5 שנים ago

עדכון קריפטו שבועי: אחרי הטיסה של הביטקוין, דיוני רגולציה סביב ליברה מצננים את האווירה

Jonathan Berger יול 16, 2019 14:40

שבוע אדום בשוק הקריפטו. אחרי חגיגת העליות של השבועות האחרונים הגיע התיקון שצינן מעט את את השוק. עם זאת לא מדובר במפולת, אלא בתיקון בריא שהביא מעט יציבות יחסית לשוק כשהשער הביטקוין משאיר את ראשו מעל חמש ספרות, גבוהה משמעותית מהשערים של תחילת השנה.

Source: coingecko

גם גזרת המטבעות האלטרנטיבים מתקררת ונראה שהאלטים ממשיכים בצניחה החופשית אל מול ביטקוין כאשר חלקם כבר הגיעו ל- ATL כשהדומינניות של ביטקוין ממשיכה לטםס וחוצה את רף ה- 65 אחוזים.

Source: coingecko

אולם, על אף ההתקררות של מחירי המטבעות, גזרת הרגולציה ממשיכה להתחמם ונראה שהפרויקט של פייסבוק, ליברה, ממשיך לייצר גלים ודוחף את הרגולטורים השונים להבהיר את עמדותיהם בנושא. בתוך כך התבטא אתמול מזכיר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנושין, בנושא ואמר שהרשויות הרלוונטיות עוסקות בנושא והן עתידות להוציא הבהרות ולבצע אכיפה על מנת להסדיר את התחום לאורכו ולרוחבו ולהסיר את הסיכונים במידת האפשר.

לסיכום, שבוע של מגמה מעורבת מלאה תיקונים וחוסר וודאות שאופיינים לשוק בסה”כ. עם זאת, שנה חיובית לביטקוין במיוחד לאור ההתעניינות הרבה בליברה והנסיון להשוות אותו לביטקוין. באלטים המובילים המצב פחות חיובי, אך נראה שהירידות התמתנו ובינתיים הם נשענים על התמיכות. האם נראה עוד עונת אלטים ב- 2019? במידה ונראה תקופה של יציבות בביטקוין והטריידרים ירגישו נח ניתן להעריל שיש סיכוי גדול להתעוררות מחודשת בעניין באלטים. אחרי שנה סוערת במיוחד קשה להעריך את כיוון המגמה ויש לחכות עוד קצת בסבלנות כדי לקבוע את המגמה בטווח הקצר.

נתוני שוק

Market Cap: $286,8 B
24h Vol: $76,7 B
BTC Dominance: 66.6%
BTC: $10,739 13.9%
ETH: $226,2 27.7%
XRP: $0.31 20%
BTC Shorts (BFX): 5.5 K BTC

BTC Longs (BFX): 23.1 K BTC

בינאנס פותחת באופן רשמי מסחר במינוף –  זירת המסחר השיקה רשמית זירה למסחר ממונף ומשתמשיה יכולים כעת למנף מספר נכסי קריפטו בינהם  BTC, ETH, XRP, BNB, TRX ו- USDT.

יו”ר הפדרל ריזרב: ביטקוין הוא “שומר ערך” כמו זהב – יו”ר הבנק הפדראלי בארה”ב התבטא בנוגע לביטקון ואמר כי מדובר בנכס שומר ערך הדומה לזהב.  ערך … כמו זהב. בנוסף הוא ציין  שייתכן כי האימוץ הנרחב של מטבעות קריפטוגרפים יכול להסיר את הצורך במטבע רזרבה.

אין דבר כזה פרסום רע: טראמפ מתבטא על ביטקוין – נשיא ארה”ב, דונלד ג ‘טראמפ, סוף סוף סיפק את עמדתו על ביטקוין וליברה. בעודו מציין את חסרונותיהם ואת הצורך להעמיד אותם תחת פיקוח קפדני שלא פעילויות בלתי חוקיות, העניין בביטקין זינק והראה כי אין דבר כזה פרסום רע.

5 מיליארד USDT הודפסו בטעות –  שוב חדשות מטרידות מכיוונה של טט’ר, מנפיקת המטבע היציב USDT שהפעם הדפיסה בטעות מטבעות בשווי של 5 מיליארד. אמנם האסימונים נמחקו מן המחזור, אבך עם זאת מחירו של ביטקוין הגיב לחדשות וירד ב- 3.5% בעקבות הטעות.

ראש מחלקת האוצר של בריטניה: אנחנו לא הולכים לנסות לעצור את ליברה של פייסבוק –  פיליפ המונד, ראש משרד האוצר הבריטי, אישר כי המדינה אינה מתכוונת להפסיק את פרויקט המטבע פייסבוק, אלא להסדיר אותו. הוא אמר שאם זה נעשה כראוי, ליברה יכול להיות “טרנספורמטיבי במערכות הפעלה”.

מזכיר האוצר של ארה”ב חולק דאגות קריפטו יחד עם טראמפ – מזכיר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוצ’ין, שיתף את חששותיו של הנשיא טראמפ בנוגע לשימוש במטבעות דיגיטליים כדי להקל על פעילות בלתי חוקית. הוא הדגיש גם את הצורך באכיפת תקנות FinCEN בכל הנוגע לארגונים העוסקים במטבעות דיגיטליים.

גרפים

ביטקוין

תיקון מ- $13200 עד $9850 ניער קצת את השוק והעלה את מדד הפחד. התמיכה בטווח הזה סביב $10000 מחזיקה בינתיים. אפקט השורטסקוויז הביא לקפיצה ביממה האחרונה ל-$11000, לא רחוק מקו ההתנגדות בטווח סביב $11350. במידה ותפרץ נקבל תבנית דומה לעליה מ- $5700 ל$8800. מצד שני, במידה והתמיכה לא תחזיק נקבל תבנית של דאבל טופ.

אתריום

אל מול ביטקוין התמיכה סביב $280 נשברה לרמות של $230, ממש מעל הקו של המגמה המסומן בצהוב. סביב $200 לא מצב טכני חיובי והנסיון להיפוך מגמה כשל ומפה צריך לחזור לטווח של $260 על מנת להחזיר את הביטחון לסוחרים.

אל מול ביטקוין גם התמיכה סביב 0.024BTC לא החזיקה ונבחנת בטווח של 0.02BTC, בזמן שהפיבונאצ’י מראה על סיכוי לשבור גם ל- 0.018BTC, לא סימן חיובי מבחינה טכנית. ההתנגדות בטווח הזה ב- 0.024BTC.

ריפל

אל מול הדולר ירידה חדה ל- 29 סנט, שם התמיכה בטווח הזה. גם ה- 200MA נשבר והפך לנקודת ההתנגדות בטווח שסביב 36 סנט. חזרה לרמות של תחילת השנה. מצד אחד מאכזב את המשקיעים ומצד שני מראה על יציבות סביב התמיכות בטווח הזה.

אל מול ביטקוין התמיכה בנמוכים של 2019 סביב 2700SAT ההתנגדות בטווח הזה ב- 3000SAT, בדומה לרוב שוק האלטים שבירידה. האם יש עוד לאן לרדת מפה?

אייקון

אל מול הדולר תיקון חד השבוע נשען על התמיכה סביב 26 סנט והתמיכה הבאה תיבחן סביב 24 סנט. ההתנגדות ב- 30 סנט.

אל מול ביטקוין התמיכה סביב 250SAT נבחנת מתחילת יולי לבנתיים מחזיקה ההתנגדות בטווח הזה ב- 320SAT.

דיקריד

אל מול הדולר במגמה חיובית התחיל את השנה בטווח של $16 טיפס לשיא של $38 משם תיקון ל- $27, שם התמיכה בטווח הזה. התנגדות ב- $34.

אל מול ביטקוין התייצבות סביב התמיכה ב- 0.0026BTC שהיא גם הרצפה הנוכחית של 2019. התנגדות בטווח הזה סביב 0.003BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook