5 שנים ago

עדכון שוק הקריפטו 18-6: העליות של ביטקוין לצד השקת המטבע של פייסבוק החזירו את המטבעות הדיגיטליים לתודעת ההמון.

Jonathan Berger יונ 18, 2019 15:18

הרגשת ה- FOMO שוב מתחילה להציף את השוק כשביטקוין ממשיך לעלות בחדות.  בהתאם לתחזיות מעדכונים הקודמים 2019 ממשיכה להסתמן כשנה כשנה מוצלחת של עליות בשוק הקריפטו, מה שמחזק את האמון בקרב המשקיעים. אי לכך ובהתאם לזאת התקשורת המסורתית חזרה להתעניין בתחום והסיקור בשבועות האחרונים עולה בהתמדה.

פייסבוק ממשיכה בהתארגנות לקראת ההשקה הרשמית של המטבע הגלובלי שלה והרשת גועשת בשיח איך וכיצד המהלך ישפיע על שוק הקריפטו ועל השוק הפיננסי בכללותו. אמנם עדיין מוקדם לחרוץ את גורלו של המטבע, אבל ברור שהוא אינו צפוי להיות בעל מאפיינים המייחדים את ביטקוין כמו שקיפות, פרטיות, חסינות מפי צנזורה וכ”ב. עם זאת, הוא בהחלט מתחרה במידה מסוימת על תפקידה של המערכת הבנקאית ולתוצאות ההתנגשות אנו מחכים בכיליון עיניים.

על אף ההתלהבות ברשת בנוגע למיזם יש פייסבוק צריך לזכור שלפני הצטרפותה כיביכול של פייסבוק לעולם הקריפטו והבלוקצ’יין היא חסמה את כל אפשרויות הפרסום עבור חברות הפועלות בתחום ועכשיו היא מנופפת בגאווה את דגל הקריפטו שהיא הרימה. בנוסף, גופים גדולים נוספים כמו ג’יי פי מורגן שלא האמינו בשוק הקריפטו ואף הביעו סלידה מהשוק משנים גישה גם ומצטרפים למשחק.

באלטים המגמה מעורבת ואי אפשר להתעלם מהעליות בגרין, סביב 90% רק בשבוע האחרון. נראה שההשפעה של העליות הגיעו לשאר המטבעות עם טכנולוגית פרטיות כמו בים וזיקאש. בנוסף, גם chainlink עלה ב- 60% השבוע, זאת בעקבות פרסום של שיתוף פעולה עם גוגל. עם זאת, אי אפשר להתעלם שהדומיננטיות עולה לטובת ביטקוין ורוב האלטים דיי סובלים במסחר אל מול ביטקוין אך המגמה מעורבת וניתן למצוא הזדמנויות גם בתקופה הזו.

בינאנס הודיע השבוע כי לא תאפשר מסחר לאזרחי ארצות הברית, אולם ההודעה לא ממש השפיעה על נפח המסחר בזירה. יהיה מעניין לראות איך השוק יתמודד עם זה ואיזה זירות מסחר ירוויחו מהמהלך.

ניתן לסכם ולומר שעוד שבוע חיובי עובר על השוק וזאת עוד הרבה לפני ה- Halving שיחצה את תגמול הכורים בשנה הבא וכפי שכבר כתבנו בעדכונים קודמים, המירוץ לאחזקת ביטקוין לפני חציית הבלוק כבר בעיצומו.

Market Data

Market Cap: $284.4 B
24h Vol: 54.5 B
BTC Dominance: 57.3%
BTC: $9,168 16.5%
ETH: $268 10.1%
XRP: $0.43 11.6%
BTC Shorts (BFX): 24.9 K BTC

BTC Longs (BFX): 23.3 K BTC

דוח שוק

ויזה מחפשת לייעל את תהליך התשלום הבינלאומי – האם צפוי המהלך להשפיע על ריפל (XRP)? ויזה השיקה רשת חדשה בשם “Visa B2B Connect” המושתת במידה מסוימת על קוד פתוח שעושה שימוש בטכנולוגיית היומן המבוזר. החברה שואפת לצמצם את החיכוך הבנקאי בתשלומים בינלאומיים.

עלייה של 250% בחוזים העתידיים של ביטקוין ב- CMEשיאים נשברו בבורסת הסחורות של שיקאגו (CME) כשהחוזים העתידיים על ביטקוין רשמו עלייה של 250% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לפי האנליסט הראשי של “Fundstrat Global Advisors”, טום לי, זהו סימן לכך שכסף מוסדי מתחיל להיכנס לשוק והוא “שורי מאוד” עבור ביטקוין.

ביטפינקס משלים את גיוס ה- IEO הראשון שלה Ampleforth (AMPL) בתוך 11 שניות זירת המסחר השלימה את הגיוס לפרויקט Ampleforth בתוך 11 שניות בלבד, סימן לעניין הרב שעדיין קיים במנגנון ה- IEO כפי שהוצג ע”י בינאנס.

אילו מטבעות צפויים להיות מושפעים בין בינאנס וארה”ב? בינאנס הודיעה כי לא תאפשר מסחר לאזרחי ארה”ב החל מה- 12 בספטמבר. עם זאת, זירת המסחר עובדת כדי להתאים את עצמה לדרישות הרגולטוריות בארה”ב. להלן רשימת מטבעות שיושפעו על ידי השינויים.

האנליסט שהצליח לחזות את התנהגותו של ביטקוין אומר K16 בחודש אוקטובר – אנליסט אנונימי שהצליח לחזות את התחתית של ביטקוין ואף צפה את $ 9,200 עד סוף יולי טוען עכשיו כי ביטקוין יגיע עד 16,000 $ עד סוף אוקטובר.

עד מתי? חברות הקריפטו מחכות ל- FINRA כ-40 חברות שונות המחפשות להנפיק טוקנים מחכים בתור לתקינה של FINRA שבינתיים מתעכבת. בעיכוב יכול להוביל את פרויקטים לעזוב את ארה”ב ולהשיק תחת תחומי שיפוט אחרים.

גרפים

ביטקוין

התיקון שראינו שבוע שעבר היה קצר וחלק מהתנועה הפרבולית שנבנתה בגרף מאז שההתנגדויות החזקות נפרצו מעלה. בשלושת השבועות האחרונים ההתנגדות הייתה סביב $8800 וניתן להעריך שזו התמיכה. ההתנגדות ב- $9400 ובמידה ותיפרץ נראה להערכתנו גם $11000 שם ההתנגדות הבאה. לבנייתם השוק בתקופה של עליות וכפי שאנחנו מכירים מתקופות קודמות, ה- FOMO מסתיר את האפשרות של ירידות חדות, אך תמיד צריך לקחת את האפשרות בחשבון.

אתריום

אל מול הדולר התמיכה סביב $230 קיבלה אישור ונראה ששוב יש ניסיון לפרוץ מעלה את $280. ההתנגדות לא נפרצה ממאי והתבנית הטכנית דומה לביטקוין. במידה וההתנגדות תיפרץ נקבל התחלה של שינוי מגמה וההתנגדות שם ב- $400.

אל מול ביטקוין המצב שונה. התמיכה ב- 0.03BTC נשברת מטה ומחזיקה תמיכה סביב 0.0288BTC. בנוסף, התמיכה סביב ה50MA נשברה ובמידה והטרנד של ביטקוין ימשיך להשפיע על האלטים צריך לקחת בחשבון את התמיכה בטווח של 0.027BTC.

ריפל

אל מול הדולר חדשות סביב המטבע הביאו לעליה וניסיון שוב לפרוץ את ההתנגדות ב- 46 סנט כשהתמיכה בטווח הזה סביב 40 סנט. בנוסף, מצטיירת תבנית של W בגרף היומי.

אל מול הדולר מצטיירת תבנית של רצפה כפול עם תמיכה בטווח הזה ב4500SAT. התנגדות סביב 500SAT שזה יושב על הקו של ה50MA. במידה ותיפרץ ההתנגדות הבאה בטווח של 5400SAT.

זיקאש

אל מול הדולר שוק הקריפטו אימץ את האינדיקטורים 50-200MA ונראה שיש פה קרוס שעליו נתמכת המגמה. התנגדות בטווח של $90 נפרצה עד לרמות של $110 שם ההתנגדות בטווח הזה במידה וגם זה ייפרץ ההתנגדות הבאה ב- $130.

אל מול ביטקוין נפח המסחר עולה ומצטיירת תעלה של טרנד עולה. התנגדות בטווח הזה ב- 0.012BTC נבחנת. תמיכה ב-0.011BTC שזו הייתה ההתנגדות לפני.

קוסמוס (Atom)

אל מול הדולר הטרנד מעלה מהכניסה למסחר  השאלה איפה ייעצר? אין הרבה חיים (DATA) לגרף אז נתחנו לפי 4 שעות, ההתנגדות ב- $7 נבחנת תמיכה נבנית סביב $6 בטווח הזה.

אל מול ביטקוין המגמה שונה התנגדות בטווח הזה ב- 0.00075BTC.תמיכה 0.00067BTC בטווח הזה. במידה ותחזיק השוק יקבל אישור להמשיך ולנסות שוב לפרוץ מעלה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook