2 שנים ago

עדכון שוק 1-1: סיכום שנה בקריפטו עם אופטימיות לשנת 2019

Jonathan Berger ינו 1, 2019 17:04

2018 נגמרה ומי שציפה לעליות התאכזב שאווירת הקניות של החגים לא הגיע לשוק הקריפטו. עם זאת הירידות החדות נבלמו והשוק התייצב באופן יחסי, כאשר ה- ATL של 2018 עמד על 3100$ לעומת ATL של 2017 שעמד על 770$, כך שלמרות הירידות ולמרות משקיעים שספגו הפסדים, ביטקוין עדיין נחשב להשקעה טובה כשבוחנים אותו בטווח הארוך ולא בגלי ה- FOMO.

עם זאת, ההתלהבות ההמונית סביב ביטקוין ירדה ומיינסטרים חזר להספיד את ביטקוין ואת שוק  הקריפטו. בנוסף, אנחנו רואים את ההבחנה שהמיינסטרים מנסה לעשות בין בלוקציין וביטקוין ולהציג את הבלוקצ’יין כטכנולוגיה משמעותית שתשמש אותנו בעתיד וזאת ללא התייחסות מיוחדת לביטקוין שמבחינתם הוא תופעה שולית ותעבור מהעולם. ימים יגידו איזה נרטיב הוא הצודק.

2018 הייתה שנת הרגולציה ולמדנו גם להכיר המושג “סטייבל קויינס”. השוק למד את הצורך בנזילות ובמטבעות מגובים לכסף פיאט, מה שירחיב את אפשרויות  המסחר ויאפשר נזילות.

עוד למדנו שה- SEC החליט שביטקוין ואתריום אינם ניירות ערך להבדיל מרוב ה- ICO’s. כמו כן, ראינו את הרשתות החברתיות חוסמות את הקריפטו, בין  אם זו פייסבוק וגוגל שחסמו פרסום וטוויטר שהשתיקו משתמשים. לצד זאת, ממש בשבועות האחרונים פורסם שפייסבוק תשיק מטבע משלה.

השוק מחכה שביטקוין יסמן את הקרקע (CAPITULATION) ומשם להתייצב אין הבטחה ואין לדעת אם אנחנו בהליך עצמו או עוד יהיה יותר רע לפני שיהיה טוב. במסחר של האלטים אל מול ביטקוין נראה שמטבעות כמו אתריום, ריפל ומטבעות נוספים מראים שינו מגמה, מה שנותן לסוחרים הרגשה אופטימית לתחילת השנה. מה שבטוח 2018 תיזכר כשנה קשה לביטקוין מבחינת המסחר ומצד שני שנה נפלאה מבחינת פיתוחי תשתית כמו לייטנינג ואחרים.

2019 צפויה להיות שנה של חששות ונראה שמגמת הירידות נמשכת והרגולציה ממשיכה להתהדק. הדינמיקה שהכרנו מה- ICOS השתנתה ועוברת לתהליך אסדה מבוקר בדומה לניירות ערך. גם מגמת הפיצולים הורידה הילוך ואנחנו רואים הרבה פחות פיצולים מאשר בחורף דאשתקד. בנוסף, השוק עם הפנים קדימה לעבר ה- ETF שצפוי להשפיע על המחיר לחיוב, בינתיים ה- SEC דחה את האישור אבל רבים מצפים לשמוע שינוי בעמדות שלהם.

כמו כן, שוק המניות (וולסטריט) התחיל מהלך של תיקון שצפוי להשפיע גם על שוק הקריפטו. הדעות בעניין חלוקות ומעניין ואנחנו צופים ש- 2019 תעורר הרבה עניין סביב הנושא הזה. כמו כן, אלטים גדולים רבים כמו EOS או TELEGRAM עדיין נמצאים בשלבי פיתוח, ואחרי גיוסי ענק, יש מי שמצפים לראות את השוק שלהם מתעורר מחדש.

כמו כן, אנחנו מזכירים לכם שני אירועים גדולים שהולכים לפתוח את השנה ביטקוין שהם כמובן מסיבת העשור של הביטקוין וועידת הביטקוין הענקית שתתקיים ב-8 לינואר באוניברסיטת תל אביב. קריפטו פוטטו תאפשר לכם לרכוש כרטיס משולב במחיר מוזל Potato1819.

מאמר זה פורסם לראשונה ינואר 1, 2019

חדשות קריפטו מהעולם

Trezor ו- Ledger מגיבים לטענות על אבטחת הארנקים – שניים מבין ספקי ארנקי החומרה המאובטחים ביותר, Trezor ו- Ledger, הגיבו למחקר שפורסם לאחרונה ושטען כי הארנקים של החברות נוטים לפגיעות.

ויטליק בוטריין: ביטקוין הוא “טכנולוגיה מגניבה”, ביטקוין SV הוא “פח אשפה טהור” –  מייסד איטריום  צייץ בטוויטר ואמר שהפיצוך האחרון הידוע בתור ביטקוין SV אינו יותר מפח אשפה.

רשת הברק משלשת את הקיבולת שלה מאז נובמבר רשת הברק מהווה פתרון לבעיית העומס על רשת הביטקוין והיא הגיעה לנקודת ציון חדשה לאחר שרשמה קיבולת של יותר מ -500 BTC ב -25 בדצמבר 2018, המתרגמת לצמיחה של 200% בששת השבועות האחרונים.

כיצד תשפיע יצירת 2 מיליון מטבעות של ביטקוין פרייבט (BTCP) על העתיד של המטבע שהתפצל מביטקוין – ביטקוין פרייבט הוא אחד מהצאצאים של ביטקוין ולאחרונה פורסם שמאחורי דלתות סגורות ובניגוד למפת הדרכים המקורית נוצרו כשני מיליון מטבעות נוספים. סיבה טובה לחששות והסבר נוסף על החשיבות של הביזוריות.

מתקפת פישינג על ארנק אלקטרום גבתה 900 אלף דולרים – פריצות וניסיונות מרמה ממשיכות לאתגר את שוק המטבעות. מתקפת פישינג על ארנק אלקטרום הובילה לאובדן של יותר מ- $ 900,000. מזכירים לכם תמיד לבדוק הכל פעמיים לפני שמעבירים כסף.

Bakkt השלימה בהצלחה סבב גיוס של 182.5 מיליון דולר – Bakkt ששמה לעצמה מטרה להביא משקיעים מוסדיים נוספים לשוק הקריפטו דיווחה על גיוס של 182.5 מיליון דולר בסיבוב הגיוס הראשון שלה. האם זה אומר שבקרוב נראה סכומים מוסדיים נכנסים לשוק?

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook