5 שנים ago

הסיכום השבועי: מדד הפחד עולה בשוק הקריפטו, השקט שלפני הסערה?

Jonathan Berger אוג 27, 2019 14:51

על רקע מלחמת הסחר בשווקים העולמים ביטקוין נשאר יציב באופן יחסי, אבל כמו שאנחנו כבר יציבות בשוק הקריפטו לא מחזיקה הרבה זמן. אם נסתכל בגוגל טרנדס, ניתן לראות שההתעניינות בביטקוין הייתה במגמת ירידה מאז השיא של 2017, ובחודשים האחרונים ניתן לזהות מגמה שאפשר להשוות אותה לתחילת 2017.

לכן נשאלת השאלה מאיפה הגיע הכסף שהביא לעלייה של ביטקוין ב- 2019 ומסתובבות שמועות וקונספירציות ברשת מדברות על מידע פנימי שזלג מפייסבוק על השקתו של פרויקט ליברה ונעשה בו שימוש כדי לבצע את המהלך של שינוי המגמה לקראת ההשקה וההייפ סביבה.

באלטים השבוע מגמה חיובית ונראה שמגמת הירידות נבלמה מעט כשברקע בינאנס הכריזה כל השקת מערכת הלוואות למטבעות דיגיטליים כשהראשונים שבהם יהיו   BNBו- USDT. באופן מפתיע גם ETC ייכנס למערכת ההלוואות, מה שמסביר את העלייה במחירו. עוד התבלט השבוע המטבע Wanchain שעלה מעל 100% והתייצב במקום ה- 88 ב- TOP100.

אם זאת, הדומיננטיות נשמרת לטובת ביטקוין ועדיין מוקדם לדבר על שינוי מגמה בשוק האלטים בזמן שביטקוין עדיין לא סיים את המהלך מתחילת השנה והשוק דרוך לקראת המהלך הבא.

נפח המסחר נמצא במגמת ירידה והמשקיעים חוששים שמגמה זו תימשך, אבל בהחלט ייתכן שיש מי שכבר מכינים מהלך נוסף מאחורי הקלעים ואירועים כמו השקת המטבע של טלגרם, כניסה למיתון או אירוע החצייה של ביטקוין בהחלט יכולים להשפיע ולהקפיץ את ערך הביטקוין לגבהים חדשים. בכל מקרה, משעמם בטוח לא יהיה.

כמו כן, בית מדרשו של קרייג רייט לא מפסיק לייצר פרשות והפעם פסק בית המשפט שקרייג רייט יצטרך לשלם 500 אלף ביטקוין לשותף עסקי עמו הסתכסך ששווים הכולל הוא מעל 5 מיליארד דולרים וכמעט מחציתם יהיו צריכים לעבור לדולר לצורך תשלום המיסים ובהחלט ייתכן שתהיה לזה השפעה על מחיר הביטקוין בטווח הקצר.

ניתן לראות את מדד הפחד מאינדקס Crypto Fear & Greed Index :

נתוני שוק

Market Cap: $262,9 B
24h Vol: $50,79 B
BTC Dominance: 68.8%
BTC: $10,146 5.3%
ETH: $186,5 5.7%
XRP: $0.26 2.8%
BTC Shorts (BFX): 7.9 K BTC

BTC Longs (BFX): 25 K BTC

 

חדשות קריפטו

יש להסדיר את הביטקוין כמו שירותים פיננסיים אלקטרוניים אחרים – שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר כי יש להסדיר את הביטקוין כמו כל שירות פיננסי אלקטרוני אחר הקיים כיום. חששותיו העיקריים קשורים לאנונימיות של עסקאות המתבצעות ברשת ביטקוין.

טט’ר מתכננת להנפיק מטבע צמוד ליואן הסיני – מנפקת המטבע הפופולרי USTD עובדת על פי הדיווחים על הנפקה של מטבע יציב חדש בשם CNHT. מטבע זה יהיה צמוד למטבע הפיאט הרשמי של סין, היואן הסיני. החדשות אושרו על ידי דונג ג’או, בעל מניות בביטפיניקס.

אלטים מהווים רק 10% משוק הקריפטו ולא 30% – על פי מחקר חדש, חלקם היחסי של כל האלטים אינו 30% אלא רק 10%. זה גם מרמז כי הדומיננטיות של ביטקוין קרובה ל- 90%. המחקר התמקד בפקטור הנזילות בטענה שזה המפתח למדוד את שווי השוק באופן מהימן יותר.

זירת המסחר דריביט תציע נגזרות למטבעות דיגיטליים – פלטפורמת המסחר דריביט התקשרה בשותפות עם Paradigm במטרה לספק את נגזרים לשוק הקריפטו. פתרון סחר אוטומטי יכול למשוך לשוק יותר משקיעים מוסדיים.

ליברה של פייסבוק עלולה לאבד מתומכיה בשל אי וודאות רגולטורית – ייתכן שפייסבוק מאבדת תומכים חשובים בפרויקט ליברה. לפחות שלושה מהתומכים העיקריים כבר נפגשו כדי לדון בנסיגה הפוטנציאלית שלהם. החששות קשורים בעיקר לאי הוודאות הרגולטורית ההולכת וגוברת סביב הפרויקט.

הציוץ של CZ גורם לספייק במחיר BNB, האם בינאנס תיכנס לשוק ההלוואות? בורסת הקריפטו המובילה בעולם, בינאנס, תאפשר בקרוב למשתמשים להלוות מטבעות מסוימים בתמורה לריבית אטרקטיבית שנתית. על פי הדף הרשמי, שני המוצרים הראשונים להלוואות יהיו BNB ו- USDT.

גרפים:

ביטקוין

התמיכה סביב $9700 נבחנת בשבוע האחרון. מעט שברירית וניסיונות לפרוץ מעלה נתקלו בהתנגדות סביב 50MA. במידה ותשבר התמיכה נראה בדיקה של התמיכה ב- $9200 ובמידה וגם היא לא תחזיק צריך לקחת בחשבון בדיקה של רמות 200MA סביב $7200. ההתנגדות בטווח הזה סביב 50MA, אך היא יושבת מעט מעלה על הטרנד היורד ב- $11000. ההתנגדות החזקה ב- $12800.

אתריום

אל מול הדולר התמיכה סביב $180 נבחנת, אם לא תחזיק נראה נמוכים נוספים סביב $160, מה שיביא למגמה יורדת. בינתיים עוד נחשב לתיקון. התנגדות בטווח הזה ב-$200.

אל ממול ביטקוין התמיכה סביב 0.0175 מחזיקה בינתיים. התנגדות בטווח הזה ב-0.019BTC. המדרגות מטה בגרף מראות על מגמה יורדת.

ריפל

אל מול הדולר השער ממשיך להסתמך על הנמוכים של 2019 סביב 25 סנט. היציבות היחסית התחלפה בחשש מנמוכים נוספים, התנגדות בטווח הזה ב- 28 סנט. האם זה דיפ או שהחורף ממשיך בריפל?

אל מול ביטקוין, שבוע יציב השער נתמך על רמות הפיבונאצ’י הנמוכות. אפשר לומר שאולי זו הרצפה או שעוד לא ראינו כלום. התמיכה בטווח הזה סביב 2500SAT. התנגדות ב- 2900SAT.

Monetha

אל מול ביטקוין לאחר תיקון חזק מטה, עם נפח מסחר גבוה. נראה שניסיון הפריצה מעלה במהלך הימים האחרונים הגיע יחד עם נפח מסחר משמעותי. התנגדות בטווח הזה ב- 270SAT. תמיכה נבנית סביב 215SAT.

אין מסחר אל מול הדולר במטבע*

אתריום קלאסיק

אל מול הדולר הטרנד העולה נשבר מטה מ- 8$ ל- 5$, שם הרצפה. בטווח הקצר מסתמנת מגמה חיובית שהגרף מצייר נמוכים גבוהים מבעבר. עליה חדה השבוע בעקבות צרוף המטבע למערכת ההלוואות בזירה בינאנס. בשיאו הגיע ל- $7.5 מה שהחזיר אותו לנקודה שממנה הגרף תיקן. תמיכה בטווח הה נבנית סביב $7. האם תחזיק?

אל מול ביטקוין הנפח עולה והשער פרץ את רמות ה- 50MA, מה שסימן את ההתנגדות לרצפה בטווח הזה. התנגדות ב- 0.00075BTC. תמיכה בטווח הה סביב רמות פיבונאצ’י 0.618, שזה סביב 0.00065BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook