אלטים
4 שנים ago

הישראלים משתלטים על הקריפטו – חלק א’

Yuval Gov מרץ 23, 2017 12:17

הסטארט אפ ניישן שלנו לא נותרה אדישה בכל הנוגע להמצאת הגלגל בקריפטו. ישראלים רבים מעורבים בפרוייקטים הקשורים לעולם הקריפטו והבלוקצ’יין בפרט. כתבה זו היא הראשונה בסדרת כתבות המסקרת את הפרוייקטים בהם יש נגיעה כחול-לבן בקריפטו.

SOLARCOIN: תגמול עבור שימוש באנרגיה סולארית

“סולארקוין מפעילה את סולאר-צ’יינג’ – פלטפורמת אינטרנט המבוססת על טכנולוגיית הבלוקצ’יין שמטרתה לתגמל עבור השימוש באנרגיה סולרית. על ידי הרשמה לפלטרפורמה, יצרני אנרגיה סולרית מרוויחים סולארקוין  כתגמול כלכלי עבור ייצור האנרגיה הסולארית.”, אומר לנו אסף בן אור, ממייסדי הפרוייקט. בנוסף לכך, סולאר-צ’יינג’ היא מקור לבסיס נתונים חכם לאנרגיה סולרית הכולל מידע מאומת ממקורות שונים ורבים, תובנות וניתוחים חכמים למגוון שלם של יישומים לרבות שיפור יעילות מערכות ביתיות, בקרת אנרגיה ברמת רשת החשמל, ועוד. סולאר-צ’יינג’ פונה לשוק האנרגיה הסולארית הצומח באופן מעריכי בארה”ב ושוויו הנוכחי מוערך בכ- 14.8 מיליארד דולר דולר.

הגיוס והמימון להקמת הפרויקט הגיע מקהילת IBM, ויש תכנון לגיוס קריפטו עתידי באופק עבור טכנולוגיות מתקדמות מבוססות חוזים חכמים. המוצר כבר קיים ועובד, ובאתר החברה ניתן לקבל פרטים על הצטרפות. בחברה פעילים חמישה עובדים ישראלים, ובסיסה באירופה.

המטבע סולארקוין נסחר במספר זירות, כאשר המובילה בנפח המסחר היא Bittrex.

MatchPool: התאמות מעל רשת איתריום

“מאץ’ פול היא פלטפורמה לצרכי התאמות (מאצ’מייקינג) על גבי רשת איתריום, אשר מאפשרת לכל אחד להקים פול(Pool)  מבוזר לצרכי התאמה”, יונתן בן שמעון הוא המייסד של הפרוייקט המבטיח. שימוש אחד לדוגמא יכול להיות פול של שידוכים, בדומה לטינדר: המטרה היא לאפשר שידוך בין זוגות ולצבור טוקנים על כל ביצוע התאמה מוצלחת, וכל זאת מבלי להיות תלוי בגורם צד שלישי. הפרוייקט נמצא כעת בפיתוח מתקדם, והמכירה המוקדמת מתחילה בתאריך 2.4 . בנוסף ליונתן המייסד, בפרוייקט מעורבים עוד שני מפתחים ישראלים. סוללת היועצים כוללת את גאווין ווד, ממקימי איתריום.

Zen: מאפשרת יצירה ומסחר של נכסים פיננסיים

“זן היא פלטפורמה פיננסית מבוזרת שמשתמשת בפרוטוקול חדש על מנת ליצור ולסחור בנכסים פיננסים שנוצרים על ידי משתמשי הקצה.”, כך אדם פרלו, מייסד הפרוייקט, מתאר את זן אשר מספקת את כל הכלים הנחוצים לצורך יצירת נכסים פיננסים מאובטחים וסחירים. “הבלוקצ’יין הייחודי שלנו נבנה מאפס והוא מאפשר הרצת מכשירים מתקדמים כגון חוזים חכמים ללא גז (בשונה מאיתריום), טוקנים כאובייקט מדרגה ראשונה, וקונצנזוס משותף עם ביטקוין”. פרלו מוסיף כי הפרוייקט נמצא כרגע בשלב ההוכחה (proof of concept), ובסופו עתידה להתקיים מכירה מוקדמת. נכון להיום זן מעסיקה חמישה מפתחים ישראלים במשרה מלאה ומשרדיה יושבים בתל אביב.

 ZCASH: פרוטוקול פרטיות חדש לתחום הבלוקצ’יין

הרבה ציפייה יש מפרוייקט הענק בעולם הקריפטו. זיקאש דומה ביתרונות ובשימושיות לביטקוין אך בניגוד לביטקוין פרטי העסקאות נשמרים על הבלוקצ’יין בצורה חסויה, ובאופן זה הפרטיות נשארת חסויה לגמרי. לדוגמה, היום באתר הבלוק אקספלורר של כל מטבע כמעט ניתן לראות כמה מטבעות יש בכל ארנק ובנוסף להתחקות אחרי פעילויות בכתובות שונות. המידע הזה נגיש לכולם ברשת, והוא עלול להיות מנוצל למעשים זדוניים. בזיקאש רק המשתמשים שביצעו ביניהם את הטרנסאקציה (העברה) חשופים לראות את הפעולה שהתבצעה ולא ניתן לעקוב אחרי כתובות זיקאש. לעומת השוני המהותי באנונימיות, זיקאש זהה לביטקוין בכמות המטבעות שיונפקו – 21 מיליון, ובעניין הכרייה – כל אחד רשאי להצטרף למאמצים ולכרות מטבעות זיקאש. יש לציין כי בארבע שנותיו הראשונות, 20% מכח הכרייה של הפרוייקט יגיע ישירות למפתחים. העלנו באתר מאמר על זיקאש קלאסיק, הדן גם בפרוייקט זיקאש באופן כללי.

מהידוע, המעורבות של הישראלים המובילים בזיקאש הם ד”ר ערן טרומר (אונ’ תא) ופרופ’ אלי בן ששון (טכניון) משמשים כמדענים ראשיים מתקופת ייסוד הפרוייקט. בנוסף, בפרוייקט עובד באופן שוטף אריאל גביזון. הפיתוח מתבצע בכל רחבי העולם לרבות בלונדון, קולורדו, קליפורניה, ארה”ב וניו זילנד.

זיקאש נסחרת במרבית זירות המסחר המובילות.

 

Share This Article
Yuval Gov

איש שיווק דיגיטלי, בוגר אוניברסיטת תל אביב בכלכלה וניהול, מביא איתו 15 שנים של נסיון בשוק ההון להשקעה נכונה ונבונה Contact Yuval: LinkedIn