5 שנים ago

סיכום שבוע בקריפטו: איתריום מזנק 20% בעשרה ימים – עונת אלטים בפתח?

Jonathan Berger ספט 17, 2019 15:36

ביטקוין שומר על יציבות יחסית, עם זאת כבר ראינו תקופות כאלו בעבר ועל סמך ההתנהגות ההיסטורית שלו ניתן לשער שמהלך נוסף מתבשל מאחורי הקלעים ורק אחריו נדע אם מגמת העליות של 2019 הייתה רק יריית פתיחה או ששוק דובי לפנינו.

כמו כן, היציבות בימים האחרונים בביטקוין משפיעה על האלטים שמראים סימני התעוררות כששחקנים בשוק חזרו לסחור בשבוע האחרון וראינו מספר אלטים מתקנים מעלה.

עוד בביטקוין, קושי הכרייה (difficulty) שוב שובר שיאים:

Source: blockchain.com

בתמונה הגדולה הדומיננטיות של ביטקוין ממשיכה להתחזק ועומדת כרגע על 69%. בינתיים המגמה נמשכת, אבל בהחלט ייתכן שעונת אלטים נוספת יכולה לשנות את התמונה.

איטריום עלה מעט השבוע וייתכן שהסיבה לכך היא השדרוג הקרוב של הפלטפורמה שמתמרצת שחקנים רבים לאגור מטבעות לקראת האירוע.

‎אם נשווה את התיקון של ביטקוין לאלטים, מחירו נחתך ב- 45% מהשיא וזאת לאומת האלטים שראו תיקונים של עד 90-95%. מעניין יהיה לראות האם שוק האלטים יצליח לשרוד לעוד עונה נוספת.

הזירה okex הסירה מטבעות פרטיים כמו זיקאש, מונרו ודאש המקשים על התחקות הפעילות ברשת וזאת בשל הרגולציה שנכנסת בשנים האחרונות לשוק. זו היא זירה נוספת שלוקחת ברצינות את הרגולציה וייתכן שמהלכים מסוג זה ייפתחו את הזירה גם לאזרחים אמריקאים שחלקם קיבלו הודעה השבוע שלא יוכלו יותר לסחור בבינאנס שמצדה כבר עובדת לפתוח זירה בארה״ב.

כרגע המצב בשוק יציב ולא נראה שכסף חדש עושה את דרכו פנימה. גם נפח המסחר לא מטפס וההתנהגות של השוק מושפעת מכסף שכבר קיים בשילוב הטט׳ר ושאר הסטייבלים שמודפסים לשוק.

‎לסיכום שבוע עמוס באירועים וחדשות לקראת הרבעון האחרון של 2019 שמקרב אותנו צעד נוסף לקראת החציה ב-2020.

נתוני שוק

Market Cap: $267.4B
24h Vol: $53.5B
BTC Dominance: 68.8%
BTC: $10,239 (-%)
ETH: $201 (11.6%)
XRP: $0.27 (6.5%)
BTC Shorts (BFX): 12.9K BTC

BTC Longs (BFX): 27K BTC

 

צרפת לא תחייב מיסוי על עסקאות קריפטו לקריפטו – צרפת לא מתכוונת למסות אירועים של החלפת מטבעות דיגיטליים אחד בשני. עם זאת, המדינה תחייב במס את הרווחים שהסוחרים משיגים מהחלפתם לפיאט. כך לפי שר הכלכלה של המדינה, ברונו לה מאיר, בשבוע שעבר.

קוינבייס עשויה בקרוב להשיק פלטפורמה להשקת מטבעות –  בורסת הקריפטו המובילה בארה”ב, קוינבייס, הולכת להשיק פלטפורמה להצעות בורסה ראשוניות (IEOs). במקביל, גם מנהל מחלקת המכירות של קוינבייס חשף כי הם בוחנים גם חברות STO.

הבית הלבן יכול יום אחד לאסור ביטקוין – לפי היזם טום לי ממשלת ארה”ב יכולה להוציא “צו ביצוע” ולאסור כמעט הכל, כולל ביטקוין. אמירתו הגיע לאחר שהממשלה החליטה לנקוט בפעולות נגד סיגריות אלקטרוניות.

פייפאל שורית על ליברה – סמנכ”ל קשרי המשקיעים של פייפאל, גבריאל רבינוביץ’, אמר כי ליברה תואמת את השאיפות של פייפאל בכל הנוגע לבנקאות. היא גם חשפה שיש הרבה עבודה לפני השקת הפרויקט.

ראש הבלוקצ’יין של פייסבוק: ליברה לא תייצר כסף חדש –  דיוויד מרכוס אמר כי כוונתה של ליברה אינה לערער על ריבונות הכסף הלאומי. עוד אמר כי החברה תמשיך לעבוד עם מחוקקים, רגולטורים ובנקים מרכזיים כדי להבטיח ציות מלא.

CZ ממליץ להחזיק BNB: האם מנכ”ל אמזון אי פעם תעשה זאת? מנכ”ל ביננאנס צייץ ציוץ שנוי במחלוקת שמתמרץ משקיעים להיאחז ב- BNB שלהם. רבים תוהים אם זהו מעשה אחראי ומקובל, במיוחד בהסתכלות מנקודת מבט מסורתית יותר.

עברייני מוכרים כסף פיאט גנוב עבור ביטקוין בשיעור של 10% מערכו – על פי הדיווחים, האקרים מוכרים מטבעות פיאט בשווי נמוך כדי להימנע מלהתמודד עם הכסף בכוחות עצמם. לפי הדיווחים, הם קונים ביטקוין ב -10% מערך הכסף.

גרפים

ביטקוין

מי שעוקב אחר מנתחים בשוק הקריפטו רואה את המשולש וההתכנסות של הגרף. גם נפח המסחר הקטן מראה על מדד הפחד בשוק, התנגדות בטווח הזה ב- $10500, סביב ה50MA. תמיכה חזקה סביב $10000. מבחינה טכנית הגרף לפני מהלך ובמידה ונפרוץ מעלה רמות ההתנגדות ב- $12000. במידה והשער ישבור מטה התמיכה ב- $9000 תבחן.

אתריום

אל מול הדולר התמיכה סביב $180 החזיקה השבוע. ניסיון לפרוץ את ההתנגדות ב- $200 ביממה האחרונה. התמיכה בטווח הזה נבנית סביב $188.

אל מול ביטקוין שבוע של עליות לאחר שנגע ברצפה סביב 0.016BTC, אפשר להעריך שזו הרצפה בטווח הזה. ההתנגדות ב- 0.02BTC נבחנת כשהתמיכה נבנית סביב 50MA ב- 0.018BTC.

ריפל

אל מול הדולר התמיכה סביב 25 סנט מחזיקה ולא היה צריך יותר מדיי נפח כדי לשמר אותה. תיקון מעלה עד לרמות ה- 50MA ב- 28 סנט, שם ההתנגדות. במידה ותיפרץ ההתנגדות הבאה תהיה ב- 30 סנט. תמיכה לא נבחנה עדין מאז הריצה האחרונה וניתן להעריך אותה סביב 26 סנט.

אל מול ביטקוין שבוע יציב יחסית השער נתמך סביב 2500SAT ההתנגדות בטווח הזה ב- 2800SAT. נפח המסחר בימים האחרונים עולה ומעלה את המחיר בהתאם.

קייבר

אל מול הדולר המחיר עולה לאחר שפרץ את ההתנגדות ב- 20 סנט ניסיון לפרוץ את הרמות הבאות ב- 25 סנט תמיכה בטווח הזה ב- 21 סנט מחזיקה לבנייתם.

אל מול ביטקוין הטרנד התהפך ועכשיו עם הפנים מעלה. במידה וההתנגדות ב- 2300SAT תיפרץ נקבל אישור סופי לשינוי המגמה. תמיכה בטווח הזה ב- 2000SAT.

אל מול אטריום לאחר שהשער התייצב והגיע לרצפה, ניסיון לפרוץ את ה- 200MA סביב 0.0012ETH. ניתן לראות שהייתה ריצה חדה מעלה ותיקון לאחר מכן, זה קרה בכל פעם שהרמות האלה נפרצו. תמיכה סביב 50MA ב- 0.0009ETH.

ויצ’יין

אל מול הדולר השער במגמה יורדת אך לא חזר לנמוכים של סוף 2018. תמיכה בטווח הזה ב- $0.0035 שזו גם הרצפה. התנגדות ב- $0.0045 סביב 50MA. במידה  ותיפרץ ההתנגדות הבאה ב- $0.0055.

אל מול ביטקוין המגמה היורדת נבלמה מעט בהשוואה לתיקון שראינו קודם האחוזים הפעם קצת יותר גבוהים 78% לאומת %62 בתיקון הקודם. האם זה מספיק? התנגדות בטווח הזה נבחנת ב- 50MA בדומה להמון אלטים בגרף יומי, סביב 41SAT. תמיכה ב- 34SAT שזו גם הרצפה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook