5 שנים ago

עדכון קריפטו שבועי: פלטפורמת החוזים Bakkt מתחילה, למרות זאת ביטקוין קורס מתחת 10,000

Jonathan Berger יול 23, 2019 13:55

אחרי כמה חודשים סוערים במיוחד, שוק הקריפטו מאט קצב. עם זאת, התנודתיות של מחיר הביטקוין לא עושה חסד עם השקט הנפשי של המשקיעים. כרגע לא נראה שידיים חדשות ממהרות להיכנס לשוק ומשקיעים רבים יושבים על הגדר כדי לבחון את כיוון הרוח. בתוך כך חשוב לציין שנפח המסחר גדל בהתמדה מחודש אפריל,

Source: coingecko

אם כי צריך לזכור שמדובר בשוק שאינו נתון לפיקוח מלא ולעיתים קרובות נפח המסחר בזירות אינו משקף פעילות אמיתית של משקיעים, אלא ניסיון לבצע מניפולציות. מכיוון שעדיין מדובר בשוק קטן שמדד במיליארדים, ביכולתם של שחקנים חזקים להזיז את השוק. ניתן לראות את אופן החלוקה של המטבעות בשוק נכון להיום לפי chainalysis:

הרגולציה כאן וכבר אי אפשר להתעלם מתופעת המטבעות שממשיכה לצבור תאוצה. פרויקט הליברה של פייסבוק העלה את נושא המטבעות הדיגיטליים לראש סדר היום ובכירים רבים במערכת הכלכלית העולמית ניסחו בשבועות האחרונים את עמדתם בנוגע לליברה ולמטבעות קריפטוגרפים כמו ביטקוין, בינהם דונלד טראמפ ואחרים בבית הנבחרים האמריקאי ומחוצה לו. למרות הספקות והחששות הרבים שסובבים את פרויקט ליברה, אין ספק שהפרויקט מקדם את הדיון הרגולטורי סביב הנושא ואנחנו צופים שב- 2020  אנחנו נראה יותר ויותר רגולטורים נכנסים לעובי הקורה ומוציאים הנחיות והבהרות נוספות, כמו גם דואגים לאכיפה קפדנית יותר של זירות מסחר, גיוסים וכ”ב.

גזרת האלטים ממשיכה לדשדש ועל אף ניסיונות הפריצה של מספר מטבעות אלטרנטיביים, נראה שעדיין מוקדם לעונת אלטים נוספת, במיוחד כאשר זיכרון הירידות עדיין צרוב בכאבם של משקיעים רבים. כמו כן, התנודתיות של ביטקוין אינה תורמת למסחר במטבעות והסוחרים מחכים לסימני התייצבות שיאפשרו להם מעט ביטחון.

בנוסף לשוק האלטים הססגוני אנחנו שומעים יותר ויותר על פרויקטים כמו של טלגרם, פייסבוק וחברות ענק נוספות המחפשות להנפיק מטבעות משלהם, זאת לצד מדינות ובנקים רבים שבוחנים את הטכנולוגיות החדשות בניסיון להפיק מהן תועלת. בתוך כך, גם ברשות הפלסטינית יש מי ששוקל להחליף את השקל במטבע דיגיטלי זאת במטרה שלא להיות כפופים ותלויים בכלכלה הישראלית.

לסיכום, ניתן לומר שתופעת המטבעות הדיגיטליים פה כדי להישאר וכבר אי אפשר להישאר אדישים להתרחשויות של השנים וגם במגדלי השן כבר מבינים שאת הפוטנציאל הזה צריך למצות.

נתוני שוק

Market Cap: $272,4 B
24h Vol: $56,5 B
BTC Dominance: 65.2%
BTC: $9,960 6.4%
ETH: $210,4 6.2%
XRP: $0.31 0.43%
BTC Shorts (BFX): 6.6 K BTC

BTC Longs (BFX): 22.4 K BTC

בריטניה בדרך להסדיר את שוק המטבעות: ה-  FCA מחפש להעסיק מומחים – הרשות להתנהלות פיננסית (FCA) של בריטניה, האחראית על השווקים הפיננסיים במדינה, נוקטת בצעדים להגברת מעורבותה במרחב המטבעות הדיגיטליים. הרגולטור מחפש לשכור מומחים שיצטרפו לשתי מחלקותיו ייעודיות לעניין.

אי אפשר להרוג את ביטקוין –  חבר הקונגרס האמריקני, פטריק מק’נרי, המשרת את מחוז צפון קרוליינה, אמר שאפילו הסינים לא יכולים להרוג את הביטקוין. הוא גם אמר שיש המון פרויקטים אחרים שמנסים לחקות את ביטקוין, אך הם אינם מבוזרים מספיק ואינם שקופים לציבור.

ה- CFTC בוחן את זירת המסחר BitMEX לפי הדיווחים, ביטמקס, זירת המסחר הפופולרית ביותר למינוף ביטקוין, נחקרת בכך שהיא מאפשרת לסוחרים אמריקאים להשתמש בפלטפורמה שלה. מעניין לציין כי זה מגיע זמן קצר לאחר הוויכוח הסוער בין מנכ”ל הזירה, ארתור הייס, ובין ד”ר נוריאל רוביני הידוע בתואר  “Dr. Doom”כמשמיץ ביטקוין ידוע.

אחזקות הביטקוין בבולגריה עולות על יתרות הזהב שלהם  נראה כי במדינה הקטנה בבולגריה יש אחזקות בביטקוין ששוות יותר מכל רזרבת הזהב שלה. כביכול, למדינה יש אחזקות של יותר מ -200,000 BTC, ששווים כיום כ -2 מיליארד דולר ואילו עתודות הזהב שלה שוות בערך 1.8 מיליארד דולר.

האם הפסיקה הסינית היא אבן דרך משמעותית לביטקוין?  במה שנראה כנקודת ציון מרכזית עבור ביטקוין, קבע בית משפט סיני שביטקוין יקבל מעמד של נכס ומומחים בתעשייה רואים בכך צעד משמעותי קדימה עבור התעשייה בסין ומחוצה לה.

BKKT בוחנת את פלטפורמת החוזים העתידיים לביטקוין – רבים חיכו ל- BKKT שתשיק את פלטפורמת המסחר בחוזים עתידיים של ביטקוין. הפלטפורמה התחילה לקבל משתמשים חדשים מכל רחבי העולם ותאפשר מסחר בחוזים עתידיים יומיים וחודשיים.

גרפים:

ביטקוין

התבנית שראינו בעליה מאזור ה- $5000 עד ל- $9000 חוזרת עם תנודתיות יותר גדולה ותיקון משמעותי יותר. התמיכה סביב $10000 שברירית ונבחנת בשבוע האחרון. במידה ותשבר התמיכה הבאה נמצאת ב- $9400. התנגדות ב- $11000.

אתריום

אל מול הדולר התמיכה על הטרנד נבחנת סביב $200. ההתנגדות בטווח הזה ב- $230. מבחינה טכנית ההתנגדות לפני גל העליות האחרון הייתה ב- $180, וכל עוד התמיכה מחזיקה אל מעל הטווח זה אומר שהטרנד עדין פה.

אל מול ביטקוין התייצב סביב התמיכה ב- 0.02BTC, אזור קריטי מבחינת התמיכה. ההתנגדות בטווח הזה ב- 0.024BTC. למרות השבוע היציב עדיין קיים חשש שהירידות ימשיכו.

ריפל

אל מול הדולר השער חטף כמו רוב השוק ב- 2018, אך נראה ש- 2019 שנה יציבה יחסית עבורו והרצפה סביב 29 סנט נשמרת, זו גם התמיכה. ההתנגדות בטווח הזה ב- 34 סנט. אם נתעלם מהניסיונות לפרוץ את רף חצי הדולר ומהתיקון החד, מבחינה טכנית הגרף נחשב ליציב בשוק הקריפטו.

אל מול ביטקוין התמיכה בטווח הזה סביב 2900SAT. התנגדות ב- 3350SAT. לא ברור אם הירידות הגיעו לרצפה, אבל עם התיקון בביטקוין נראה שהשער מתייצב לבינתיים.

BNB

אל מול הדולר תיקון על הטרנד וחזרה לטווח התמיכה ב- $28. התנגדות בטווח הזה סביב ה- 50MA ב- $32.

אל מול ביטקוין תיקון עד ל- 0.0024BTC ולא נראה שהסוחרים נלחצים והגיוסים  שמתבצעים על פלטפורמת הגיוסים של בייננס ממשיכים כרגיל. התנגדות בטווח הזה ב- 0.003BTC, במידה ותיפרץ ההתנגדות הבאה 0.0032BTC.

הובי טוקן

אל מול הדולר שנה מוצלחת עם עליה, תיקון וקאמבק מ- $6 ל- 90 סנט וחזרה להתנגדות ב- $5. נתון מדהים עם תמיכה ב- 4.4$. חשוב לקחת בחשבון שתיקון חד יכול לבוא.

אל מול ביטקוין במגמה עולה דאבל טופ שסיימו תיקון וניסיון פריצה נוסף, זאת לאחר שנפרצה ההתנגדות ב- 0.0004BTC שהפכה לתמיכה. ההתנגדות הבאה ב- 0.00047BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook