2 שנים ago

עדכון שוק 12-2: שבוע של אקשן במסחר קריפטו – הדומיננטיות בביטקוין יורדת

Jonathan Berger פבר 12, 2019 16:04

אחרי כמה שבועות מנומנמים קיבלנו שבוע עם מעט אקשן גרפי כשביטקוין מתקן מעלה ואיתו מטבעות נוספים כמו לייטקוין שעלה ב-30%. למרות שעדיין אין מי שמתרגש מהעליות הללו, מי שעוקב אחרי השוק מתחיל להבחין במגמה של בלימת הירידות ואולי אפילו התחלה של שינוי מגמה. ההייפ שהתחיל סביב מטבעות חדשים כמו גרין המשיך דרך הגיוס של ביטורנט על פלטפורמת הגיוס של ביינאנס וממשיך בשיתוף הפעולה של לייטקוין עם בים. עוד מוקדם להסיק מסקנות מהותיות על העתיד הקרוב, אבל בהחלט ניתן ללמוד שיש מי שמסתכל על השוק עם האצבע על ההדק ומוכן לקחת סיכונים מתוך אמונה לצמיחה מחודשת.

גם בשאר האלטים רמזים על שינוי מגמה בשבוע חיובי עבור אלטים רבים שנצבעו בירוק וניתן לראות בבירור את ההשפעה על הדומננטיות של ביטקוין שירדה מעט לאיזור ה- 52%. עם זאת עדיין מוקדם להצביע על שינוי מגמה ברור וירידה נוספת במחיר הביטקוין צפויה לקלקל את התוכניות של חגיגת אלטים נוספת בזמן הקרוב. בכל מקרה, בינתיים הארגונים לחגיגה נמשכים, BNB ממשיך לנסוק, ביטרקס הכניסה את גרין למסחר והשוק כולו דרוך להתרחשויות.

בינתיים, בעודנו מדברים על אלטים, רשת הברק ממשיכה לצבור תאוצה ועניין וגם מייסד ומנכ”ל טוויטר ג’ק דורסי, שידוע כתומך ביטקוין נלהב התייחס השבוע לרשת הברק שהשימוש בה הוא רק עניין של זמן. בתוך כך ובמסגרת תפקידו כמנכ”ל אפליקציית התשלומים סקוור החליט דורסי לאמץ את היישום של רשת הברק של ביטקוין.

מדוע ברוק פירס מתכנן להחיות את מאונט גוקס? אחרי השמועות שברוק פירס, מייסד EOS, מתכנן להחיות את בורסת המסחר מאונט גוקס הידוע לשמצה עולות שאלות רבות לגבי המוטיבציה העומדת מאחורי המהלך וזאת כשבקע קיימים סכסוכים לגבי מעמדו המשפטי של פירס כבעלים החוקיים של זירת המסחר.

נכון לכתיבת העדכון גודל שוק הקריפטו עומד על 120 מליארד דולר.

מאמר זה עלה לראשונה בתאריך 12 פברואר 2019.

חדשות קריפטו

ה- SEC מבהיר: “אסימונים שנמכרו ברשת מתפקדת אינם ניירות ערך” – נציבת ה- SEC האמריקאית, הסטר פירס, פרסמה לאחרונה תמליל של נאומה, ובו נאמר כי לא כל הטוקנים ייחשבו כניירות ערך, בהתאם לסביבה ולנסיבות שבהן הם נמכרים.

תעלומת הבורסה הקנדית, איפה נעלמו 190 מיליון דולר?  פרטי המקרה המסתורי של  QuadrigaCX עדיין לא נחשפו ובתעשיית הקריפטו ממשיכים לתהות אם זה היה מוות מצער או הונאה מתוכננת היטב.

ארגנטינה: ביטקוין מתקבל כתשלום עבור תחבורה ציבורית – ארגנטינה אישרה לשלב את ביטקוין כאפשרות תשלום עבור נוסעי תחבורה ציבורית ב- 37 ערים במדינה.

לקנות נכסים מסורתיים עם מטבעות דיגיטליים: Abra תתמוך בריפל (XRP) – המטבע הדיגיטלי בעל שווי השוק השני בגודלו (ריפל) הניח אבן דרך נוספת בדרכו לאימוץ בינלאומי נרחב, אחרי הודעתה של Abra המספקת אפשרות לקנות ניירות ערך באמצעות המטבע XRP.

זיקאש (ZEC) חושפת: המפתחים שלנו טיפלו בפגיעות מאינפלציה סודית – לאחר שנחשפה פגיעות המאפשרת להאקרים ליצור מטבעות, זיקאש הצהירה באופן רשמי כי המפתחים תיקנו את השגיאה לפני שלושה חודשים.

שיתוף פעולה של לייטקוין עם בים במטרה ליישם את Mimblewimble  יישום של Mimblewimble לתוך השכבה הראשונה של לייטקוין יאפשר למשתמשים להמיר את הלייטקוין  שלהם ל- לייטקוין MW ((LTC-MW ולהיפך.

גרפים

ביטקוין

לאחר דשדוש סביב $3330 לצד ירידה משמעותית בנפח המסחר וצפי לירידות נוספות, ב-8 לחודש הגיע נר שהעלה את המחיר ב- 10% ואחרי תיקון קטן נקבע תמיכה סביב $3500 כאשר ההתנגדות ב- $ 3700.

אתריום

אל מול הדולר המחיר משחק על הפיבונאצי, אם נפרוס פיבונאצי מהעלייה בדצמבר ועד לתיקון בינואר הגיעה מהלך שהקפיץ את השער ב- 22%. התמיכה סביב $100 הייתה יציבה וההתנגדות ב-$110 נפרצה עד לרמות ההתנגדות ב-$130, משם השער מתקן ומחפש תמיכה שמחזיקה סביב $115 בינתיים.

אל מול ביטקוין 11% מעלה השבוע התנגדות ב- 0.033BTC נפרצה בקלות עד ההתנגדות ב- 0.035BTC שם היא ממוקמת בטווח הזה וזה אזור דיי קריטי אם נביט אל הניסיונות לפרוץ מעלה לפני הרמות הבאות סביב 0.041BTC תמיכה בטווח הזה עוד לא ממש קבלנו מהגרף אך ניתן להעריך לפי רמות הפיבונאצי שזה סביב 0.032BTC.

ריפל XRP

אל מול הדולר זו הפעם השלישית מאז דצמבר שהתמיכה סביב $0.28 נבחנת הטרנד מאז מטה המבחן יהיה סביב השער הזה אם זו הרצפה או שיש לבדוק עוד קצת מטה? התנגדות בטווח הזה ב- $0.32.

אל מול ביטקוין ה- RSI למטה השער ממש על התמיכה שהייתה אזור קריטי סביב ספטמבר נובמבר 2018 משם השער השתחרר מהרצפה, התמיכה סביב 8000SAT התנגדות ב- 9000SAT בטווח הזה.

דאש

אל מול הדולר גרף שבועי ינואר 2019 הסתמן כחודש הכי יציב מאז פברואר 2017 יש לשים לב לנתון המדהים הזה מראה עד כמה השוק נרגע. השיא היה $1575 והשפל $57, השבוע נפרצה ההתנגדות סביב $75 וראינו עליה של 20% בדומה להרבה אלטים נוספים. ייתכן ומדובר במגמה של כל השוק, אבל בדאש זה משנה את המאזן של היציבות שראינו מתחילת השנה נשאר לנו לצפות ולראות אם השער ימשיך את המגמה ויפרוץ את ההתנגדות הבאה ב-$100 תמיכה ב- $75 בטווח הזה.

אל מול ביטקוין גרף שבועי נסחר קצת מעל הטווחים שהתקשה לפרוץ לפני המהלך הגדול ב-2017 שהגיע לשיאים אפשר לומר אחד האלטים שהובילו את הבועה שראינו ב- 2017. סביב 20% מעלה אל מול ביטקוין קשה להגיד שזו הרצפה עדין ההתנגדות בטווח הזה ב- 0.025BTC תמיכה נבנית ב-0.018BTC.

מונרו

אל מול הדולר חזרנו לפיבונאצי שסימנו לא מזמן ונדהמנו לגלות עד כמה שהכלי הזה יעיל לקבל תמונה של טווח המסחר. התמיכה החזיקה סביב 0.786 תיקון פיבונאצי משם השער פרץ וראינו עלייה של  15% השבוע. ההתנגדות ב- $50 תמיכה ב- $47 מחזיקה בינתיים ולפי הניתוח שלנו התמיכה נמצאת באזור ה- $45-40.

אל מול ביטקוין מחיר תנודתי מתחילת השנה שנע בטווח שבין 0.012BTC ל- 0.0135BTC, שם נמצאת ההתנגדות וכרגע גם המסחר. תמיכה בטווח הזה סביב 0.025BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook