4 שנים ago

לדג’ר נאנו Ledger Nano S – המדריך לארנק החומרה

Michiel Mulders ינו 16, 2018 14:56

הגיע הזמן שתהפכו לבנק של עצמכם. במקום לסמוך על אחרים, לטבוע בעמלות, לעמוד בתורים ארוכים, תאחסנו, תשמרו ותנהלו את הכסף שלכם לגמרי בעצמכם, ללא כל תלות וצורך בבנקים, חברות סליקה ומתווכים שונים. תחשבו על מגוון היתרונות של מהפכת המטבעות הדיגיטליים המבוזרים. כמובן שעם כל הנוחות המתלווה אליהם וכאב הראש העצום שהם חוסכים לכם, מגיע גם חיסרון אחד בולט שחייבים לשים לב אליו: רק אתם אחראיים לשמירה ולאבטחה של המטבעות הדיגיטליים שאתם מחזיקים. על כל פריצה, גניבה או אובדן תוכלו לבוא בטענות, ניחשתם נכון – רק לעצמכם. כשאתם שומרי הסף של הכסף שלכם, אתם חייבים ללמוד לעומק כיצד לאחסן אותם בצורה הבטוחה והאחראית ביותר. נכון לזמן כתיבת השורות האלה, ארנק חומרה קר היא הדרך המוגנת, הבטוחה והמומלצת ביותר לאחסן מטבעות קריפטוגרפיים. מדובר באחסון אופליין (קר), המנותק לגמרי מרשת האינטרנט, מה שיבטיח שהמפתח הפרטי שלכם אף פעם לא יחשף לידיהם של ההאקרים. מדובר בכונן קשיח חיצוני, כאשר הסיכוי שתהפכו לטרף קל עבור האקרים ושהמטבעות שלכם יאבדו לתמיד הופך לאפסי ונמוך מאשר באפשרות של “ארנק חם“. כשאתם בוחרים את ארנק החומרה הפיזי המושלם עבורכם, חשוב שתדעו ששתי היצרניות המובילות  בתחום הן Trezor ו- Ledger. במדריך הבא נציג סקירה מפורטת של הדגם החדיש ביותר של ארנק החומרה הקר מבית לדג’ר- Nano S. מדובר במילה האחרונה בתחום ארנקי החומרה הפיזיים. במאמר הבא נציג בהרחבה את התכונות והמאפיינים שלו ונסביר כיצד להתקין ולתפעל אותו.

נעים מאוד – Ledger Nano S

אז במה בעצם מדובר? ה- Nano S הוא ארנק חומרה קר שמנותק מרשת האינטרנט, כך שבכל רגע נתון המפתחות הפרטיים של הארנק אינם חשופים לרשת. ניתן לאחסן בו בצורה בטוחה ביטקוין, את’ריום ומגוון אלטים אחרים שהארנק תומך בהם. החברה טוענת שהארנק הוא בלתי ניתן לפריצה. וההצהרה היומרנית והשאפתנית הזאת אכן עומדת במציאות (בינתים). מומלץ לרכוש את המוצר מהאתר הרשמי של החברה על מנת להימנע מחיקויים וזיופים:  על מנת לשמור על רמת הבטיחות הגבוהה של המוצר, חברת לדג’ר מקפידה לארוז את המוצר בקופסה אטומה וסגורה לגמרי ( תקפידו שהמוצר שתקבלו יהיה במארז הניילון המקורי. אם המארז נראה פגום או פתוח, מומלץ להחזירו ולא לעשות בו שימוש. האקר עלול לגנוב את המטבעות שלכם במידה ומדובר בארנק שנפתח בעבר).

כפתורי השליטה של ארנק ה- Ledger Nano S: בדומה לארנק החומרה המתחרה טרזור (Trezor), לנאנו S  יש שני כפתורי שליטה וניווט פיזיים שמאפשרים שימוש בתפריטי המכשיר. ניתן לנווט בין האפשרויות השונות בתפריט באמצעות לחיצה על הכפתור השמאלי או הימני. בחירה ואישור של פעולה מסוימת דורשת לחיצה על שני הכפתורים במקביל. מדובר באלמנט נוסף של אבטחה, שכן על מנת לאשר תשלום או העברה, יש ללחוץ פיזית על שני הכפתורים, משהו שגורם שלישי לא יוכל לעשות. הכפתורים על גבי המכשיר מאפשרים לבצע פעולות שונות עם המטבעות הדיגיטליים שלכם בצורה פשוטה, מהירה ונוחה.

הארנק תומך ברשימה ארוכה של מטבעות דיגיטליים שונים שניתן לאחסן בקלות על גביו. על מנת לצפות ברשימת המטבעות הנתמכים המלאה והמתעדכנת אנא כנסו לקישור הבא. בהמשך מדריך השימוש תוכלו לצפות ברשימת המטבעות שהארנק תומך בהם נכון לרגע כתיבת הסקירה. ניתן להשתמש בארנק הדיגיטלי MyEtherWallet על מנת לאחסן מפתחות פרטיים לאית’ריום וטוקנים נוספים המתבססים על תקן ERC- 20  ופועלים על רשת האית’ריום, הרשימה כאן.

ארנק החומרה לדג’ר בנוי ומתוכנן להציג את רמת האבטחה ושמירת המידע הגבוהה והמתקדמת ביותר שיש. הוא מאפשר אחסון אופליין (מנותק מרשת האינטרנט) של המפתח הפרטי. כזכור, המפתח הפרטי מעניק גישה מלאה למטבעות שאתם מחזיקים. הוא מוגן באמצעות קוד  PIN(קוד אבטחה מיוחד הנבחר על ידכם בגישה הראשונה למכשיר), כך שאם המכשיר חס וחלילה ייפול לידיים הלא נכונות, הגנב יצטרך לפצח את הקוד על מנת לקבל גישה למטבעות. בעת ההגדרה הראשונית, המכשיר ייצר עבורכם מפתח פרטי שתצטרכו. המחרוזת מאפשרת שחזור של הארנק שלכם במידת הצורך, כמובן יש לאכסן מפתח פרטי באופן מאובטח. מניעת דליפת המפתח הפרטי שלכם ואפשרות הפריצה לארנק וגניבת המטבעות הדיגיטליים שלכם היא כל המהות של ארנק חומרה קר, ואין ספק שהנאנו S מצליח לספק רמה חדשה של אבטחה ובטיחות, בשילוב עם חוויית משתמש נוחה ופשוטה.

לחצו כאן על מנת לעבור בחלון חדש לעמוד הרכישה באתר החברה. ניתן לשלח את הארנק לישראל בדואר אוויר.

מה מכילה האריזה

חשוב שקופסת המוצר שתקבלו תהיה אטומה ושלמה לגמרי. בכל מקרה אחר, פנו לשירות הלקוחות של החברה, ואל תמשיכו את תהליך ההתקנה. ידועים מקרים בהם האקרים התקינו תוכנות זדוניות על ארנקי חומרה.

הלדג’ר ננו S מגיע בקופסה קטנה האטומה בניילון  וארוזה בקפידה. מארז המוצר מכיל את הפריטים הבאים:

  • יחידת הארנק עצמו
  • כבל מיקרו USB
  • רצועה לנשיאת המכשיר סביב הצוואר
  • שרשרת
  • דף נייר לרישום הסיד (מפתח פרטי, מילות גיבוי) של הארנק

התקנה ראשונית של הארנק

לפני שאתם ניגשים להגדרה הראשונית של המכשיר, אנא וודאו שאפליקציית דפדפן כרום מותקנת במחשב אליו תחברו את הארנק. באמצעות דפדפן זה, תוכלו להתקין ולהפעיל את התוכנות השונות של הארנק.

  1. חיבור הארנק Ledger Nano S למחשב האישי
    השתמשו בכבל ה- USBהמצורף על מנת לחבר את ארנק החומרה למחשב שלכם. ארנק הלדג’ר יציג כעת מספר אפשרויות פעולה שונות. תבחרו באפשרות “create a new wallet” על מנת לפתוח ארנק דיגיטלי חדש (אלא אם כן אתם מעוניינים לשחזר ארנק דיגיטלי קיים שכבר פתחתם בעבר, באמצעות המפתח הפרטי שלו).

  1. בחירת קוד אבטחה PIN code

מדובר באמצעי אבטחה שמגן על הארנק הפיזי. חשוב שתזכרו את הקוד בעל פה, כי תידרשו להזין את קוד האבטחה הזה בעת כל חיבור של הארנק למחשב. אורך הקוד תלוי בגרסת  המכשיר שלכם וינוע מארבע ספרות (גרסה 1.1-1.2) או קוד בעל אורך של שמונה ספרות (בגרסה 1.3 ומעלה).

 

  1. יצירת מפתח פרטי חדש וגיבוי שלו

המכשיר כעת יציג מחרוזת של 24 מילים, שיופיעו אחת אחרי השנייה. הקפידו להעתיק את המילים במדויק בסדר בו הן  מופיעות. אתם יכולים להשתמש בפתקית המצורפת לאריזת המכשיר או בכל מקור אחר. הקפידו לשמור היטב על רשימת מילות הגיבוי הללו ולוודא שהיא לא תגיע לאדם זר שעלול להשתמש בהן על מנת להשיג גישה מלאה למטבעות. שימו לב כי המכשיר לא מגיע עם רשימת מילים קיימות, אלא מייצר אותן בתהליך ההפעלה הראשוני! מילות גיבוי אלה הן בעצם ה- “סיד” או המפתח הפרטי של הארנק שלכם. מדובר באמצעי היחיד לגיבוי ושחזור הארנק במידה והמכשיר אבד או נפגם או ששכחתם את ה-PIN קוד שהגדרתם. הערה חשובה לעצלנים שביניכם: מדובר בצעד הכרחי שאתם לא יכולים לדלג עליו. המכשיר יבקש מכם לאשר כמה מילים אקראיות מתוך הרשימה, כך שתצטרכו לרשום אותן באופן מסודר על מנת להתחיל להשתמש בו (ומזל שהמכשיר עושה זאת, כי חובה לגבות מפתח פרטי!).

  1. התקנת האפליקציות של הלדג’ר

כעיקרון הארנק כבר מוכן לשימוש, וכל מה שנותר לכם לעשות הוא להתקין את האפליקציות השונות של ארנק Ledger. תוכלו לבחור ולהתקין את האפליקציות הדרושות בעמוד ‘Apps’. שם תוכלו למצוא רשימה של אפליקציות הארנק למטבעות השונים שאתם רוצים לאחסן על ארנק החומרה שלכם. מדובר בעצם בממשק שדרכו תוכלו לנהל את המטבעות הדיגיטליים שאתם מאחסנים. לכל מטבע דיגיטלי ישנה אפליקציית ארנק ייעודית משלו.

על מנת לפתוח, לנהל ולבצע פעולות בארנק הדיגיטלי שלכם אתם צריכים:

  • להפעיל את תוכנת הארנק במחשב שלכם
  • לפתוח את התוכנה המתאימה במכשיר הנאנו S על מנת לסנכרן את הארנק ולפתוח אותו לשימוש

איך משחזרים Ledger Nano S שאבד או נגנב

כאמור, אם ארנק החומרה הפיזי שלכם אבד, נהרס או נגנב, זה לא סוף העולם. תוכלו לשחזר את החשבון שלכם בקלות ולהחזיר את כל יתרות המטבעות באמצעות 24 מילות הגיבוי שמשמשות כמפתח הפרטי של הארנק (בחרו באפשרות של שחזור ארנק בתחילת התהליך). במקרה של גניבת המכשיר, ה- PIN קוד שהגדרתם ישמור על המטבעות הדיגיטליים וימנע מגורם זר לקבל גישה אליהם. אחרי שלושה ניסיונות שגויים בהקשת הקוד, המכשיר מתחיל לעכב, ובמצב זה לא תהיה אפשרות לשחזר אותו ללא המפתח הפרטי.

אפליקציות נוספות

ארנק הנאנו S מאפשר להתקין מגוון אפליקציות שימושיות נוספות: שירות האימות הדו-שלבי (UF2) של גוגל שיספק מעטפת הגנה נוספת, Dropbox, כלי פיתוח התוכנה הפופולרי Github או מנהל הסיסמאות Dashlane. המכשיר תומך גם באפליקציות כמו  GPG ו- SSH, וגם מאפשר לבנות אפליקציות קוד פתוח משלכם בשפת C.

אפליקציה של הלדג’ר משמעותה ממשק ייעודי התומך במטבע מסוים (אלטקוין) שאתם מעוניינים לאחסן בארנקכם. כברירת מחדל, הנאנו S מגיע עם התוכנות הבאות מותקנות מראש: אפליקציית ארנק ביטקוין, ארנק את’ריום, ושירות האימות הדו שלבי של גוגל.

המטבעות הנתמכים על ידי Ledger

נכון לזמן כתיבת המדריך, אלה המטבעות הדיגיטליים שארנק הנאנו S תומך בהם: Ark , ביטקוין קאש, ביטקוין גולד, את’ריום, את’ריום קלאסיק, Expanse, Dash, Digibyte, Dogecoin, Hcash, Komodo, Litecoin, Neo (יהיה גם זמין בקרוב עבור מכשיר ה- Ledger Blue), Pivx, PoSW, Qtum, Stealthcoin, Stellar(אינו נתמך על ידי מכשיר ה-Ledger Blue), Stratis, Ubiq, Vertcoin, Viacoin, XRP, Zcash.

אינטגרציות

ארנק החומרה Ledger Nano S מגיע עם חיבורים לאינטגרציות הבאות:

  • Ledger Wallet Bitcoin
  • Ledger Wallet Ethereum
  • Ledger Wallet Ripple
  • Copay
  • Electrum
  • Mycelium
  • MyEtherWallet
  • GreenBits
  • BitGo

In Conclusion

בשורה התחתונה, ארנק החומרה Ledger Nano S הינו ארנק קר מומלץ לרמה מקסימלית של אבטחת מטבעות קריפטו.

לחצו כאן על מנת לעבור לעמוד הרכישה באתר החברה.

Share This Article
Michiel Mulders

Young Applied Computing graduate. Fullstack Blockchain Developer with passion for the crypto atmosphere. Contact Michiel: LinkedIn