5 שנים ago

עדכון שוק הקריפטו 14-5: ביטקוין עולה בסערה

Jonathan Berger מאי 14, 2019 14:45

שוק הקריפטו מוצף בחדשות בשבועות האחרונים ונראה שהשמש שוב מאירה על ביטקוין שלא עוצר גם לנוכח הצעת החוק שהונחה באמריקה ומבקשת להוציא את השימוש בו אל השוק השחור.

כמו בשנים קודמות, כנס הקונצנזוס וכל הכנסים שסביבו הביאו איתם רוח חדשה וריח ה- FOMO שוב באוויר. תופעת ה- IEO שהרימה את המחירים בשוק כבר ירדה מהכותרות, אבל גורם רשמי מטעם הרשות לניירות ערך התבטא בכנס של קונצנזוס והבהיר שזירות שהנפיקו מטבעות באופן הזה עלולות להיות חשופות לסיכונים משפטיים עליהם הן יצטרכו לתת את הדין. התבטאות זו היא יריית הפתיחה למלחמה הרגולטורית גם נגד תופעה זו שככל הנראה סופה יהיה דומה לזה של תופעת ה- ICO.

אולם החדשות על כניסתה של פידליטי לצד הסרת חסמי הפרסום של פייסבוק על התחום ולצד כניסתן של קמעוניות ענק והתעניינותם של מוסדיים העירו את השוק הישנוני והביאו גל שמתחיל להזכיר את הצונאמי של 2017.

הפריצה לביינאנס גם היא עדיין בכותרות והמהלך שהקפיא את ההפקדות והמשיכות מהזירה עצר מכסף חדש להיכנס והגביל את השימוש במטבעות היציבים של הזירה, מה שגרם לטט’ר לעלות בשלב מסוים אל מעל 1$. בנוסף, נוצר מצב שבו מחזיקים שרוצים לממש לפיאט מוגבלים ובהחלט ניתן לשער שפתיחת השערים המחודשת של הזירה תיראה גם על גרף המחיר.

גם סאגת הטטר לא מפסיקה לייצר הדים והשמועות על כך שטט’ר לא מגובה לצד מגמת העלייה של ביטקוין הוסיפו לביקוש של ביטקוין שממשיך במגמת עלייה, זאת לצד כוח הכרייה שעולה בהתמדה ומתקרב ל- ATH כמו גם גובה העמלות שנכון לכתיבת שורות אלו מתחיל ב- 88 סטושי לבייט. בתוך כך גם מכונות הכרייה של ביטמיין  אזלו מהמלאי.

עוד בחדשות השבוע כיכבו איתריום וריפל שממשיכים במאמצי הפיתוח שלהם כשאיתריום מבטיח לפתור את בעיית הסקיילביות שלו בגרסה שתצא בתוך שנתיים מהיום וריפל שממשיכה להביא שיתופי פעולה כמו זה שדווח לאחרונה עם קויינבייס שתיתן תמיכה למסחר במטבע XRP.

עוד ניתן לציין את נפח החוזים העתידיים ב- CME שעולה בהתמדה וגם את העובדה שכבר בקרוב Bakkt תאפשר גם היא מסחר בחוזים עתידיים על ביטקוין.

לסיכום אנחנו כמעט באמצע 2019 שוק הקריפטו התעורר ושינה מגמה באופן רשמי. לצד העלייה המטאורית של ביטקוין בימים האחרונים אנחנו רואים את האלטים שוקעים ביחס לביטקוין, אבל עולים במסחר אל מול הדולר נתון שמושך משקיעים חדשים לשוק כפי שראינו בעבר ובהחלט ייתכן שעונת אלטים נוספת בפתח.

Market Data

Market Cap: $240.5 B
24h Vol: 105 B
BTC Dominance: 59.9%
BTC: $8,146 37.3%
ETH: $207.6 18.3%
XRP: $0.38 27%
BTC Shorts (BFX): 27.6 K BTC
BTC Longs (BFX): 25.8 K BTC

דוח שוק

בינאנס אומר אפשרה משיכות במשך שבוע אחרי הפריצה – זירת המסחר בינאנס השעתה משיכות והפקדות במשך 7 ימים אחרי שהאקרים הצליחו לקבל גישה למספר גדול של מפתחות API, כמו גם קודים של 2FA, וכתוצאה מכך גנבו 7000 ביטקוין בשווי של כ- 40 מיליון דולר בזמן ההתקפה.

האם ביננס באמת מקבל נפרצה? תיאוריות קונספירציה מצביעות לכיוון אחר – בעקבות הפריצה לבינאנס החלו לעלות קונספירציות שונות. חלק מהם נבע מהעובדה כי לזירות מסחר יש נהלי KYC קפדניים מאוד ושהיו צריכים לזהות את האקרים במיוחד לאור העובדה שהכספים הועברו בעסקה אחת בשווי 7000 BTC.

זה היה מהיר: ביטפיניקס גייסה מיליארד דולר במבצע פרטי – זירת המסחר הותיקה  ביטפיניקס גייסה מיליארד דולר ב- IEO. לדברי ה- CTO, הרבה כסף הגיע ממשקיעים גדולים שהשקיעו מעל 100 מיליון דולר כל אחד. ההודעה התקבלה זמן קצר לאחר האשמות שכביכול ניסתה הזירה לכסות הפסד של 850 בעזרת טט’ר.

Bakkt בוחנת את השימוש בחוזים עתידיים בקרב משתמשיה – ענקית המסחר Bakkt הודיעה שהיא תחל בבדיקת השימוש בחוזים עתידיים. ישנם חוזים של יום וישנם חוזים של חודש והם יצאו לשוק כבר בחודש יולי הקרוב.

ביטקוין מגיע לשוק הקמעונאי ענקית הקמעונאות Whole Foods הנמצאת בבעלותה של אמזון, כמו גם Starbucks  ו- Nordstorm, הודיעו שתקבלנה ביטקוין ומטבעות דיגיטליים נוספים.

מיקרוסופט משיקה כלי מבוזר לאימות זהות זיהוי על גבי הבלוקצ’יין של ביטקוין – ענקית הטכנולוגיה הודיעה לאחרונה כי היא משיקה כלי זיהוי המבוסס על ביטקוין. הפרויקט יאפשר למשתמשים שליטה מלאה במידע האישי שלהם ובדרך הטיפול בו על ידי צדדים שלישיים.

ג’וזף לובין על Ethereum 2.0 : פי אלף סקיילבילי בתוך 24 חודשים – מייסד שותף של איתריום, ג’וזף לובין, אמר כי הרשת בדרך לפתור את בעיית העומס במסגרת הזמן שבין  18-24 חודשים. הפיתוח יקרא Ethereum 2.0.

גרפים

ביטקוין

ההתנגדות ב- $6000 נפרצה כלא הייתה. למעשה, היא עמדה סביב $5500 כפי שניתחנו בעדכונים הקודמים והערכה הייתה שלא תהייה התנגדות עד $8000, הטווח בו נבחן המחיר ביממה האחרונה. במידה ותיפרץ האזור האחרון של ההתנגדות לפי אינדיקטור ה- VPVR ביחד עם ניתוח הפיבונאצ’י של התיקון הארוך שהשוק יהיה סביב $9500. חשוב לקחת בחשבון שתיקון יגיע, אך באמצע מהלך כזה גדול בו השוק משנה מגמה קשה יהיה לצפות את הבאות.

ריפל (XRP)

אל מול הדולר השנה השער החזיק מעמד סביב 30 סנט עד הקפיצה של ביטקוין שהשפיעה גם על הערך הדולרי של XRP שעלה בחדות עד ההתנגדות שמננה ניתן יהיה להכריז על שינוי מגמה. בינתיים  התנגדות חזקה ב- 40 סנט ותמיכה בטווח הזה סביב 35 סנט. ניתן להעריך לפי ה – 200MA שנפרץ.

אל מול ביטקוין הירידות המשיכו עד הכניסה של נפח המסחר סביב 4000SAT, שם התמיכה שברה מטה את הפיבונאצ’י. הנר שהגיע סימן שיש תמיכה ועליה חדה עד ל- 5000SAT שם ההתנגדות בטווח הזה.

BNB

אל מול הדולר בשקט שקט, עם כל הבעיות שעברו על ביינאנס לאחרונה,  ה- ATH נבחן וניסיונות לשמור על המגמה מצליחים בינתיים. ההתנגדות ב- $26 ובמידה ותיפרץ נגיע ל- ATH חדש. תמיכה נבנית סביב $21.

אל מול ביטקוין השער מכוון מטה ובוחן את התמיכה סביב 0.0028BTC. במידה ותישבר הרמות הבאות יהיו סביב 0.0026BTC. מבחינה טכנית נראה שהגרף שובר את המגמה ומצטייר טופ.

הגרפים של מטבעות הקריפטו מהאתר TradingView.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook