2 שנים ago

עדכון שוק 10-7

Jonathan Berger יול 10, 2018 14:52

שוק הקריפטו לא שוקט ובשבוע החולף ראינו שוב את אותה תנודתיות שבה הוא מתאפיין. מגמת העלייה שנתנה תקווה שורית לסוחרים רבים התחלפה בתיקון חד שבו איבד שער הביטקוין מאות דולרים. כרגיל, יש מי שמחפשים סיבות לירידות ולא ממש מוצאים מידע על מה ולמה. בהעדר סיבה שאפשר להצביע עליה, צריך לזכור שאנחנו עדין בשוק דובי ומגמת הירידה המתמשכת מרתיע משקיעים רבים והכסף החכם מתבונן מהצד וממתין לשינוי מגמה ברור. בנוסף לשוק הדובי ממילא חדשות מהיממה האחרונה הכניסו לא מעט סוחרים ומשקיעים ללחץ וייתכן שהשפיעו גם הם על צבעם האדום של שערי המטבעות השונים. הפרצה לפלטפורמה של בנקור והפישינג לארנק MEW לא תורמים להרגשת הביטחון של בעלי העניין בשוק וזאת לצד האכזבה סביב רבים מהגיוסים (ICOS) שגייסו סכומים עצומים ועדיין לא שחררו מוצר עובד. הציפייה הגדולה מהמיזמים בתחום הביאה להתלהבות עצומה בקרב רבים מבאי התחום שהביאו את הבום של 2017 וחלקם עדיין מחכים לחדשות טובות. לצד זאת, פלטפורמת החיזויים אוגור ישחרר את המוצר שלה כבר בימים הקרובים ואלו חדשות טובות למי שמחכים לה עוד מ- 2015. זהו מבחן למוצר נוסף שיושב על רשת איתריום עליה יושבת הפלטפורמה של אוגור. עוד השבוע באלטים, שבוע ירוק ל- DGB  שעלה ב- 30% אל מול הדולר וזאת להבדיל מ- EOS שזכה בתואר המאכזב השבועי וממשיך לאבד גובה מאז השיא וכבר נסחר מתחת ל-8$. נראה שהמרוויחים הגדולים השבוע הם זירות המסחר (עמלות) והשורטיסטים.

לסיכום ב24 שעות האחרונות שוק הקריפטו איבד מעל 20 מיליארד דולר. הדומיננטיות של ביטקוין אל מול האלטים עומדת על 43% לביטקוין ונפח המסחר לא השתנה הרבה בתקופה האחרונה עדין נמוך משמעותית מהנפח שראינו בתחילת השנה.

מאמר זה עלה לראשונה בתאריך 10 יולי 2018.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

בינאנס הודיע שתפתח קרן מאובטחת לנכסים דיגיטליים (SAFU) –  אחרי סאגת Syscoin שבעקבותיה הקפיאה  בורסת המסחר בינאנס את המסחר, יצאה הבורסה בהודעה שתקים קרן נכסים מאובטחת חדשה תשמור על המשתמשים מפני אי סדרים עתידיים.

מלטה הינה תחום השיפוט הראשון בעולם שיאפשר “ודאות חוקית” עבור מטבעות קריפטוגרפיים –  הפרלמנט האירופי מגולל בשבועות האחרונים  שלוש הצעות שנועדו להסדיר את תעשיית הקריפטו  והמקרה של מלטה הוא הניסיון המוצלח הראשון להסדיר את הענף על ידי ממשלה ריבונית.

טום לי עדיין שורי: לביטקוין (BTC) יש היסטוריית מסחר של פי 2.5 מעלות הכרייה שלו – סוחר הביטקוין המפורסם  לא שינה את את עמדתו לגבי המטבעות המובילים קריפטוגרפים המובילים וטען שביטקוין נסחר בפי שתיים וחצי מעלות כרייתו וזאת למרות שאנחנו עדיין בשלב מוקדם של התפתחותו.

סוחר ה- ETF הגדול ביותר באירופה מכין את השוק למסחר בתעודות סל של ביטקוין ואיתריום – Flow Traders NV היא זירת המסחר הראשונה שחשפה לציבור את המסחר בתעודות סל על חוזים עתידיים שנעשים ע”י קבוצת CME ו- CBOE.

דרום קוריאה תקל על כללי הקריפטו ובהתאם להנחיות ה- G20 – המדינה תחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לכללים הנוקשים שהוטלו על שוק הקריפטו ואפילו צפויים להוריד את האיסור על ICOs. כל זאת כחלק ממאמץ ה-G20   לספק תקנות אחידות עבור תעשיית הקריפטו המתפתחת.

הבהירות  הרגולטורית של ארה”ב אמורה לעזור לאישור קרן סל של ביטקוין – האור הירוק עבור CBOE להשיק קרן סל (ETF) של ביטקוין הוא כמעט ודאי לאחר הבהרת ה- SEC שביטקוין ואיתריום אינם ניירות ערך. אישור הרישיון יכול להזרים כסף מוסדי רב לתוך שוק הקריפטו, עם זאת צריך לזכור שבקשות קודמות באותו עניין לא אושרו ע”י ה- SEC.

הבנק המרכזי של קוריאה אומר ששוק קריפטו אינו מהווה סיכון משמעותי לשוק המקומי – בדו”ח אישר נגיד הבנק הבנקאי העליון אישר כי השקעות במטבע וירטואלי נמצאות רחוק מאחורי שוקי ההון וככאלה יש להן השפעה מוגבלת על השוק הפיננסי הדרום קוריאני.

בנקור סגרה את הפלטפורמה שלה בעקבות פרצת אבטחה – למרות פרצת אבטחה הביאה להפסד מוערך של כ- 12 מיליון דולר, הזירה הודיעה שהיא תחזור לעסקים בתוך 24 שעות, שכן לא נפגעו ארנקים כלשהם.

My Ether Wallet הפופולרי הותקף – סוגיית אבטחה גדולה נוספת עבור ספקי הארנק הדיגיטלי. משתמשים שעשו שימוש בפלאגין של Hola VPN נחשפו לניסיון פריצה של האקרים. עם זאת, שירות הארנק הפופולרי לא יושעה ולמשתמשים שהושפעו מניסיון הפריצה יצאה המלצה לפתוח ארנקים חדשים.

גרפים

Bitcoin

השבוע ראינו את ההתנגדות ב- 6800$ ונראה שמסמנים אזורי תמיכה סביב 6100$. במידה והתמיכה תישבר נראה שוב את 5800$ כל העליות שראינו השבוע נמחקו ביממה האחרונה והשער נסחר סביב 6385$

Etherium

אל מול הדולר שבוע יציב היה באיתריום אך גם פה הסיפור דומה והתיקון מחק את כל העליות השבוע שחלף והחזיר אותנו לשערים שראינו תחילת החודש סביב 440$ התנגדות ב- 500$ תמיכה ב- 400$ בטווח הזה.

אל מול ביטקוין התמיכה שהרגישה יציבה סביב BTC0.07 נשברה, אך נסחר לא רחוק משם סביב   BTC0.068. תמיכה בטווח הזה סביב BTC0.066 התנגדות ב- BTC0.075.

Bitcoin Cash

אל מול הדולר נסחר סביב 695$ אזורי התמיכה לא רחוקים סביב 650$ התנגדות ב- 780 דולר.

אל מול ביטקוין נראה שהטרנד היורד ממשיך השער מחפש תמיכה ונראה שאזורי התמיכה בטווח הזה מצויים סביב BTC0.1 נסחר סביב BTC0.109 התנגדות ב- BTC0.112.

DigiByte

אל מול הדולר במגמה חיובית על הטרנד נסחר סביב 3 סנט תמיכה סביב 3 סנט בינתיים מחזיקה גם התנגדות ב- 45 סנט עוד מפברואר שנשבר הטרנד העולה ומגמת הייתה ברורה מטה.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 600SAT . הW שסמנו בעדכונים קודמים מצטיירת לאט לאט ואנחנו מתקרבים להתנגדות סביב 700SAT תמיכה בטווח הזה סביבב 550SAT.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook