5 שנים ago

סיכום שבוע בקריפטו: כח הכרייה בשיא חדש – ביטקוין בדומיננטיות של 72% לראשונה מאז 2017

Jonathan Berger ספט 10, 2019 15:39

חדשות הקריפטו לא מפסיקות לזרום בשבוע נוסף עמוס באירועים כשברקע התעוררות מסוימת של שוק האלטים, עם זאת השוק לא ממהר לקנות את החדשות ולא נראה שאנחנו בתחילתה של עונת אלטים נוספת בקרוב.

הרבעון האחרון של 2019 לפנינו ומסתמן שנסכם את השנה כשנה מוצלחת לביטקוין שמתייצב בתקופה האחרונה סביב 10.000$, נתון שאף אחד לא חזה בתחילת השנה. כמו כן, כוח הכרייה של ביטקוין ממשיך לעלות ושובר שיא חדש כפי שניתן לראות בגרף:

Source: blockchain.com

ההייפ שנוצר סביב ביטקוין במהלך השנה השפיע על מחירו אבל בגזרת האלטים המצב הוא שונה. ריפל למשל הודיע על שיתוף עם SBI והמחיר לא עלה כפי שעלה ב-2017 כידיעות מסוג זה מאוד השפיעו על המחיר. בעקבות ההייפ סביב תופעת ה- ICO’s והעליות המטאריות, התיקון שעובר השוק הוא תיקון בריא. אם זאת, ישנם אלטים שמנסים לפרוץ, אך כרגע ללא הצלחה ובהחלט ייתכן שעדיין לא ראינו את הרצפה שלהם בתקופה שביטקוין ממשיך לצבור פופולריות.

באתריום מתקרבים לשדרוג בשם אינסטבול שאמור לעזור לבעיית הסקלביליות של אתריום  גם בזיקאש יש תוכניות לעתיד ופיצול ברשת יאפשר בקרוב להחליף זיקאש באתריום במסגרת “אטומיק סוואפ”. גם טרנד האיירדרופ חוזר כשבאנקור וסטלר יחלקו בקרוב מטבעות בנסיונן להניע את השימושיות של הרשת ואולי גם להשפיע על המחיר. טט’ר גם הודיע שהיא תצמיד מטבע יציב נוסף שצמוד לדולר הסיני ופאקסוס מצמידה מטבע לזהב. כמו כן, גם EOS  מתכננים שדרוג בקרוב והשקת הרשת של טלגרם מעבר לפינה כך שבהחלט ייתכן שעונת אלטים נוספת תגיע בסופו של דבר.

עם כל זאת, למרות החדשות הרבות על מטבעות אלטרנטיביים מחירם עדיין מדשדש והסיכון בהתאם.

Market Data

Market Cap: $263.1B
24h Vol: $51.6B
BTC Dominance: 69.7%
BTC: $10,231 (-%)
ETH: $180 (-0.35%)
XRP: $0.26 (-0.5%)
BTC Shorts (BFX): 12.5K BTC

BTC Longs (BFX): 28K BTC

מנכ”ל ביטמקס מאשים את בינאנס בהעתקה – אחרי רכישת פלטפורמת המסחר בנגזרות קריפטו, בינאנס העתיקה קטע שלם מהאתר של ביטמקס. בתגובה הודה מנכ”ל ביננאנס וציין שהבעיה תטופל בהקדם.

שג’ון מקאפי קיבל 4.5 מיליון דולר לכתיבת נייר לבן – ג’ון מקאפי קיבל 4.5 מיליון דולר לכתיבת נייר לבן למטבע קריפטו-זומבי לחברה סינית. עם זאת, במסמך הוא כינה את המטבע “שיטקוין” והמליץ ​​שלא לרכוש אותו אי פעם.

יו”ר הפדרציה לשעבר אומר כי הריבית השלילית מגיעה לארה”ב: מה זה אומר לגבי ביטקוין? יו”ר הפדרל ריזרב לשעבר, אלן גרינספן, אמר כי הריבית השלילית בדרך לארה”ב. ביטקוין כבר הוכיח את המתאם השלילי שלו לשווקים המסורתיים ומשקיעים רבים כבר בחרו להשתמש בו כגידור. אם הריבית השלילית תגיע לארה”ב, הדבר עשוי להיות שורי עבור ביטקוין.

האם USDT מגובה באופן מלא? וויליאם קיגלי, מייסד שותף של טט’ר, אמר שזה לא משנה אם המטבע יגובה במלואו על ידי הדולר. זה מרמז כי מחירו מבוסס אך ורק על ספקולציות.

בינאנס תשיק מטבע יציב מגובה דולר – בינאנס הודיע על שת”פ עם ענקית הקריפטו פאקסוס במטרה להשיק מטבע שמגובה בדולר. המהלך כבר קיבל את אישור המחלקה לשירותים פיננסיים של מדינת ניו יורק (NYDFS).

על רקע ההפגנות בהונג קונג, האם ביטקוין מהווה אלטרנטיבה בטוחה לעסקים? ההפגנות בהונג קונג הסלימו במהלך השבועות האחרונים. על פי הדיווחים, הדבר הביא חלק מהעסקים בהונג קונג לפנות לביטקוין. עם זאת, בהתחשב באופיו הפאודו אנונימי של ביטקוין, נשאלת השאלה אם זה אכן טוב לביטחונם.

Bakkt פותחת את שעריה למסחר בחוזים עתידיים – פלטפורמת המסחר Bakkt אמורה להשיק ב- 23 בספטמבר את המסחר בחוזים עתידיים על ביטקוין הודיעה כי פתרון האחסון שלהם כבר מוכן ופעיל. ואפילו מבוטח על ידי פוליסת ביטוח של 125 מיליון דולר, מה שמבטיח עוד יותר את בטיחות אחזקות המשתמשים.

ביטקוין

ניסיון לפרוץ את ההתנגדות $11000 נכשל וחזרנו לבדוק את התמיכה סביב $10200. השוק כולו צופה בהתכנסות של המשולש ולוקח בחשבון שגם תיקון חזרה ל- $9200 יכול להגיע. המדד מראה שיש יותר מוכרים בתקופה הזו, אבל הביקושים קיימים ומורגשים במחיר. במידה והמחיר יישאר מעל $10000 זה יהיה נתון מאוד חיובי להמשך.

אתריום

אל מול הדולר השער השלים תיקון פיבונאצ’י עד לרמות של 0.786. התמיכה סביב $163 מחזיקה בינתיים. השער מתייצב סביב $180. התנגדות גם בטווח הזה. במידה והטרנד ימשיך למעלה ההתנגדות הבאה ב- $200.

אל מול ביטקוין ניסיון לתקן מעלה עדין לא ממספיק מרשים את השוק שאיבד מעל 90% מערכו שמייצר נמוכים חדשים בטרנד יורד לבנייתם תמיכה נבנית סביב 0.017BTC התנגדות ב- 0.019BTC.

ריפל

אל  מול הדולר התמיכה סביב 25 סנט מחזיקה לבנייתם התנגדות ב- 28 סנט בטווח הזה גם נפח המסחר צנח והשוק נרגע לאחר תיקון שהציב את השער בנמוכים של 2019.

אל מול ביטקוין גרף שבועי על מנת לקבל תמונה יותר ברורה. הרצפה שגם התמיכה סביב 2300SAT מחזיקה במידה ותשבר נראה נמוכים נוספים שלא נראו מאז 2017. מצד שני נתון מעט חיובי השער מראה על יציבות ב- 4 השבועות האחרונים שלא נראו בעבר בגרף התנגדות בטווח הזה ב- 2800SAT וה- RSI למטה.

EOS

אל מול הדולר השער השלים תיקון פיבונאצ’י של 0.786 וירד מעט אך לא ייצר נמוכים חדשים. ניסיון לפרוץ את ה- 50MA במהלך סביב $4, שם ההתנגדות. תמיכה ב- $3.7.

אל מול ביטקוין תיקון חד מחודש מאי הציב את השער ברמות שלא ראינו מאז 2017. ניסיונות לפרוץ מעלה כשלו אך הירידות התמתנו, ניסיון נוסף לחזור אל מעל 50MA נבחן בטווח הזה התנגדות סביב 0.00037 תמיכה ב- 0.00035BTC.

Chiliz

אל מול הדולר המסחר נפתח רק ואין מספיק DATA בגרף בבינאנס אז ניתחנו גרף של שעתיים, פתיחת המסחר החלה בהתלהבות סביב $0.011 ממוצע משם השער תיקן ובוחן את התמיכה סביב $0.008 התנגדות בטווח הזה ב- $0.01.

אל מול ביטקוין גרף שעתיים השער התחיל ממסחר בהתלהבות סביב 100SAT שזו גם ההתנגדות לאחר תיקון ל80SAT בטווח הזה נבחנת התמיכה .

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook