5 שנים ago

עדכון שוק הקריפטו 21-5: העליות נבלמו, אך החדשות ממשיכות לזרום.

Jonathan Berger מאי 21, 2019 15:36

אחרי כמה שבועות עמוסים בחדשות ואחרי העלייה החדה במחיר הביטקוין ושוק הקריפטו, השבוע התאפיין בשקט יחסי כשהעליות נבלמו. כמובן שהשוק עדיין תנודתי ובינתיים האופטימיות עדיין מורגשת בשווקים. כרגיל, העליות של ביטקוין השפיעו מאוד על האלטים שעלו גם הם אל מול הדולר ונפח המסחר בשוק גדל באופן משממעותי עד כדי כך שיש מי שמדברים על סוף החורף.

השאלה שמרחפת ברקע היא לאן הולכים מכאן והאם הראלי הזה ימשיך לצייר את הגרף הפרבולי המפורסם של ביטקוין או שמא מדובר במלכודת שורית נוספת. בשלב זה עדיין קשה לדעת מה צופן העתיד הקרוב, מה שכן ניתן לומר הוא שהשוק לא התרגש מהמימושים של השבוע החולף ולמרות הירידה המהירה, המחיר של ביטקוין הצליח להחזיק מעמד ולחזור לרמות שסביב 8000$.

כידוע, דפוס ההתנהגות של ביטקוין גורר אחריו גם את האלטים שמתאוששים את תקופה לא קלה, הירידות נבלמו לבינתיים ומחירם של אלטים מסוימים האמיר ואף קבע ATH חדש ביחס לדולר. דוגמה לכך, הוא ה- BNB  שממשיך לטפס וחוצה את רף 30$.

תופעת ה- IEO נמשכת. למרות ההערכה שההתלהבות תדעך ולמרות האזהרות שהגיעו לזירות מכיוון ה- SEC נראה שהתופעה ממשיכה ואחרי ההתאוששות של ביינאנס מחירם של מטבעות שהונפקו בזירה ממשיך לעלות באופן מטאורי כש- Fet  עולה ב- 200%, Celr גם הוא עולה ב- 200% ואת השיא קובע Matic  עם עלייה של 1100%. במידה והנתונים האלו ימשיכו להגיע אנו צפויים לראות משקיעים נוספים מצטרפים לחגיגה. כמו כן, אפשר לצפות שיש מי שירצו לממש את ההשקעה המוצלחת ולפזר את הסיכון בין אלטים שונים ובכך לשפוך עוד דלק שיכול להניע עונת אלטים נוספת באופן רשמי.

לסיכום השבוע ניתן לומר שלמרות הבלימה השוק עדיין נמצא במגמת התעוררות והחיזוק שקיבל בשבועות האחרונים יתמוך בו בהמשך. בטווח הקרוב אנחנו צופים שהתנודתיות שמאפיינת את השוק  תימשך ואם אתם חדשים לקריפטו תזכרו שאף פעם לא  כדאי להיכנס ל- FOMO לפני שלמדתם מספיק.

Market Data

Market Cap: $247 B
24h Vol: 76.8 B
BTC Dominance: 56.6%
BTC: $7,874 2.5%
ETH: $250.1 20.2%
XRP: $0.39 0.7%
BTC Shorts (BFX): 18.6 K BTC
BTC Longs (BFX): 25 K BTC

דוח שוק

מנכ”ל BitMex, ארתור הייס: שוק השורי כאן והוא אמיתי – מנכ”ל BitMex טוען שהשוק השורי חזר והוא אמתי. אחת הסיבות לכך, לדבריו, היא העובדה שביטקוין הצליחה להתאושש מהירידה החדה ל- 7,000 דולר תוך יומיים בלבד.

ה- SEC דחתה את ההחלטה בנוגע ל- ETF של VanEck SolidX ה- SEC האמריקאית שוב דחתה את הדיון בנוגע ל- ETF  של ביטקוין שהוצע ע”י VanEck SolidX בזמן שהוועדה מחפשת לקבל הערות  מטעם בעלי עניין.

הרגולטורים יקבעו כללים חדשים עבור זירות מסחר של מטבעות –  כוח המשימה הפיננסי (FATF) יאמץ כללי רגולציה מחמירים יותר כלפי זירות מסחר בתחום הקריפטו. המהלך נועד כדי לספק לארנקים וחלפנים תקנות דומות לאלו המוטלות כיום על הבנקים.

בנקים ישקיעו 50 מיליון דולר בפרויקט ליצירת הסדרים באמצעות מזומן דיגיטלי – כמה מהבנקים הגדולים בעולם דיווחו על השקעה של 50 מיליון דולר במטרה ליצור מערכת סליקה דיגיטלית המבוססת על טכנולוגיית הבלוקצ’יין.

בלוקסטרים משיקה פלטפורמת STO  ע”ג סיידצ’יין של ביטקוין – בלוקסטרים משיקה פלטפורמה שתאפשר למשתמשים להשיק אסימונים על סיידצ’יין שיאפשר ניהול של STO’s.

אחרי גיוס של 3  מיליון בחודש שעבר Cobinhood נעלמה למשקיעים – Cobinhood וקרן DEXON  ביצעו לכאורה הונאה אחרי גיוס של 3 מיליון כאשר זרקו לשוק את המטבע DXN , מה שגרם לערכו לצנוח במחיר והשאיר את המשקיעים באבק.

טיפול במיסוי של מטבעות באוסטרליה –  משרד המיסוי האוסטרלי פרסם מידע מפורט על עסקאות, שימוש, מיסוי, ורשומות שמירה של, במיוחד של ביטקוין.

גרפים

ביטקוין

ההתנגדות ב- $8400. מצד אחד ראינו ארבע ניסיונות לפרוץ שכשלו ומצד שני נראה שמימושים גדולים לא מפחידים את השוק בתקופה הזו וביטקוין ממשיך להיסחר סביב 8000$.  תמיכה נבנית סביב $7600, בינתיים היא שברירית עם סיכוי טוב לצייר דאבל טופ ותיקון עדיין בא בחשבון. אך כמו שראינו ביטקוין אינו צפוי ורוב הניתוחים הטכנים העריכו התנגדות חזקה מאוד סביב 6000$ וראינו כיצד היא נשברה בקלות יחסית.

אתריום

אל מול הדולר התנגדות ב- $280 במידה ותיפרץ ניתן יהיה לסמן את השלמת היפוך המגמה שראינו, התמיכה מחזיקה סביב $230 בטווח הזה .

אל מול ביטקוין השער לא רחוק מהרצפה שסומנה בפעם השלישית מאז נובמבר סביב 0.024BTC. תמיכה מסיבית החזירה את השער לתמיכה סביב 0.033BTC. התנגדות בטווח הזה ב- 0.034BTC.

ריפל

אל מול הדולר ההתנגדות סביב 42 סנט תמיכה ב38 סנט נבנית, ה- 50MA מתקרב לניסיון חציה של ה- 200MA השילוב ביניהם קרה פעם אחרונה באפריל 2018 במידה וייפרץ זה יהיה סימן חיובי.

אל מול ביטקוין מצטיירת תבנית של רצפה כפולה סביב 4000SAT. התמיכה נבנית סביב 5000SAT וההתנגדות ב- 5300SAT. כמו בהרבה אלטים בתקופה הזו העניין במסחר הוא אל מול הדולר כך שצריך לקחת בחשבון את האפשרות של עלייה חדה בביטקוין.

BTT

אל מול הדולר אל מול ביטקוין בשונה מרוב השוק רוב המסחר מתנהל אל מול ביטקוין. הטרנד היורד מתחיל להתאושש, אם כי עדין רחוקים מהטופ סביב 36SAT. הרצפה ב-  9SAT ומשם עליה עד ל- 18SAT, שם נמצאת ההתנגדות. עליה מרשימה של 100% לאחר מכן תיקון ל- 12SAT, שם התמיכה בטווח הזה.

אניגמה

אל מול הדולר תמיכה ב- 40 סנט והתנגדות ב- 55 סנט. ניסיונות לפרוץ את הטרנד מעלה כשלו, נפח המסחר עלה והרצפה ב- 20 סנט כבר רחוקה.

אל מול ביטקוין המגמה מטה ניסיון לבלום ב- 5000SAT, שם נמצאת גם התמיכה. ההתנגדות ב- 7000SAT. גם פה, נראה שהמסחר אל מול הדולר גורף יותר עניין מהמשקיעים.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook