6 שנים ago

ג’אקס JAXX – המדריך המלא לארנק

Danish Yasin מרץ 25, 2018 14:00

ג’אקס נולד בשנת 2014 וכיום הוא אחד הארנקים הדיגיטליים הפופולאריים ביותר, לצד ארנק מייסליום. הארנק תומך בין השאר בביטקוין, אתריום, דאש ועוד. החברה שעומדת מאחורי הארנק היא Decentral, חברת בלוקצ’יין קנדית, שהוקמה על ידי אנתוני דיאוריו, אחד ממפתחי רשת האתריום. הארנק תואם למערכות ההפעלה הבאות: iOS Android, , גוגל כרום, ומערכות הפעלה Windows, Mac, ו- Linux.

המחשבה מאחורי יצירת הארנק היא שמירה על פשטות ויעילות. Jaxx מציע חוויית שימוש טובה במיוחד ומצטיין בממשק ידידותי למשתמש. הוא מאפשר לשלוח ולקבל מטבעות קריפטו בקלות.

מחרוזת הסיד ( 12 מילים) שיוצר ארנק Jaxx מאפשרת למשתמשים לאחסן מטבעות דיגיטליים שונים מבלי לדאוג לניהול המפתח הפרטי המשויך לכל אחת מיתרות המטבע השונות. המפתח הפרטי מאוכסן כמובן ברמת המשתמש (ולא ברמת הארנק). בעזרת המפתח הפרטי ניתן לשחזר את הארנק במקרה של אבדן הגישה למכשיו שעליו הותקן הארנק.

מדריך להתקנת ארנק JAXX חדש

הצעד הראשון בתהליך יצירת ארנק הוא להחליט על גבי איזו מערכת הפעלה אתם מעוניינים להתקין את.Jaxx  בדוגמא שלנו, אנו נתקין את גרסאת מערכת ההפעלה Windows של הארנק.

  • הורדת האפליקציה

לאחר הכניסה לאתר Jaxx נלחץ על לחצן ההורדה, כפי שמוצג בצילום המסך למעלה. האתר מאפשר גם לבדוק אם הקובץ שהורדתם הוא שלם ומקורי. הבדיקה מתבצעת באמצעות קוד Checksum ייחודי שהאתר מפיק עבור כל הורדה. לאחר מכן, תוכלו להשוות אותו לקובץ שהורדתם. סעיף זה הכרחי לאבטחת הארנק.

גודל קובץ ההורדה נע סביב 70 מגהבייט (ברגע כתיבת שורות אלה). השלב הבא הוא ההתקנה שלה.

  • הפעלת התוכנה

לאחר התקנת ארנק Jaxx, המסך הראשון שייפתח יציג כמה הערות בנוגע לגרסה האחרונה של האפליקציה. כל המאפיינים החדשים שנוספו לגרסה האחרונה יופיעו על המסך.

הצעד הבא הוא לאשר את הסכם השימוש בתוכנה שכולל את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של הארנק. Jaxx מציין בפירוש שאין לארנק ולחברה המפעילה אותו כל גישה למפתחות הפרטיים של המשתמשים.

  •  יצירת  הארנק

המסך הבא מאפשר לבחור בין האפשרות ליצור חשבון חדש או לשחזר ארנק קיים (בעזרת מפתח פרטי). במדריך הזה נדגים כיצד ליצור ארנק חדש.

  • בחירה ביצירת ארנק מהירה Express  או ידניתCustom

בתוכנת Jaxx ישנן שתי אפשרויות ליצירת ארנק דיגיטלי חדש – אפשרות מהירה או אפשרות ליצירה ידנית על ידי המשתמש. נבחר באפשרות השנייה – יצירת ארנק בהתאמה אישית (custom), משום שאפשרות זו מאפשרת קביעת הגדרות האבטחה ההכרחיות לשימוש בארנק לרבות קוד PIN לכניסה לארנק וגיבוי המפתח הפרטי.

  • בחירת מטבעות קריפטו

במסך הבא נבחר את המטבעות שנרצה לאחסן בארנק. ניתן להסיר או להוסיף מטבעות גם לאחר יצירת הארנק.

השווי של המטבעות הדיגיטליים בארנק שלכם יוצג בשערי מטבעות פיאט מוכרים. במסך הבא בחרו את מטבע הפיאט להצגה.

  • המפתח הפרטי

הגיע הזמן להגדיר את מחרוזת הסיד. ארנק Jaxx יוצר מחרוזת המורכבת מ-12 מילים אקראיות שישמשו אתכם במקרה של אובדן גישה למכשיר שעליו הותקן הארנק. הקפידו לרשום את המילים בסדר בו הן מוצגות ובמדוייק, שכן רק מחרוזת המילים האלה תעניק לכם גישה למטבעות הדיגיטליים בארנק במקרה של אובדן או גניבת המכשיר. את הגיבוי עליכם לבצע מחוץ למחשב (מומלץ בשני עותקים), ולעולם לא לגבות על מחשב המחובר לאינטרנט.

לאחר שאישרתם שגיביתם את המחרוזת,  ארנק Jaxx יבקש מכם להקליד מחדש את כל המילים כדי לוודא זאת.

  • הגדרת קוד PIN לאבטחת הארנק

כעת תצטרכו להגדיר קוד PIN בעל ארבע ספרות שתצטרכו להזין בעת כל כניסה לארנק ולפני שליחת מטבעות. בחרו קוד לא קל מדי, אבל כזה שתזכרו. אם הקוד נשכח או המכשיר נגנב, התקינו את הארנק מחדש ושחזרו את הארנק בעזרת מחרוזת הגיבוי של הסיד.

  • מסך ראשי

כאן אתם הולכים לבלות את מרבית הזמן שלכם בעת השימוש בארנק:

בצד הימני של המסך מוצגת ההיסטוריה של כל העסקאות שביצעתם, בעוד בחלק השמאלי של המסך מוצגת כתובת הארנק הנוכחית, המטבע הדיגיטלי הנבחר וכמובן – היתרה. מעכאן תוכלו לשלוח, לקבל, ולהמיר מטבעות.

  • הגדרות

ניתן להיכנס לתפריט הכלים וההגדרות באמצעות לחיצה על לחצן התפריט בחלק הימני העליון של המסך הראשי. כמה קל להשתמש בארנק? ליד כל  אפשרות בתפריט יש כפתור בו מוצג הסבר על האפשרות.

בתפריט הכלים (tools ) ניתן למצוא את מחרוזת הגיבוי הייחודית של הארנק שלכם המורכבת מ-12 מילים ושאותה שמרנו בעת ההתקנה. ניתן לצפות במפתחות הפרטיים של כל ארנק, וישנה גם אפשרות לבדוק את המכשירים המחוברים לארנק הדיגיטלי שלכם.

בעמוד ההגדרות, ניתן להגדיר או לשנות את קוד ה-PIN, לנקות את זכרון הקאש (cache)  או לבחור עמלות העברה מינימליות. כדאי להסביר לעומק את האפשרות האחרונה. נזכיר כי ככל שהעמלות תהיינה גבוהות כך גדל הסיכוי שההעברה תיכנס לבלוק הקרוב ותעבור מהר.

  • שליחת וקבלת מטבעות

על מנת לקבל מטבעות לארנק ה- Jaxx, יש ללחוץ על כפתור הקבלה (receive) שנמצא במסך הראשי הארנק. לאחר מכן, מכאן תוכלו להעתיק בקלות את הכתובת.על מנת לבצע שליחה של מטבעות דיגיטליים – הפעולה זהה, הקלידו את כתובת היעד ואתה הכמות הנשלחת, ואשרו.

  • המרת מטבעות

מאפיין נוסף של Jaxx הוא היכולת להמיר מטבעות קריפטו דרך הארנק. למרות שהשיטה הזאת יותר יקרה מהמרת מטבעות באמצעות זירות המסחר המוכרות, האפשרות הזו יותר נוחה ומהירה.

כעת, כשאתם מכירים את אפשרויות השימוש המרכזיות של ארנק ה-  Jaxxשלכם, אתם לגמרי מוכנים להתחיל להפקיד אליו מטבעות ולהשתמש בו. בהצלחה!

Share This Article
Danish Yasin

Danish is seasonal writer with more than six years of technical writing experience. He specializes in in-depth review and research of projects and protocols An aspiring Computer Scientist and technology enthusiast. Contact Danish: LinkedIn