5 שנים ago

עדכון שוק הקריפטו 2-7: ביטקוין יחכה עוד קצת לפני שיגיע לירח ובינתיים נחכה לראות איפה התמיכה.

Jonathan Berger יול 2, 2019 18:02

אחרי העליות המהירות הגיעו גם התיקונים והתנודתיות של ביטקוין כבר לא מפתיע ואפילו בתקשורת לא מיהרו מדי להתרגש. אחרי שביטקוין הגיע לשיא שנתי של 13800$ הגיע כאמור התיקון ונכון לכתיבת העדכון השער חצה מטה ה- $10000 בדרכו מטה ושלא ברור לאן פניו של בטווח הקצר. אולם, פני השוק נשואות קדימה לעבר חציית תגמול הכורים, אירוע שקורה פעם בארבע שנים והזיז בעבר את השוק שכן היצע הביטקוין השוטף יורד בחצי.

לאומת זאת התמונה באלטים שונה ובמסחר אל מול ביטקוין אלטים רבים רושמים עליות. עם אל מול הדולר גם האלטים סופגים ירידות וכאשר מסתכלים על התמונה הגדולה מדובר בתיקון בריא אחרי עליות מהירות ועכשיו תתבהר התמונה וניתן יהיה לנסות להבין היכן נמצאת התמיכה ומהכין מגיע הביקוש.

כרגיל, מבין האלטים יש כאלו שבולטים במיוחד והשבוע אי אפשר להתעלם מהעליות החדות ב- Chainlink שמתבסס במקום 16ה-  עם שווי כולל של 1.2 מיליארד דולר.

למרות ההתלהבות המתונה אירועי השוק האחרונים לא עברו מתחת לראדר המיינסטרים וביטקוין שוב חזר לדיון וכולם מנסים להבין מה הביא לגל העליות. בין אם זה השקת הליברה של פייסבוק, בין עם זה עונת הכנסים ובים אם זה בגלל שמשקיעים גדולים סיימו לעשות קניות ופועלים כדי להניע את השוק כלפיי מעלה – רק דבר אחד בטוח והוא שאת ביטקוין לא ניתן לתזמן בקלות.

עם זאת, כאשר אנו בוחנים את דפוסי ההתנהגות שראינו בשוק בעבר ניתן לשער שבמידה ושער הביטקוין יתייצב מעט ייתכן ונראה עונת אלטים נוספת. וכדי לסכם את השבוע נזכיר שבתחילת השנה שער הביטקוין עמד על 3100$ ורבים כבר הספידו אותו, אבל כמו עוף החול ביטקוין שוב קם לתחייה.

Market Data

Market Cap: $308.7 B
24h Vol: 942 B
BTC Dominance: 60.9%
BTC: $10,548 7.3%
ETH: $288,3 7.2%
XRP: $0.39 14.2%
BTC Shorts (BFX): 10.7 K BTC

BTC Longs (BFX): 21.5 K BTC

דוח שוק

בינאנס שוקלת להפוך להיות צומת של ליברה –  מנהל האסטרטגיה הראשי של זירת המחסר  בינאנס, מהמובילות בעולם המטבעות הדיגיטליים, סיפר לקריפטו פוטטו כי הם שוקלים להפוך לצומת ברשת החדשה של פייסבוק – ליברה.

השווי של סטושי בודד כבר עולה על 7 מטבעות –  מוזר ככל שזה נשמע, ערך החלוקה הקטן ביותר של ביטקוין הנקרא סטושי כבר שווה יותר מאשר המטבעות הלאומיים של איראן, וייטנאם, אינדונזיה, גינאה, סיירה ליאונה, אוזבקיסטן, ומדינות אחרות. שווי השוק של  ביטקוין גדול מהבסיס המוניטרי של מדינות כמו קנדה ואוסטרליה.

בלומברג: לקרייג רייט אין גישה להון הגדול של ביטקוין – מדען המחשב האוסטרלי קרייג רייט, שידוע בכינוי  סאטושי נאקאמוטו מטעם עצמו, אמר כי הוא אינו יכול להיענות לצו בית משפט ולספק רשימה של כתובות ביטקוין המוקדמות שלו. הוא גם הוסיף כי ייתכן שהוא לא יוכל לגשת אליהם כלל.

נגיד ה- BIS אומר שמטבעה דיגיטלי של בנקים מרכזיים יגיעו “מוקדם יותר ממה שאנחנו חושבים” –  אוגסטין קרסטנס, ראש הבנק להסדרי סליקה בינלאומיים (BIS), סבור כי הבנקים המרכזיים עשויים להתחיל בקרוב בהנפקה של מטבעות דיגיטליים משלהם. יתר על כן, הוא אפילו אמר כי BIS תומך במטבעות דיגיטליים.

G20 תומך באופן רשמי בהנחיות של FATF המחייבות זירות מסחר לשתף נתוני לקוחות – חברי G20 תמכו באופן רשמי בקווים המנחים של שנקבעו על ידי ארגון הגג העולמי של הלבנת כספים, ה- FATF. ההנחיות מחייבות זירות מסחר לאסוף ולהעביר מידע על לקוחות כגון פרטי זהות, מספר חשבונות, אזור מגורים, כתובות ביטקוין וכ”ב.

מדפסות של טט’ר ממשיכות לספק אספקת USDT שווי השוק של USDT הולך ומתרחב ככל שהחברה ממשיכה להדפיס יותר מטבעות. במהלך שיא של 2019 במחיר של ביטקוין, נפח המסחר של ה- USDT הגיע גם הוא לשיא כל הזמנים של מעל 40 מיליארד דולר.

גרפים

ביטקוין

התיקון הגיע והוא חד. התמיכה בטווח הזה סביב $10000. במידה ותשבר תבחן התמיכה בטווח של $9600 ומשם נראה שהכיוון מטה. כאמור, מדובר בתיקון בריא לאחר עליה מהירה ומפה נשאר לחכות ולקבל אישור מהתמיכה וככה נדע לומר יותר לאן פני מועדות השוק.

אתריום

אל מול הדולר ההתלהבות של הקונים הביאו לפריצת ההתנגדות ב- $320 עד ל- $366. משם התיקון הגיע והחזיר את המחיר ל- $270, שם התמיכה בטווח הזה והיא דיי שברירית. התנגדות ב- $300 בטווח הזה.

אל מול ביטקוין התמיכה סביב 0.027BTC נשברה עד לרצפה ב- 0.024BTC. משם התיקון מעלה החל ונסחר בטווח של 0.027BTC שההתנגדות ב- 0.03BTC.

ריפל

אל מול הדולר גל השוק השפיע גם על XRP. התמיכה סביב 40 סנט נשברה והפכה להתנגדות בטווח הזה. במידה והירידות בביטקוין ימשיכו כנראה שגם התמיכה ב- 37 סנט תיבחן.

אל מול ביטקוין גרף שבועי תיקון לשערים נמוכים שלא ראינו מאז נובמבר 2017 סביב 3300SAT שם התמיכה בטווח הזה התנגדות ב- 400SAT. ניתן להעריך שעוד לא הגיע אישור וודאי לתמיכה.

Chainlink

אל מול הדולר עליה חדה לשיא של $4.60 מהעליות המרשימות שראינו השנה בקריפטו. ההתנגדות בטווח הזה ב- $4 תמיכה ב- $3.20. האם הטרנד ימשיך ומפה יצא הכסף לעונת האלטים הבאה?

אל מול ביטקוין עליה מרשימה ההתנגדות בטווח ב- 0.00036BTC תמיכה ב- 0.00032BTC לא ממש נבחנה נראה שהראלי כוון מעלה חשוב לקחת בחשבון שהתיקון יגיע.

BNB

אל מול הדולר תיקון מ- $40 עד ל- $30 שבטווח הזה נבנית התמיכה, ההתנגדות בטווח הזה ב- $35 הטרנד עדין לא נבדק ונראה שההשפעה של ה- IEO עדין פה.

אל מול ביטקוין התמיכה סביב 0.0028BTC נבחנה ומעט שברירית. ההתנגדות בטווח הזה ב- 0.0034BTC, נקודה מעניינת מבחינה טכנית מאז העליות שהתחילו במרץ השנה התנודתיות גדלה והטווח שבין 0.0026BTC ל- BTC0.0044 נותן מקום למסחר בין ההכרזות של בייננס.

 

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook