5 שנים ago

הירוק חוזר לקריפטו. האם השוק משנה כיוון? עדכון שוק שבועי 19-2-19

Jonathan Berger פבר 19, 2019 16:22

המגמה החיובית שראינו בשבועת האחרונים נמשכת והנרות נצבעו ירוק. ביטקוין ואיתריום מטפסים בהתמדה וכסף חדש נכנס לשוק לצד נפח מסחר שמתחיל לצבור תאוצה. כמובן שגם האלטים לא התעלמו מהחגיגה ובאופן לא מפתיע מתחקים אחרי העליות ואפילו נוגסים בחתיכה קטנה מהדוממינטיות של ביטקוין בשוק. כרגיל, עדיף שלא לחפש סיבות לעליות כי לייחס סיבות לעליות בקריפטו זה כמו למצוא אלקטרון באפרסמון והשחקנים הותיקי של השוק כבר למדו מזמן ששוק הקריפטו לא צפוי בעליל. בינתיים השורטיסטים לקחו מנוחה עד התיקון הבא.

נתוני שוק:

Market Cap: $135.40 B
24h Vol: $35 B
BTC Dominance: 51.7%
BTC: $3,980 %3.3
ETH: $148 %2.5
XRP: $0.33 %6.1
BTC Shorts (BFX): 18.7 K BTC
BTC Longs (BFX): 27.3 K BTC

 

קרייג רייט שוב בכותרות והפעם הוא מוכן להישבע שהוא סטושי כדי להוכיח את הטענה. עכשיו אתם מאמינים? ואם כבר בסטושי עסקינן, מצדו השני של החזון ג’י פי מורגן מוציאה מטבע משלה ובין אם נאהב את זה או ובין אם לא מדובר בחדשות שיש להן השלכות רבות על שוק הקריפטו, הן על הפופולריות של מטבעות ריכוזיים שעובדים במסגרת המערכת הפיננסית כמו ריפל והן על הפופולריות של מטבעות מבוזרים כמו ביטקוין שכן ההבדל המהותי בין סוגי המטבעות השונים עדיין לא ברור לרוב הציבור.

גם בגזרת הרגולציה נראה שיש התקדמויות והשוק כבר התחיל להתרגל לרעיון שרגלו של הממסד נעוצה עמוק באקוסיסטם. עונת הדיווחים בארה”ב כבר התחילה ואחרי הירידות של השנה שעברה הרבה שחקנים חדשים כישנים ירצו לקזז את ההפסדים שלהם משוק הקריפטו ולכן קיים צפי לעלייה באחוז המדווחים. כמו כן, ה- ETF ממשיך לככב בכותרות והפעם Bitwise ו- NYSE Arca הן אלו שהגישו בקשה חדשה שעומדת לפתחו של ה- SEC.

לסיכום, אחרי שנה קשה של מהלומות רבות למשקיעים וסוחרים, השוק תופס ביטחון וכבר יש דיבור מהוסס על זה שאולי הגענו לרצפה וגל עליות חדש לפנינו. עם זאת, עוד מוקדם לומר שעונת אלטים נוספת לפנינו או שמשהו מהותי השתנה בשוק מאז העליות האחרונות או הירידות שבאו אחריו.

חדשות קריפטו

אימוץ ביטקוין לפנינו: NASDAQ תוסיף מדדים של ביטקוין ואיתריום – האם אנחנו בדרך ליום שבו ניתו יהיה לסחור בביטקוין ישירות בנאסד”ק ? בינתיים הבורסה המובילה בארה”ב עשתה צעד נוסף לכיוון והוסיפה מדד עוקב אחרי ביטקוין ואיתריום.

אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם: ג’י פי מורגן הנפיקה מטבע משלה – Cryptocurrency JPM שלה. אחרי הביקורות נגד ביטקוין, ג’י פי מורגן והמנכ”ל דיימון יצאו בצעד דרמטי והשיקו את JPM Coin, מטבע יציב צמוד לדולר.

ייתכן ורקוטן (Rakuten), המקבילה היפנית של אמזון, תקבל בקרוב ביטקוין – ענקית הקמעונאות תעדכן בקרוב בפרטי הרכישה רכישתה של זירת מסחר בקריפטו עם תמיכה גלובלית למיליוני הקונים שלה שמעוניינים לשלם מטבעות דיגיטליים.

האם ריפל צריכה להיות מודאג בעקבות ההודעה על המטבע החדש של ג’י פי מורגן? ג’י פי מורגן טוענת שהמטבע החדש שלה יאפשר תשלומים בינלאומיים, מה שצפוי לאיים באופן ישיר על ריפל שפועלות באותם גבולות גזרה.

האם ה- “ארנקים קרים”  של QuadrigaCX מעורבים בפעילות פלילית? בעוד מערכת המשפט ממשיכה לחפש תשובות לגבי זירת המסחר הניו זילנדית דוחות חדשים מאשרים שהארנקים הקרים לכאורה שימשו לעשות עסקים מלוכלכים. קשרים לדרך המשי, פריצות לקרנות, גניבת זהות, סחר בסמים ובבני אדם הם רק חלק ממקורות הכספים לפי הדוח.

קרייג רייט שהכתיר את עצמו בעבר לסטושי עונה ל- CFTC רייט הידוע גם בכינוי “פייק סטושי” וכמייסד Bitcoin SV ממשיך לטעון שהוא סטושי, הממציא האנונימי של ביטקוין והוא מוכן להישבע כדי לאמת את הטיעון.

גרפים

ביטקוין

המחיר ונפח המסחר במגמת עלייה. ההתנגדות ב- $3700 נפרצה ובטווח הזה נמצאת כרגע התמיכה. ההתנגדות הבאה ב- $4000. מהיכרות עם השוק ניתן לומר שעליות מהירות גוררות תנודתיות וחוסר יציבות כך שלא ניתן לומר כרגע שמדובר בשינוי מגמה, אבל זוהי זריקת עידוד למחזיקים.

אתריום

אל מול הדולר נראה שממשיכים מעלה לבדוק את ההתנגדות סביב $150. את התמיכה ניתן להעריך סביב $140 ומשם עליות כבר יסמנו שינוי מגמה באתריום. מה שמפתיע שהפיצול לשדרוג לקוד עדין משפיע על המסחר ולא מצאנו סיבה נוספת לעליות למעט כמובן מההשפעה של ביטקוין על השוק.

אל מול ביטקוין מגמת העלייה נמשכת כשההתנגדות ב- 0.038BTC והתמיכה ב- 0.035.BTC ניתן לראות איך השער משחק ממש על רמות הפיבונאצ’י הן בתמיכה והן בהתנגדות.

ריפל

אל מול הדולר המגמה היורדת מינואר נפרצה עד ל- $0.35 שם ההתנגדות בטווח הזה תמיכה ב- $0.32 ה- RSI היומי קצת גבוהה ולא היה צריך הרבה כדי לשבור את הגמה.

אל מול ביטקוין השבוע קיבלנו אישור נוסף לתמיכה סביב 8200SAT ובייחד עם רוב השוק קפיצה ביממה האחרונה כמעט עד ההתנגדות שב- 9000SAT.

EOS

נפרצה ההתנגדות ב- $3 ונבלמה העלייה בטווח הזה ב- $3.8. במידה וייפרץ נראה את ההתנגדות סביב $4.6 ואת התמיכה סביב $3.5. הנפח מסחר נראה טוב והרצפה ב- $1.5 נראית כבר רחוקה. עדין רחוקים מהשיא אבל זה כבר נראה כמו שינוי מגמה.

אל מול ביטקוין חזרנו לשערים שלא נראו מאז אוגוסט הנפח מסחר גם פה ממש עלה תמיכה בטווח הזה מחזיקה סביב 0.0009BTC, אם כי שברירית מעט. התנגדות ב- 0.001BTC שינוי מגמה הגיעה גם לפה.

BNB

אל מול הדולר הטרנד ממשיך ונפח מסחר נראה מצוין ביחס לתקופה דובית שכזו. נראה שתמיכה מתבססת סביב $8 וההתנגדות סביב $11 עומדת לבחינה. האם התחילה עונת האלטים?

אל מול ביטקוין הגענו להתנגדות של יוני 2018. מעניין לראות שכל הירידות נמחקו ומצטיירת תבנית של דאבל טופ, מה שיכול קצת להבהיל, אך במידה וההתנגדות סביב 0.0027BTC תיפרץ נקבל ATH חדש תמיכה בטווח הזה ב- 0.0024BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook