5 שנים ago

עדכון שוק הקריפטו 28-5: פייסבוק תשיק מטבע גלובלי ובינתיים העליות בביטקוין נמשכות

Jonathan Berger מאי 28, 2019 14:24

אם עד עכשיו תהינו לגבי כיוון השוק, עכשיו זה רשמי, 2019 שיתנה אני המגמה והשוק התעורר וממשיך לעלות ולשבור התנגדות אחרי התנגדות. ככל שעובר הזמן נראה כי שיטת ה- HODL ושיטת ה- DCA ממשיכות להוכיח את עצמן כשיטות ההשקעה הטובות ביותר בשל הקושי הרב הקיים בניסיון לתזמן את השוק או לתכנן תוכנת מסחר לטווח קצר.

כידוע, ביטקוין הוא המטבע הדומיננטי ביותר בשוק ועליית המחיר של ביטקוין גונבת את תשומת הלב מהאלטים, אבל עדיין יש הזדמנויות השקעה גם במסחר אל מול הדולר וגם ב- IEOs המונפקים בזירות ומחזיקים מעמד בינתיים.

אחרי שקט יחסי מצד התקשורת המוסדית, העליות בשוק שוב חוזרות לכותרות שמחפשות לתת שם וסיבה לגל הנוכחי, אבל כמו שאנחנו כבר יודעים קשה עד בלתי אפשרי לצפות או להסביר את התנהגות השוק באופן רציונלי לאורך זמן רב.

ובכל זאת, 2019 הייתה מלאה אירועים וחדשות שעליהם טיפס מחיר הביטקוין. בחודש פברואר התחילו עליות בלייטקוי, זאת לצד השקת שני מטבעות חדשים, גרין ובים, המבוססים על טכנולוגית המימבל ווימבל ומשכו מתעניינים רבים.

בנוסף, גם הדיבורים סביב מחירי הרצפה של השוק וצפי לעליות סביב חציית הבלוק המתקרבת תרמו את שלהם. ואם זה לא הספיק ביננאנס השיקה פלטפורמה להפקת מטבעות ותופעת ה- IEO הציתה אש בגחלים הלוחשות והעירה את השוק הדובי משנתו.

מה שהתחיל כעליות מתונות המשיך לצבור תאוצה הודות לתאגידים גדולים שהביעו עניין מחודש בתחום, ביניהם ניתן לציין את נייקי, דיסני, פייסבוק סמסוג, פידלטי וחברות נוספות ששוק הקריפטו פתח את תאבונן בנתח מהשוק שקורם עור וגידים לנגד עיניהן.

עוד ניתן לציין את ה- ETF שאמנם אישורו נדחה שוב ושוב, אבל עדיין מעורר עניין וציפייה לבאות. עוד חשוב להזכיר את רשת הברק שממשיכה לצבור תאוצה ומסתמנת כפתרון אמין לבעיית התשלומים בביטקוין מבלי לבצע שינוי מהותי בקוד של שכבת הבסיס של ביטקוין.

ניתן לסכם את השבועות האחרונים כעמוסים בחדשות ועדכונים שוטפים וראינו את השוק מגיב בהתאם כשנפח המסחר עלה באופן משמעותי וגם הכורים התעוררו לקראת המרוץ לאגור כמה שיותר ביטקוין לקראת הגל הבא והחצייה המתקרבת.

Market Data

Market Cap: $271 B
24h Vol: 95.2 B
BTC Dominance: 56.8%
BTC: $8,698 9.8%
ETH: $269.8 7.3%
XRP: $0.42 7.42%
BTC Shorts (BFX): 20.4 K BTC
BTC Longs (BFX): 24.8 K BTC

דוח שוק

סטודנטים מעדיפים דולר על ביטקוין – סקר קצר בקרב סטודנטים בקולורדו עלה ליוטיוב והראה  שרוב הסטודנטים העדיפו לקבל דולר אחד על פני ביטקוין אחד. כמובן ששינו את דעתם במהירות אחרי שגילו כמה ביטקוין אחד באמת שווה.

ענקית התקשורת AT&T תאפשר תשלומים בקריפטו –  על פי הודעה שפורסמה לאחרונה, ספקית התקשורת AT & T תקבל ביטקוין עבור שירותיה. התשלום יתבצע בעזרת BitPay.

אסטרטגיית ה- HODL מוכיחה את עצמה – משקיע שהשקיע ביטקוין שלם ב- 50 אלטים שונים בסוף 2017 מצא שרוב ההשקעה שלו הפכה להפסד שבין 70 ל- 90 אחוזים, זאת בזמן שביטקוין ממשיך לשמור את ערכו ביחס לאותם מטבעות אלטרנטיבים.

זירת המסחר קריפטופיה מגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל – זירת המסחר הממוקמת בניו-זילנד נפרצה מוקדם יותר השנה וכעת מגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בארה”ב.

הכורים של ביטקוין קאש מבטלים עסקאות באמצאות מתקפת 51% – שניים מהכורים הגדולים ביותר (BTC.com, BTC.top) של ביטקוין קאש  (BCH) ביצעו מתקפת 51% ברשת כדי לשנות את היסטורית העסקאות אחרי שלכאורה נעשו במרמה.

פידליטי וביטקוין: סיפור אהבה –  אחרי שענקית ניהול הנכסים פידלטי הודיע שתאפשר מסחר בביטקוין ע”ג פלטפורמה ייעודית הנמצאת בשלבי בדיקה אחרונים, נראה כי במשרדים בטקסס לקחו את ביטקוין צעד אחד נוסף ומילאו אותם בציוד כרייה של ביטקוין.

גרפים:

ביטקוין

עליה חדה השבוע לרמות ההתנגדות סביב $9000. בזירת המסחר ביטסטאמפ נקבע טופ של $8939. תמיכה ב- $8600 מחזיקה בינתיים וצריך לקחת בחשבון שבניתוח הטכני היא ב- $8200. המגמה מעלה כבר ברורה, אך מה שלא ברור הוא מה יהיה השיא של הגל הזה וחשוב לקחת בחשבון שהתיקון יהיה מעבר לפינה. התמיכה סביב ה-  MA50 לא נבחנה מאז שחצה את ה-200MA.

אתריום

אל מול הדולר ניסיון נוסף לפרוץ את ההתנגדות סביב $280. נראה ביממה האחרונה שהתמיכה החזיקה סביב $230 והביקושים היו סביב $250, ניתן להעריך ששם תבנה התמיכה בטווח הזה.

אל מול ביטקוין למרות העלייה החדה בשבוע שעבר, המגמה מעורבת. תמיכה נבחנת סביב 0.03BTC שמתיישב על ה- 50MA התנגדות סביב 0.0325BTC סביב ה- 200MA.

EOS

אל מול הדולר מבחינה טכנית מאוד דומה לאופן ההתנהגות של ביטקוין. התנגדות בטווח הזה מוערכת סביב $9, משם נפל השער באזור יולי 2018.  והתמיכה נבנית סביב 7$ בטווח הזה.

אל מול ביטקוין התמיכה בטווח הזה נבנית סביב 0.00083BTC התנגדות ב- 0.00094BTC מבחינה טכנית מפברואר עד היום נראה שהגרף השלים מהלך של ניסיון פרצה מעלה ותיקון לקבל אישור לרצפה סביב 0.0007BTC.

ריפל XRP

אל מול הדולר הקרוס של ה- 50MA וה- 200MA מתקרב. כבר בעדכון הקודם סמנו שמתחיל מהלך אל מול הדולר. התמיכה בטווח הזה סביב 40 סנט. התנגדות ב-44 סנט והתנגדות נוספת חזקה יותר  בחצי דולר.

אל מול ביטקוין התמיכה מחזיקה השבוע סביב 4600SAT התנגדות ב- 5000SAT בטווח הזה עדין קשה להעריך אם המגמה היורדת הסתיימה אך ניתן לראות את הניסיון לבלום אותה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook