5 שנים ago

ביטקוין עולה בחדות לכיוון $5000, וזה כבר לא 1 באפריל: עדכון שוק שבועי 2-4-2019

Jonathan Berger אפר 2, 2019 16:13

הירוק חוזר ובגדול. ביטקוין מתעורר בעיצומה של עונת האלטים ומחירו נוסק ביממה האחרונה ומעיר את השוק מתרדמתו.

ברקע העליות ניתן לראות זירות נוספות מכריזות על פלטפורמות הנפקה (IEO) וגוררות תגובה אוהדת מצד השוק, במיוחד סביב מטבעות בזירות כמו Huobi, KuCoin ו- BInnance. עונת האלטים שהגיחה במפתיע מעוררת את השוק והסוחרים סורקים את המטבעות השונים בחיפוש אחר הפאמפ הבא או בחיפוש אחרי מטבע שיתאים לגידור הסיכון המסחר בשוק הבלתי צפוי.

אבל, עד מתי תמשיך ההתלהבות סביב הגיוסים בזירות ומה יקרה אחרי? ברור שההייפ האחרון מגיע מהעליות שראינו באלטים ובנפח המסחר בשוק בשבועות האחרונים ולא מאימוץ טכנולוגיה או צורך אמיתי שהשתנה בכלכלה האמתית. לכן יש להסתכל על האירועים בעין בוחנת ולהיזהר מתופעת ה- FOMO המוכרת.

בנוסף, גם תופעת המטבעות היציבים (Stablecoins)  ממשיכה לצבור תאוצה ואם מעט תבלון של  ספקולציה ניתן לראות בהם את הפתרון שיחליף את הצורך בבנקים בעידן הקריפטו.

עם כל זאת, העלייה החדה במחיר הביטקוין בלמה את ההתלהבות שנבנתה במסחר אל מול האלטים שמחירם צונח מול ביטקוין ביממה האחרונה. זוהי תזכורת נוספת להשפעתו הרבה של ביטקוין על השוק ולדפוס ההתנהגות המוכר שבו ביטקוין הוא עדיין המטבע הדומיננטי שקובע את כיוון השוק. עם זאת, עליית האלטים אל מול הדולר מושכת שחקנים חדשים לשוק ואפשר לראות בכך חדשות טובות.

במתיחות 1 באפריל הגיעו גם לקריפטו ובעקבות מתיחה שאושר ה- ETF לביטקוין נפוצו שמועות שכבר הפכו לקונספירציה סביב העליות של היממה האחרונה.

לסיכום 2019 שנה חיובית השוק מתקן מעלה מתחילת השנה האופטימיות חוזרת לשוק. נפח המסחר גדל מאוד בימים האחרונים ועמלות הכרייה עולות בהתאם.

Market Data

Market Cap: $163.2 B
24h Vol: $59.9 B
BTC Dominance: 51.1%
BTC: $4,770 %20.7
ETH: $158.1 %17.5
XRP: $0.34 %13.8
BTC Shorts (BFX): 17.2 K BTC
BTC Longs (BFX): 24.1 K BTC

דוח שוק

בעקבות הפריצה ל- DragonEx : כיצד האקרים פועלים למרות דרישות ה- KYC? על מנת לפתור את בעיית הפריצות לזירות קריפטו, בורסת המסחר ביננאנס פיתחה הליך KYC המחייב זיהוי פנים, אימות תעודת זהות ואימות כתובת.

האם אסטרטגיית ה- HODL מעקבת אימוץ בקרב המיינסטרים? בעוד HODL הוא נחשבת כאסטרטגיה טובה להתמודד עם התנודתיות בשוק הקריפטו, היא סופגת גם ביקורת. אולם, נראה שגורמים אחרים כמו חוסר אמון, ידע לא מספק הם אלו שמשחקים תפקיד משמעותי יותר בהרחקת עדיין האימוץ מסיבי.

בינאנס הודיעה על הגיוס הרביעי של 2019, אבל החוקים השתנו –  בהכרזה על IEO הרביעי שלה, בינאנס עשתה שינתה מעט את החוקים במטרה לרסן את מספר דרישות ההשתתפות בגיוסים על גבי הפלטפורמה, זאת בעזרת שינוי הפורמט של מכירות אסימונים.

ביטהאמפ מגיבה על הפריצה ומודיע שנכסי הסוחרים בטוחים –  זירת המחסר ביטהאמפ יצאה בהודעה ללקוחותיה שכספם בטוח בזירה, אבל באותו זמן הוציאה דו”ח בנוגע לגניבה מהזירה.

31 במרץ הוא יום אגדי בהיסטוריה של ביטקוין – ביטקוין מגיע לאבן דרך משמעותית בשווי השוק כשבקרע ארגונים מרכזיים בעולם כמו מיקרוסופט מתחילים להשקיע במטבעות והיפנים מאמצים את ביטקוין כמטבע.

ביצוע תשלומים לכספומט ביטקוין באמצעות רשת הברק הופך למציאות –  קהילת הקריפטו קיבלה חדשות טובות  יותר מהחוקר פליקס וייס שהוכיח לעולם  שעסקאות בכספומטים של ביטקוין יכולות להתבצע דרך רשת הברק.

שובו של סטושי ושל הכסף מ-MT. Gox: הומור 1 באפריל בשוק הקריפטו – 1 באפריל לא דילג על שוק הקריפטו והמתיחות היו מגוונות ויצירתיות, אספנו עבורכם חמש מתיחות מוצלחות במיוחד.

גרפים

ביטקוין

מחודש פברואר בו נפרצה ההתנגדות של 50MA מגמת העלייה נמשכת כשהיא נשענת על התמיכה מעל ה- 50MA. נתון זה אישר לשוק להמשיך מעלה תוך שבירה של ההתנגדות ב- 200MA כאילו לא הייתה קיימת.  העלייה שבאה מ- $4130 ל- $5080 דיי מרשימה גם כאשר מסתכלים על העלייה  בנפח המסחר. קו ה- 200MA נע סביב $4600 שזו רמה טכנית לתמיכה ואם נרד לתיקון יותר קיצוני נמצא תמיכה נוספת סביב $4200. התנגדות ב- $5000 בטווח הזה.

אתריום

אל מול הדולר התמיכה סביב 50MA. פריצה של ההתנגדות ב- $140 הגיעה עד ההתנגדות של קו ה- 200MA שזה סביב $153. נסחר בקירוב לטווח הזה. התמיכה צריכה להחזיק סביב $145 והמגמה החיובית נמשכת גם השבוע.

אל מול ביטקוין תמונה שונה שבירה חדה מטה. איבוד התמיכה סביב 50M מספר ימים לפני מה שהפך להתנגדות. ניתן לראות על הגרף קו בצבע ירוק שהיה צריך להדליק נורה, אך ההתלהבות בשוק האלטים סיפקה ביטחון עד לתיקון שהחזיר את השער לרמות התמיכה של פברואר, סביב 0.03BTC, שזו התמיכה נכון לעכשיו. התנגדות ב-0.034BTC.

ריפל

אל מול הדולר גם פה נפח המסחר עלה והשער זינק עד ל$0.033. ה- 50MA שהיה המדד להתנגדות בימים האחרונים נפרץ ואת ההתנגדות הבאה ניתן להעריך סביב $0.35. תמיכה ב- 0.032$.

אל מול ביטקוין שבירה מטה לתיקון עמוק שהגיע עד ל- 6700SAT ואחריו חזרה מהירה לקו המגמה סביב 7000SAT. במידה והתמיכה לא תחזיק מעמד, סביר שתיבחן תמיכה נמוכה יותר  סביב 6000SAT. ההתנגדות בטווח הזה ב- 7500SAT.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר ההתנגדות $170 נפרצה וגם פה, כמו ברוב השוק,  ראינו את הנר הירוק והארוך. התנגדות בטווח הזה ב- $210 והתמיכה ב- $170.

אל מול ביטקוין בשונה משאר השוק ראינו חזרה מהירה מעלה כאילו לא קרה כלום והירידות שהורידו את המחיר ל- 0.037BTC התאזנו מהר והמחיר חזר די מהר ביחס לשאר השוק שמתקן בחדות. התנגדות בטווח הזה ב- 0.042BTC והתמיכה ב- 0.04BTC.

לייטקוין

אל מול הדולר ההתנגדות ב- $62 נפרצה והפכה לתמיכה. רמות ההתנגדות הבאות ב- $70 ואם יפרצו ההתנגדות הבאה תהיה סביב  $85. RSI נמוך באופן יחסי מסמן את המשך מגמת העלייה.

אל מול ביטקוין תיקון חד מטה עד ל- 0.0134BT. אבל אחרי הירידה מגיע עליה קלה שמחזירה אותו לאיזור של 0.0145BTC. ההתנגדות נשארת סביב 0.0155BTC ונראה שככל שהשער מטפס גם התנודתיות גדלה.

הגרפים של מטבעות הקריפטו מהאתר TradingView.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook