5 שנים ago

עדכון שוק הקריפטו 9-7: ביטקוין עולה והפעם האלטים לא עולים איתו ביחד. ברקע טט’ר ממשיכים להדפיס USDT

Jonathan Berger יול 9, 2019 14:57

אחרי העלייה המטאורית של ביטקוין הגיע גם תיקון קטן ובריא שנתן את האישור להמשך הראלי וביטקוין כבר שוב צבוע בירוק. חשוב לציין שבניתוח פונדמנטלי לא השתנה הרבה בביטקוין ונראה שהמחיר מושפע משחקנים בתוך התעשייה, זאת מכיוון שעדיין לא עושה רושם שביטקוין נמצא במודעות הקולקטיבית וידיים חדשות לא ממש מורגשות בשוק. אם להסתמך על ניסיון העבר ידיים חדשות יכנסו בהמוניהם רק אחרי שמחיר הביטקוין ישבור שיאים חדשים ויעיר את הישנים משנתם.

עם כל זאת, השיח והתעניינות סביב עולם המטבעות הדיגיטליים התעורר בתקופה האחרונה וזאת בעיקר על רקע  הכרזתה של פייסבוק. בעוד שאי אפשר להתעלם מהעניין שנוצר סביב ליברה, לא זו הסיבה שמתחילת השנה ביטקוין בעליה ולא בטוח שיש סיבות ברורות שניתן להצביע עליהן כשמדובר על התנודתיות של ביטקוין. בכל מקרה, השיח בנושא מתרחב ונוגע בצורך לשפר את המערכת המוניטרית הגלובאלית ונראה והאפקט של ביטקוין תורם לשיח הזה כשהוא מציב מערכת אלטרנטיבית שכנראה לא הולכת לשומקום, זאת בזמן שקושי הכרייה של ביטקוין שובר שיאים חדשים.

לעומת זאת, המצב במטבעות האלטרנטיבים לא מזהיר במיוחד והם ממשיכים לאבד מהדומינטיות שלהם לטובת ביטקוין. Egretia מהאלטים הבודדים שהמשיכו את המגמה העולה ולא הושפעו מהעליות של ביטקוין. בזמן שהשוק ממתין לעונת אלטים נוספת, נראה ש- 2019 מסתמנת כשנה שחורה להאלטים שנופלים מרצפה לרצפה בדרך למטה.

בינתיים בגזרת הרגולציה אנחנו גם רואים התקדמויות ונראה שמהומה סביב ליברה של פייסבוק דוחקת את הרגולטורים להוציא עדכון לתקנות בנוגע למטבעות הדיגיטלים. אחרי ה- FATF שהוציא תקנות בשבוע שעבר, אנחנו צפויים לעדכון של ה- IRS בנוגע לאופן המיסוי של המטבעות השונים.

לסיכום, הראלי של 2019 ממשיך בביטקוין ובאלטים מחכים לעונה שלא נראית באופק. ככל שהזמן עובר חציית הבלוק בביטקוין מתקרבת והמירוץ לאגור לביטקוין ממשיך. בהסתמך על ארועי חציה קודמים ניתן לומר שיש להם השפעה ישירה על מחיר הביטקוין ועבור סוחרים רבים זוהי סיבה מספיק טובה להתחיל לאגור (אין לראות זאת כהמלצת מסחר או השקעה).

נתוני שוק

Market Data

Market Cap: $344,3 B
24h Vol: 82,9 B
BTC Dominance: 63.7%
BTC: $12,317 21.3%
ETH: $312,1 10.9%
XRP: $0.39 1%
BTC Shorts (BFX): 13.6 K BTC

BTC Longs (BFX): 23.2 K BTC

המלחמה בין  CZ, מנכ”ל בינאנס ונוריאל רוביני הגיע לגבהים חדשים – נוריאל רוביני שטען כי מטבעות קריפטוגרפים הם הם “סיוט ימני”, קרא למנכ”ל בינאנס ואחד האנשים המשפיעים ביותר בתעשייה, Changpeng Zhao,” אידיוט” ו”רוכל שמן נחשים”. CZ טען כי זה די מוזר לקרוא למישהו אידיוט כי הוא בונה את מה שהוא מאמין בו.

טט’ר מדפיסה עוד $ 100M ב- USDT: האם סופ”ש עמוס לפנינו? טט’ר שוב בכותרות עם הדפסת USDT, הפעם בסכום של $ 100M את האסימונים הונפקו על הבלוקצ’יין של אתריום ונשלחו לחשבון טט’ר.

קרייג רייט אומר שאחד המפתחים המפורסמים בביטקוין שותף להקמתה של דרך המשי –  קרייג רייט לא מפסיק לספק כותרות והפעם הוא טוען בפני בית המשפט שאחד מהמפתחים הראשונים של ביטקוין, מארטי מלמי, הידוע גם בכינוי Theymos היה שותף בהקמת ה- Silk Road ביחד עם רוס אולבריכט.

האם ליברה של פייסבוק תוכל להיות מטבע רזרבה גלובלי? ככל שהרעיון של ליברה פורס כנפיים ולצבור פופולריות, עולות גם תיאוריות מעניינות באשר לתפקידו האפשרי ואחת התיאוריות היא שהוא יהפוך להיות מטבע רזרבה בינלאומי.

ביטסטמפ הקימה צומת לייטנינג – זירת המסחר הפופולרית באירופה ביטסטמפ הקימה צומת לייטנינג משלה במטרה להגביר את היכולת של הרשת.  רשת הברק (ליטנינג) ידוע בתור פתרון שיאפשר לבצע עסקאות בביטקוין במהירות ובעמלות אפסיות.

 

מגזין כלכלי סיני ענק הוסיף מדדים של מטבעות דיגיטליים –   Sina Finance הוא אתר פיננסי שנמצא בבעלות אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בסין – Sina Corp. לאחרונה הוסיף האתר מדדים של מטבעות דיגיטליים  לאפליקציה, סימן נוסף לאימוץ המטבעות הדיגיטליים באזור.

גרפים

ביטקוין

ה- RSI למטה בזמן שהמחיר עולה, אינדיקציה נוספת לראלי של 2019. התמיכה קבלה אישור סביב $10000 משם השער המשיך שוב לטפס עם התנגדות קלה ותמיכה שמתבססת סביב $11000. בטווח הזה המהלך לפרוץ את ההתנגדות ב- $13000 בדרך. ההתנגדות הבאה ב- $15000. משם השמיים הם הגבול, אך צריך לקחת בחשבון תיקון שיכול לכאוב, אך לבנתיים נהנה מהעליות.

אתריום

אל מול הדולר התמיכה בטווח של $275 מחזיקה. כפי שציינו בעדכונים הקודמים, זו הנקודה ממנה היפוך מגמה יכול לבוא במידה והתמיכה מחזיקה. ההתנגדות ב- $325 בטווח הזה ובמידה ותפרץ ההתנגדות הבאה ב- $400.

אל מול ביטקוין השער נתמך סביב 0.024BTC וזו גם הרצפה. במידה ותשבר נחזור לנמוכים של תחילת 2017 התמיכה קריטית בטווח הזה. התנגדות 0.027BTC.

ריפל

אל מול הדולר דשדוש סביב 37 סנט. התמיכה בטווח הזה ב- 36 סנט. התנגדות ב- 43 סנט. העליה מאזורי ההתנגדות ב- 35 סנט הביאה לתנודתיות וחוסר היציבות, אך מה שחשוב מהבחינה הטכנית להחזיק מעל הטווח גם התמיכה ב- 50MA מתחילת מאי נשברה מטה ונבחנת.

אל מול ביטקוין הירידות ממשיכות וכל תמיכה נשברת בטווח הזה 3200SAT התמיכה והשער מכוון גם ל- 2700SAT במידה והעליות בביטקוין ממשיכות תיהיה לכך השפעה. פעם אחרונה שהמחיר ירד מ- 300SAT היתה סביב דצמבר 2017 וההתנגדות ב- 4000SAT מתרחקת.

טזוס

אל מול הדולר 2019 התחילה יציב סביב 37 סנט עם נפח מסחר מרשים שמראה על תמיכה וביקושים בטווח הזה עליה חדה ל$1.80. תיקן מאז ל- 87 סנט ובנתיים מסתמן כדיפ. התמיכה מתבבססת סביב $1.10. ההתנגדות ב- $1.30 ובמידה ותפרץ ההתנגדות הבאה ב- $1.8. צריך לקחת בחשבון שמצטיירת תבנית של H&S .

אל מול ביטקוין התמיכה שהרגישה בטוחה ב- 2019 סביב 0.0001BTC נשברה זאת למרות הנפח והעליה החדה באפריל התמיכה החדשה מתבססת סביב 0.00008BTC. התנגדות בטווח הזה ב- 0.00011BTC.

טרון

אל מול הדולר בטרנד עולה מתחילת השנה תמיכה בטווח הזה ב- 3 סנט נבנת במידה ותחזיק היפוך המגמה יקבל אישור. ההתנגדות ב- 4 סנט מאז העליה החדה בחודש מאי השנה ואיתה התנודתיות התגברה.

אל מול ביטקוין חזרה לתמיכה של 2018 סביב 270SAT התנגדות בטווח הזה ב- 310SAT כמו ברוב השוק ההשפעה על האלטים אל מול הדולר בתקופה שההתמקדות בביטקוין.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook