6 שנים ago

מייסד Binance: בסיוע מלטה, ביינאנס מייצרת תשתית לעתיד הקריפטו

Guy Armoni אוק 4, 2018 15:22

לאחרונה הפכה מלטה ליעד לוהט עבור קהילת הקריפטו הבינלאומית ובימים אלו היא מארחת את הכנס Delta Summit והכרטיסים אזלו, כצפוי, מבעוד מועד – בהשתתפות מעל 3500 נציגים מהתעשייה וקריפטו פוטטו הגיע כדי לסקר.

לפני ימים אחדים עמד ראש ממשלת מלטה על בימת האו”ם והביע את אמונתו הגדולה בנוגע להזדמנויות שהביאה אתה מהפכת המטבעות הדיגיטליים. בתוך כך הצהיר שמלטה תהפוך להיות תחום השיפוט הראשון שיספק קרקע רגולטורית פורייה לחברות הפועלות בתחומה ומיתג את מלטה כאי הבלוקצ’יין שימלא את הווקום הרגולטורי שבו פעלה הטכנולוגיה עד כה. לטענתו, הבלוקצ’יין דווקא עוזר לרגולטור ומספק שקיפות שתעזור להבחין בין הרעים לטובים. אולם, בנוסף ליישום הראשון ככסף, הוא מצפה לראות יישומים נוספים בעתיד ולשם כך בחר לאפשר לחברות למצות את הפוטנציאל שלהן בסביבה רגולטורית שתאפשר זאת.

Binance Team. Source: Twitter

במסגרת זאת מגיעות חברות רבות שמביעות עניין להתמקם במלטה ולשתף פעולה עם הממשל כדי לקדם את התעשייה באופן יעיל. מוקדם יותר היום נאם מנכ”ל בייננס, צ’אנגפנג זהו או בכינויו היותר מוכר CZ, בכנס וסיפר על שיתוף הפעולה המוצלח עם מלטה ועל הפעילות של בייננס בשיתוף עם הממשל ובכלל. הוא פתח בדברי שבח על האג’נדה שבחרה מלטה בנוגע לתעשייה והבהיר “שרגולציה נכונה ומידתית כמו שמתוכננת במלטה, בכוחה להרחיק שחקנים רעים מבלי לסנדל את התפתחות הטכנולוגיה”. עוד הוא סיפר שמתוך הניסיון האישי שלו בעבודה מול ממשלות אחרות, מלטה בולטת בנכונות שלה לקיים דיאלוג פתוח שאינו מאפיין מדינות אחרות. לפיכך ציין שאחרי מגעים ראשוניים החליטו בביינס להדק את הקשר ולהגיע למלטה כדי לעזור ולפתח את התעשייה.

בנאומו ציין המנכ”ל, צ’אנגפנג זהו, שני שיתופי פעולה ראשונים שבייננס בונה לצד הבורסה לניירות ערך של מלטה, כאשר האחד מכוון לבורסה במתכונת ריכוזית מסורתית שתאפשר מסחר בטוקנים שמייצגים ניירות ערך (Securities) ובורסה נוספת למסחר שמטרתה להיות בורסה מבוזרת. הוא ציין שכרגע מדובר במגעים ראשוניים ובשלבי פיתוח מוקדמים ושהדגש במיזמים האלו יושם על היותם מאוסדרים באופן מלא תוך עבודה משותפת עם הרגולטורים הרלוונטיים.

יובל גוב וארנון בנשחר, העורכים שלנו, יחד עם CZ

בנוסף הזכיר זהו את הבעיות הקיימות במערכות הפיננסיות הנוכחיות ועל תזוזת ההון מסביב לעולם שאינה שקופה וכרוכה בעלויות גבוהות ועל כך שארגונים רבים מסביב לעולם מתחילים להבין כיצד מציע הבלוקצ’יין לפתור חלק מהבעיות הללו. הוא סיפר כיצד בייננס מנסה לקדם פרויקטים שיניעו את מגמת האימוץ קדימה. מבין הפרויקטים הללו ציין את אקדמיית בייננס שמטרתה להפיץ ידע, חינוך והכשרה מעשית כיצד לפעול נכון בסביבה קריפטוגרפית. לפי דבריו, פועלת אקדמיית בייננס על ידי הקהילה ובשביל להרחיב את מעגלי ההשפעה וללא מטרות רווח מתוך אמונה שחינוך הוא גורם משמעותי בדרך לאימוץ בינלאומי. בתוך כך ציין גם פרויקט נוסף שמטרתו לאפשר תרומות בקריפטו ולהכשיר ארגוני צדקה לעבוד עם מטבעות דיגיטליים באופן שקוף ומאובטח.

עוד הוא סיפר על הפעילות של ביינס מחוץ למלטה ועל היוזמות שלהם באסיה ובאפריקה והניסיון להקים בורסות פיאט-קריפטו וחלפנים מקומיים בטוויאן, סינגפור ומדינות רבות אחרות וזאת במסגרת של עבודה קרובה לצד הרגולטורים השונים. הניסיון של בייננס להתפשט הוא צעד נוסף כחלק מהמהלך הרחב של אימוץ בינלאומי הנובע מתוך הראייה שהשטח יקבע את הכללים, הם רק מספקים את הכלים.

לסיכום, ניתן לומר שאין יום משעמם בעולם הקריפטו וכל יום מוליד לנו חדשות. בין אם מדובר על חדשות טובות או רעות, המגמה מצביע על התרחבות של התעשייה. בנוסף לרגולציה שמתחילה להתבהר ומאפשרת לעסקים רבים לנהל סיכונים בצורה מבוקרת יותר, ישנן מדינות שהבינו את הפוטנציאל של התעשייה ומחפשות לראות את הצד הטוב של המטבע.

Share This Article
Guy Armoni

קריפטו-אנליסט נלהב. בוגר תואר ראשון במדעי החברה ותואר שני במדעי המוח. עזב את כל עיסוקיו מאז שקרא את ה- white paper של סטושי צור קשר עם גיא: LinkedIn