3 שנים ago

עדכון שוק 11-9

Jonathan Berger ספט 11, 2018 13:13

השבוע צלל השוק למה שמרגיש כעוד מניפולציה מבית היוצר של סוחרי השוק הגדולים. הדומיננטיות של ביטקוין ממשיכה לעלות ועומדת על 56.1% כשנפח המסחר יציב וגודל השוק עומד על 195 מיליארד דולר נכון לכתיבת העדכון וממשיך את מגמת ההצטמקות שלו. עם זאת, השוק ממשיך להתפתח וקויינבייס הגישו בקשה ל- ETF משלהם בזמן האחים וינקלווס השיקו מטבע יציב משלהם.

איתריום מתחת ל- 200$ וויטליק בוטרין, מייסד איתריום, לא רואה באופק בועה נוספת של X1000. נראה שהשוק מגיב בהתאם לתחזיות של ויטליק עצמו ונשאלת השאלה מה גרם לגל הירידות שאינו נבלם ומדוע דווקא איתריום ספג מהלומה כה גדולה? האם אלה מימושים ויציאה של שחקנים מהשוק? האם ה-ICOS הגורם שפגע בערך של איתריום? ימים יגידו.

עוד באלטים השבוע DOGE COIN המשיך בראלי משבוע שעבר ונכון לכתיבת העדכון עלה ב- 20% נוספים. נראה  שהמטבע הותיק שהתחיל כבדיחה בסוף 2013 מספק ביטחון לשחקנים בשוק. מה זה אומר על שוק הקריפטו?

לסיכום, כמו שכתבנו בעדכונים קודמים, השוק עדיין מתקן את הבועה של סוף 2017. אחרי התאוששות מסוימת ביטקוין ירד בחדות במה שנראה כתנודתיות אופיינית. אולם, לעומת זאת האלטים לא עוצרים ונראה שהאמון בשוק נשחק בהתמדה. במהלך 2017-18 ראינו גיוסים חסרי תקדים ושמענו הבטחות על עולם חדש, אבל עוד לא ראינו מוצרים שעובדים ומצדיקים את קיומם. המסקנה היא שבעונת האלטים הבאה כדאי לבחור מטבעות שמספקים ערך.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

מקרה השימוש של הוא ונצואלה ולא סטארבקס – השימוש בביטקוין בונצואלה הגיע לשיא כל הזמנים בעקבות פיחות של המטבע המקומי של המדינה. המאמינים במטבע הדיגיטלי מאמצים כעת את זה בתור אמצעי חליפין שעונה על המטרה העיקרית שלשמו נוצר – תשלומים.

ענקית קמעונאית יפנית קונה זירת מסחר של ביטקוין – בעסקה בשווי של כ -2.4 מיליון דולר, הודיעה קבוצת Rakuten כי רכשה את Everybody’s Bitcoin, חלפן ביטקוין המבוסס בטוקיו.  נראה שלחברה יש תוכניות לגבי שוק הקריפטו וזהו רק הצעד הראשון.

אנדריאס אנטונופולוס: הממשלות לא יכות לעצור את ביטקוין – אוונגליסט הביטקוין התבטא בערוץ שלו ואמר כי האופי המבוזר של ביטקוין אינו מאפשר לאף ממשלה להפסיק את אימוצו. למעשה, מדינות המכבדות את חירות הפרט דווקא תומכות במטבע הבינלאומי.

רשת הברק רשת מאיצה את עסקי ברחבי העולם – עמלת תשלום עבור סוחרים המוכנים לקבל ביטקוין יהיה “זעיר” אחרי ש- CoinGate השיקה את הרשת שלה. חידוש זה יכול להיות המפתח לאימוץ המיינסטרים של ביטקוין כמטבע עובר לסוחר.

גולדמן זקס מאשרים שהם עובדים על נגזרות לביטקוין – לאחר שטען כי בנק ההשקעות מעוניין להקים אופציה למסחר, חשף סמנכ”ל הכספים של החברה, מרטין צ’אבס, כי הם עובדים על מוצר פיננסי חדש המפותח על פי דרישת הלקוח כשמחיר ההתייחסות שלו יהיה שוויו הדולרי של ביטקוין.

בוגאטי, רולס רויס, ובנטלי מתחילים לקבל ביטקוין (וביקאש) – מעכשיו ניתן יהיה לבזבז את הקריפטו שעל מכונית יוקרה אחרי שסוכנות הרכב Post Oak Motor  חברה בשותפות עם Bitpay ותאפשר ללקוחותיה לשלם בקריפטו.

סימן מה- SEC ש- ETF בדרך? הפסקת המסחר בשני ניירות ערך מבוססי מטבעות קריפטוגרפים היא הסיבה לכך ששחקנים בשוק מאמינים כי שאישור ה- ETF של ביטקוין על ידי ה- SEC עשוי להיות ממש מעבר לפינה. למעשה, הדרך להוריד את הבלבול בקרב המשקיעים עשויה לכלול רק אור ירוק עבור ה- ETF של ביטקוין.

מחקר חדש מראה ש- 80% מהאמריקאים מודעים לביטקוין – מספר גדול של תושבי ארה”ב כבר שמעו על ביטקוין ומצפים שזה יתקבל בתוך עשור. כאשר הוצב לצד מטבעות אחרים, ביטקוין היה המוכר ביותר, עם מעל 70% המשיבים שמכירים אותו בשמו.

הרגולטור האמריקאי אישר לתאומים וינקבוס מטבע יציב הצמוד לדולר –  מטבע יציב חדש, GUSD, נמצא בעיר לאחר אישור של מחלקת השירותים הפיננסיים של ניו יורק. המטבע הוא שלוחה של זירת המסחר Gemini שבבעלות תאומים.

גרפים

ביטקוין

הדשדוש ממשיך וגם הירידות נראה שאנחנו באזורי התמיכה (מסומן בצבע צהוב בגרף) ראינו השבוע נמוך של 6178$ באזורים האלה נבנית תמיכה ב- 6200$ התנגדות סביב 6500$ בטווח הזה נסחר סביב 6313$ נכון לכתיבת העדכון.

אתריום

אל מול הדולר כל תמיכה נשברת השער ממשיך מטה נסחר סביב 193$ תמיכה נבנית סביב 180$ האם גם היא תשבר? קשה לקבוע התנגדות בשוק יורד נראה שאם לא נחזור למעל 200$ בטווח הקצר זו תהיה ההתנגדות.

 

אל מול ביטקוין סחר סביב 0.03BTC זו גם התמיכה בטווח הזה התנגדות ב- 0.035BTC. מי האמין שנראה את אתריום כל כך נמוך אל מול בביטקוין? סביב 0.02BTC נראה שיש תמיכה בהשוואה לעבר אנחנו ממש קרובים לרצפה.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר נראה שאנחנו על התמיכה סביב 470$ נסחר ממש בטווח הזה ב466$ נכון לכתיבת העדכון הרצפה נבחנת דיי שברירית כמו ברוב השוק נכון לתקופה, האם נרד עוד? התנגדות ב- 540$.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 0.074BTC ניסיון לפרוץ את המגמה היורד כשל בשבוע האחרון ונראה שהרצפה סביב 0.068BTC בדרך להבחן התנגדות בטווח הזה ב- 0.08BTC.

סטלר\XLM

אל מול הדולר נראה שהתמיכה סביב 0.17$ חזקה ואולי תבחן בטווח הקרוב נסחר סביב 0.19$ התנגדות טווח הזה ב- 0.24$ המסחר דומה לרוב השוק במטבע אך נראה יציב בהתאם לשוק הקריפטו למרות התיקון הקטן בימים האחרונים.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 3000SAT התמיכה ממש באזורים האלה מחזיקה עוד ממרץ ניסיונות לפרוץ מעלה כשלו במיוחד בתקופה הזו ששוק הקריפטו רובו בתיקון מתחילת השנה התנגדות בטווח הזה ב-3300SAT.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook