חדשות קריפטו
5 שנים ago

יו”ר המועצה הלאומית לכלכלה: הביטקוין הוא תופעה חולפת

Guy Armoni ינו 8, 2019 14:47

פרופ’ אבי שמחון, יו”ר המועצה הלאומית לכלכלה ויועץ בכיר לבנימין נתניהו, דיבר היום בכנס הביטקוין הישראלי שנערך באוניברסיטת תל אביב והבהיר ברייש גליי את היחס השלילי לתחום הקריפטו מצד השלטונות. ראשית, שמחון מחה על כך שלטענתו, הוא לא מבחין בנשים רבות העוסקות בתחום הקריפטו לפי הנוכחות באולם. דיי בהכרה בסיסית של הקהילה הישראלית כדי להווכח כי נשים רבות פועלות בתפקידים רבים ובכירים בחברות הקריפטו והבלוקצ’יין.

הביטקוין לא ישרוד

שמחון מציין את הביטקוין כאופנה אשר תחלוף: היועץ הבכיר השכיל לתאר את “בזבוז המשאבים” שמתרחש בעקבות “יצירת המטבע הדיגיטלי”. לטענתו, אין שום סיכוי שהביטקוין יחליף את הכסף בעולם משום ש”כדי לייצר טרליונים של ביטקוין יש להשקיע כמות לא פרופורציונלית של כסף כדי לייצר מספיק אנרגיה”.

“לעומת הביטקוין, ייצור הכסף הרגיל שאנו מכירים, מטבעות הפיאט, אינו יקר.” מהסיבה הזו, טוען שמחון, השלטונות רואים בביטקוין כנכס ולא כמטבע. מה שנזכר גם בחוזר רשות המסים האחרון מינואר 2018.

הבעייה הנוספת עליה הצביע שמחון היא תכונת האנונימיות של ביטקוין. לטענתו, הרשויות לא יאפשרו למטבע אנונימי להתקיים באופן חוקי משום שהוא “מממן פעולות טרור”.

הטענות הללו נסתרו מיד ע”י יו”ר איגוד הביטקוין, מני רוזנפלד, אשר דיבר בפאנל שהתקיים לאחר ששמחון סיים את דבריו.

קצת אופטימיות בדבריו של שמחון הגיעו מכיוון הכסף הדיגיטלי. הוא מאמין כי הכסף שלנו יעבור תהליך של דיגיטיזציה, אך כמובן, המטבע הדיגיטלי שיונהג בעתיד יישלט ויגובה ע”י הבנק המרכזי.

שמחון ציין כי בנק ישראל החליט שלא להנפיק את פרוייקט השקל הדיגיטלי, כפי שדווח כאן בעבר. הסיבה, לטענתו, היא שאין אף מדינה שעשתה זאת והנפיקה מטבע דיגיטלי משלה.

לנו רק נותר להגיד למארגני הכנס – חבל ששמחון לא היה האורח על הכסא הרייק בפאנל שהתקיים אחרי שדיבר, שכלל את רוזנפלד, אודי ורטהיימר ועו”ד יהונתן קלינגר מאיגוד הביטקוין. יכל היה להיות מאוד מעניין לצפות בעימות שכזה. מה שבטוח, לפי הלך הדברים, נראה שלאיגוד הביטקוין עבודה רבה בדרגים הגבוהים.

פרופ’ אבי שמחון. צילום: אילן אסייג, TheMarker
Share This Article
Guy Armoni

קריפטו-אנליסט נלהב. בוגר תואר ראשון במדעי החברה ותואר שני במדעי המוח. עזב את כל עיסוקיו מאז שקרא את ה- white paper של סטושי צור קשר עם גיא: LinkedIn