5 שנים ago

סיכום שבוע בקריפטו: האם הציפיות מ- Bakkt היו מוגזמות מדי? ביטקוין צונח מתחת ל-$9500

Jonathan Berger ספט 24, 2019 16:22

החדשות בשוק הקריפטו ממשיכות להגיע והשבוע החוזים העתידיים של Bakkt שטפו את הכותרות. אולם, השקת הפלטפורמה לא השפיעה על המחיר כמו שרבים צפו ונראה שזה הפך לאירוע של “Sell the news” כשביטקוין ממשיך את מגמת הירידה.

בעקבות התביעה של ה- SEC נגד KIK שגייסה הון ב- ICO, החברה פיטרה 70 עובדים מחברת הבת Kin ומנכ”ל החברה, טד לווינגסטון הודיע כי החברה תסגור את שירות ההודעות שלה.

דוח חשוב של BITWISE שהופק עבור ה- SEC ניתח את המסחר בביטקוין ואת נפח המסחר המזויף בזירות השונות. לפי הדו”ח כניסתה של CME לשוק שיחקה תפקיד משמעותי בתנודתיות של המחיר.

באלטים לאחר התאוששות ועליות חדות ישנה בלימה והשבוע ראינו תיקון טכני של מטבעות רבים וניסיון לייצר תמיכה. על אף שחלק מהאלטים מצליחים להחזיק תמיכה, עיני השוק נשואות לביטקוין בניסיון להבין את המהלך הבא.

סך הכל המגמה בביטקוין התהפכה מתחילת השנה ובאופן טבעי הרגולטור רואה את המגמות וממשיך לפעול על מנת לאסדר את השוק.  בינתיים מחיר הביטקוין מאבד את התמיכה סביב 10.000$, זאת על אף התשתית הטכנולוגית והרגולטורית שקורמת עור וגידים. האם אנחנו בדרך לאימוץ בסדר גדול משמעותי יותר?

נתוני שוק

Market Cap: $249.6B
hour Volume: $64.6M
BTC Dominance: 68.7%
BTC: $9,534
ETH: $192
XRP: $0.26
BTC Shorts (BFX): 12.8K BTC

BTC Longs (BFX): 27.2K BTC

ביטקוין הוא בין שלושים המטבעות העולמיים הגדולים ביותר, למרות היותו נמוך ב -50% מה- ATH ביטקוין הצליח לפלס את דרכו בין 30 המטבעות הגדולים בעולם. באופן מרשים יותר, הוא עשה זאת למרות ירידה של 50% מערכו הגבוה בכל הזמנים. בהתחשב בהיסטוריה הקצרה של 10 שנים, ביטקוין הפך לגורם שאי אפשר להתעלם ממנו.

האלטים מתעוררים על רקע התבססותה של בינאנס בארה”ב –  נראה שהאלטים גירדו מעט תהילה  אחרי שבינאנס השיקה את פלטפורמת המסחר שלה לאזרחי ארה”ב. מטבעות רבים הניבו השבועה תשואות משמעותיות הן ביחס לדולר והן ביחס לביטקוין. בינתיים, הדומיננטיות של ביטקוין החלה לרדת.

Bakkt השיקה את הפלטפורמה לחוזים עתידיים על ביטקוין – ההשקה המיוחלת של Bakkt, פלטפורמת המסחר בחוזים עתידיים על ביטקוין, התקיימה אתמול, 23 בספטמבר. עם זאת, נפח המסחר נותר נמוך לאורך כל היום הראשון מכיוון שנרכשו רק 72 חוזים. מעניין לראות אם נפח המסחר יעלה יעלה ואם Bakkt תצליח לעמוד מאחורי ההייפ שהיא הצליחה לייצר.

דו”ח חדש מביע על מניפולציית מסחר בזירות – על פי דיווח שנערך לאחרונה, 50% מכלל הביטקוין נתונים למניפולציות מסחר. מטבעות נוספים שצוינו בדיווח הם BCH, ETH ו- ETC. כמובן שגם Tether (USDT) זכה להיכנס לרשימה בתור המטבע היציב שעליו נעשות מירב המניפולציות.

הבורסה השנייה בגודלה בגרמניה משיקה פלטפורמת מסחר מוסדרת בביטקוין – הבורסה בשטוטגרט השיקה פלטפורמת סחר בביטקוין מוסדרת. בהתחלה תציע הבורסה רק הזמנות שוק ופקודות לימיט, אך צפויה להוסיף אפשרויות נוספות בקרוב.

EA צייצה ‘השקיעו בקריפטו’ – אחד ממפיצי המשחקים הגדולים, Electronic Arts (EA) ציוץ לאחרונה “השקיעו בקריפטו.” למרות שזה נראה כתמיכה מפתיעה בתחום הקריפטו, התברר שזהו קידום לעונה החדשה של משחק חדש ובו דמות הנקראת “קריפטו”.

קבוצת CME משיקה אופציות ביטקוין בתחילת 2020 –  קבוצת CME הודיעה לאחרונה כי תציע אופציות על החוזים העתידיים שלה על ביטקוין אי שם ברבעון הראשון של 2020. על פי הדיווחים, המהלך נועד לספק כלים נוספים לגידור ומסחר תקינים למשתמשים.

גרפים

ביטקוין

התמיכה סביב $10000 לא מחזיקה. המחיר יורד ובוחן את רמות התמיכה הבאה סביב $9200. הגרף דומה לתיקון עבר מ- $6000 ל- $3200, אך אין לדעת אם באמת ישחזר את המהלך ונראה תיקון של 50% בקרוב. התנגדות בטווח הזה ב- $10100.

אתריום

אל מול הדולר השער לא החזיק הרבה אל מעל $200 ותיקן דיי מהר לטווח של $190, שם תבחן התמיכה בטווח הקצר. צריך לקחת בחשבון שהתמיכה ב- $180 יכולה גם היא להבחן.

אל מול ביטקוין שבוע של עליות שהסתיים עם תיקון חד בהשפעת מה שקורה בביטקוין. נראה שהאלטים עדין עוקבים אחרי ההתנהגות של ביטקוין. התנגדות ב- 0.022BTC ותמיכה ב- 0.019BTC בטווח זה.

ריפל

אל מול הדולר הריצה שראינו שבוע שעבר כמעט ונמחקה והשער מתקן וחוזר לבדוק תמיכה ב- 26 סנט. התנגדות חזקה ב- 30 סנט. העלייה הייתה מהירה וכך גם התיקון.

אל מול ביטקוין ניסיון לפרוץ את 3000SAT נכשל והמחיר ירד לתמיכה ב- 2700SAT, קצת מעל ה50MA. תמכיה הבאה סביב 2500SAT. התנגדות ב- 3000SAT.

BAT

אל מול הדולר התמיכה סביב 16 סנט נבחנת בטווח הזה זאת לאחר תיקון מתמשך מאפריל, התנגדות ב22 סנט בטווח הזה במידה ותפרץ נקבל נסיון לשנות את המגמה מעלה שוב.

אל מול ביטקוין השער מחזיק את התמיכה בתקופה הזו סביב 1500SAT נסיון לפרוץ את קו ה50MA ולהתבסס מעליו במהלך השבוע האחרון התנגדות ב2200SAT .

DASH

אל מול הדולר תמיכה סביב $80 התנגדות ב- $100 בתבנית נראה שהשלים H&S וניסיון לפרוץ מעלה ראשון נכשל. בינתיים המחיר בוחן את התמיכה.

אל מול ביטקוין גרף שבועי נותן תמונה יותר ברורה למחזור שהמטבע השלים וחזר מטה את כל העלייה של 2018 . התמיכה ב- 0.008BTC נתנה מעט ביטחון וכניסה של נפח, אך זה לא הספיק והשער מדשדש בטווחים האלה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook