5 שנים ago

עדכון שוק הקריפטו 7-5: שוק הקריפטו ממשיך לעלות כשפידליטי מצהירה על כוונותיה לאפשר מסחר בביטקוין

Jonathan Berger מאי 7, 2019 15:38

שבוע שהתחיל במגמת תיקון מקבל מפנה חד וביטקוין מטפס וגורר אחריו את השוק. אולם, כאשר בוחנים את שוק האלטים ביחס לעליות של ביטקוין שוב ניתן לראות בבירור את התיקון שלהם כשהדומימיננטיות של ביטקוין צוברת תאוצה.

אחרי 2018 שהסתמנה כשנת הדוב, 2019 מסתמנת במגמה מעורבת וחוסר הביטחון בשווקים מתחלף בתחושת שינוי מגמה כשמחודש פברואר השוק מראה סימני התאוששות וכמה אלטים כמו BNB  אף הגיעו ל- ATH במסחר אל מול ביטקוין. בנוסף, חרושת שמועות מספרת שבקרוב תפתח ביינאנס את שעריה למסחר ממונף, מה שיכול להוסיף עניין רב לסוחרי האלטים אוהבי הסיכון ולמשוך תנועה נוספת לנפח המסחר בזירה.

בנוסף, תופעת ה- IEO  שצברה תאוצה בחודשים האחרונים נרגעה מעט על רגע גיוסים מאכזבים כמו Ocean Protocol שהתבצע בביטרקס והפסיד למשקיעיו סביב 80% מהשקעתם.

כרגיל, כאשר מחפשים את הסיבות לתנודתיות בביטקוין מספר הפרשנויות עוד גדול ממספר הפרשנים, אבל אם בכל זאת צריך לייחס סיבה לעליות ניתן להצביע על ההודעה של פידליטי שתפתח את שעריה למסחר של מוסדיים.

ההודעה של פידליטי מצטרפת לשורה ארוכה של חברות ענק כמו פייסבוק, נייקי, דיסני ואחרות המחפשות להשתלב, כל אחת בדרכה, בעולם החדשנות של המטבעות הדיגיטליים ובאופן טבעי החדשות האלו מעוררת שוב את העניין בשוק.

הסאגה בטט’ר לא נגמרת וגורמת לבעיות בביטפיניקס כשרבים מהסוחרים נוטשים את הזירה ומושכים את הביטקוין שלהם החוצה. כתוצאנ מכך הארנקים הגדולים של אחת מהזירות הותיקות ביותר התרוקנו סביב 40% וב- CMC החריגו את נפח המסחר של הזירה ואף הוציאו אותה מהתחשיב לשער הביטקוין.

עוד מעניין לציין שעל רקע העליות בשוק הקריפטו, שוק המניות התחיל את השבוע באדום. עדיין קשה לומר האם קיים מתאם שלילי בין השווקים, אבל לפי הנרטיב הביטקויניסטי הקלאסי, אופיו הייחודי של ביטקוין והמדיניות המוניטרית הפנימית שלו יהוו מקום מפלט למשקיעים שיברחו משוק ההון בזמן משבר ולכן ניתן להניח קורלציה שלילית בין השווקים, אבל נצטרך להמתין למשבר אמיתי כדי לאמת השערה זו.

Market Data

Market Cap: $188.6 B
24h Vol: 56 B
BTC Dominance: 55.8%
BTC: $5,947 12.3%
ETH: $177.1 11.7%
XRP: $0.30 0.1%
BTC Shorts (BFX): 32.3 K BTC
BTC Longs (BFX): 18.5 K BTC

דוח שוק

הרגולטורים מוכנים לאשר חוזים עתידים לאיטריום? לפי מקורות פנימיים מתוך ה-CFTC נראה שבקרוב נראה אישור לחוזים עתידיים גם באיתריום אחרי בדיקה סופית שאלו יעמדו  בדרישות הרגולטוריות הנדרשות.

מדינת וושינגטון תכיר ברשומות הבלוקצ’יין כקבילות לצורכי חוק ואכיפה –  הרגולטורים במדינת וושינגטון העבירו הצעת חוק שתכיר במעמד המשפטי של רשומות אלקטרוניות של יומני רישום חשבונות מבוזרים. המסמך נחתם לתוקף ב -26 באפריל.

פידליטי תציע מסחר בקריפטו כבר בשבועות הקרובים – ענקית ניהול הנכסים תציע מסחר במטבעות מבוזרים כבר בשבועות הקרובים. על פי הודעה של דוברת החברה השירות שלהם יתמקד בשלב זה בביטקוין.

כוח הכרייה של ביטקוין עלה ב- 40% בשנת 2019 ומתקרב ל- ATH בעקבות העלייה המתמדת במחיר הביטקוין בחודשים האחרונים גם כוח הכרייה עולה ומתקרב לשיא של כל הזמנים.

הפיתוח של איתריום שומר על קצב – האם POS בדרך? ויטליק בוטרין אמר כי המעבר של איתריום אלגוריתם הוכחה (POS) קרוב מתמיד ששלב אפס יגיע לסופו לקראת סוף יוני. עם זאת, ישנם שני שלבים נוספים בדרך לאינטגרצית סרניטי העוקבת.

יוסף שטיגליץ: “אנחנו צריכים לסגור את הקריפטו’ – חתן פרס נובל כלכלן יוסף שטיגליץ אמר כי יש לסגור את אופרציית המטבעות. חששותיו העיקריים מסתתרים מאחורי העובדה כי נכסים וירטואליים יכולים לאפשר פעילות לא חוקית על ידי ביצוע עסקאות ללא שקיפות.

ביטקוין

ההתנגדות ב- $5500 נפרצה וההתנגדות הבאה סביב $6000 קרובה להיפרץ גם היא. עם זאת, קיים קושי רב לפרוץ את ההתנגדות של 6000$ ובמידה ותיפרץ ההתנגדות הבאה כבר תיהיה סביב 8000$. בינתיים נבנית התמיכה סביב $5600.

אתריום

אל מול הדולר הטרנד העולה (מסומן בקו הצהוב) נשמר והתמיכה בטווח הזה ב- $160. התנגדות ב- $185 ובמידה ותיפרץ ההתנגדות הבאה ב-$210.

אל מול ביטקוין השער מדשדש מטה עם תמיכה סביב 0.028BTC. ההתנגדות על רמות הפיבונאצ’י 0.78 שזה סביב 0.03BTC, שם החזיקה התמיכה מחודש פברואר.

ריפל

אל מול הדולר המסחר יציב באופן יחסי כאשר התמיכה ב- 28 סנט מאז דצמבר, שם גם הרצפה ובכל פעם שהמחיר הגיע אליה ראינו עלייה. ההתנגדות בטווח הזה ב- 32 סנט.

אל מול ביטקוין השער ממשיך לדשדש מטה ומחפש תמיכה, בינתיים התמיכה סביב 5000SAT וההתנגדות ב- 5500SAT. נראה שב-2019 העניין סביב המסחר בריפל מתבסס על היציבות אל מול הדולר.

Waves

אל מול הדולר מתחילת השנה הטווח בין $2.5-$3 היה יציב עד סוף אפריל, שם הגיע תיקון שהוריד את השער אל מתחת לרמות התמיכה ל-$2, ההתנגדות בטווח הזה ב-$2.4.

אל מול ביטקוין קיימת מגמת ירידה וחזרה לרמות שנסחר בדצמבר. כרגע נראה שהתמיכה מחזיקה סביב 0.00035BTC במידה ולא התמיכה הבאה סביב 0.00025BTC. ההתנגדות בטווח הזה ב-0.00038BTC וה- RSI ברצפה.

DASH

אל מול הדולר מגמה חיובית בחודש אפריל שהגיע עד ל- $138. אחריה הגיע תיקון ומאז השער מנסה לטפס שוב. תמיכה בטווח הזה סביב $115 התנגדות ב- $123.

אל מול ביטקוין גרף שבועי חזרה לרמות התמיכה ב- 0.02BTC לא רחוקים מהרצפה שראינו בדצמבר ב- 0.018BTC  התנגדות ב- 0.022BTC בטווח הזה.

הגרפים של מטבעות הקריפטו מהאתר TradingView.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook