5 שנים ago

ביטקוין וקריפטו בסיכום השבועי: Bakkt מגיע ובייננס מפתחים מטבע ליברה משלהם

Jonathan Berger אוג 20, 2019 14:10

התנודתיות שמאפיינת את השוק ממשיכה והיציבות היחסית של ביטקוין בשבועות האחרונים בהחלט יכולה להטעות. כרגע נסחר המטבע מעל 10.000 דולר ושמועות על כסף מוסדי שבדרך לשוק מושכות את  תשומת ליבם של משקיעים רבים, במיוחד לאור החדשות ש- Bakkt תשיק פלטפורמה חדשה לחוזים עתידיים לביטקוין. עם זאת, לא נרשמת התלהבות גדולה בקרב הציבור הרחב וניסיון העבר מוכיח שרק עליה חדה במחיר מניעה את ההמונים להביע עניין בביטקוין.

ניתן לראות את ההשוואה של ערך הרשת אל מול האינפלציה בביטקוין בגרף לוגריתמי :

Source: coinmetrics

עוד נתון ממעניין ניתן לראות שמאז האימוץ של סגוויט עומס הפעולות הלא מאושרות שהגיע לממפול נמצא במגמת ירידה .

Source: jochen-hoenicke

אז אמנם החורף של ביטקוין מאחורינו,  אבל בגזרת המטבעות האלטרנטיביים עדיין ניתן לחוש את הקור העז ולראות כיצד הדומיננטיות של ביטקוין בשוק וברשתות החברתיות מעפילה על כל הדרמות של ה- ICO’s ששמם כבר לא הולך לפניהם.

האם האלטים יתאוששו מהתיקון החד? ואם כן, מי יהיו השורדים האחרונים באי האלטים? בתקופה האחרונה אנחנו רואים יותר ויותר זירות שמוציאות אלטים שאינם עומדים בדרישות רגולטוריות או שנפח המסחר שלהם נשלט ע”י בוטים, עושי שוק או שאינו קיים כלל. מצב האלטים אינו מזהיר, אבל האם הגענו לתחתית?

כמובן שגם עולם הרגולציה מביא חדשות כשניו-זילנד מסדירה את נושא תשלומי השכר במטבעות קריפטוגרפים וה- IRS מוציא סבב מכתבים נוסף עם בקשה להסדרת הנושא בהקדם. בנוסף, בית המשפט בניו יורק קבע שביטפיניקס נתונה לסמכותו ודרש מחברת האם iFinex  לספק את המסמכים שנדרש להם ע”י התובע הכללי של ניו יורק (NYAG).

לסיכום שוק הקריפטו ממשיך את התבגרותו ומבריא את עצמו באופן מתמיד. 2019 ממשיכה במגמה חיובית ונראה שהמשימה החשובה ביותר של התעשייה היא בניית תשתיות הולמות והנגשת התחום לאימוץ משמעותי יותר.

נתוני שוק

Market Cap: $276,3 B
24h Vol: $47,9 B
BTC Dominance: 69.1%
BTC: $10,678 3.9%
ETH: $197,1 5.5%
XRP: $0.27 7.2%
BTC Shorts (BFX): 6.3 K BTC

BTC Longs (BFX): 25.6 K BTC

חדשות קריפטו

מחזיקי הביטקוין בישראל מבקשים מהבנקים לחשוף את המדיניות שלהם בנוגע למטבעות דיגיטליים – איגוד הביטקוין הישראלי הגיש עתירת חופש מידע לבית המשפט בירושלים. העתירה מבקשת לחייב את הבנקים המקומיים לחשוף את מדיניותם בנושא הון שמקורו במטבעות דיגיטליים.

סאטושי נקמוטו “נחשף”: האם מדובר בעוד פעלול יחסי ציבור? לפני מספר ימים הרשת הומטרה בחדשות  שסאטושי נקמוטו עתיד לגלות את זהותו בקרוב. עם זאת, לאתרי האינטרנט שמהם הגיעו החדשות אין שום קשר ליוצר האנונימי של ביטקוין והם נוצרו באמצעות דומיינים זולים רק לפני מספר ימים, רמז לכך שכל העניין אינו אלא זיוף נוסף.

אחרי פייסבוק, בינאנס מתכננת להשיק מטבע משלה –  בורסת המסחר המפורסמת צפויה להשיק גרסה משלה לליברה של פייסבוק. הפרויקט נקרא “ונוס” והוא נועד להילחם ב- “הגמוניה הפיננסית” ולמנף את מעמדה של בינאנס בזירת המטבעות הדיגיטליים.

בנק סנטנדר הבריטי ישהה את שירותיו לקוינבייס – על פי הדיווחים, הבנק הידוע סנטנדר הקפיא את ההעברות לבורסת המסחר הפופולרית קוינבייס. ההחלטה התקבלה כביכול בגלל חששות להונאות הגוברת המקושרות לבורסה האמריקאית.

6 סיבות מדוע 2020 יכולה להיות השנה הטובה ביותר בתולדות הביטקוין – חציית ההיצע של ביטקוין, הכמות הגוברת של אנשים שמשווים אותו לזהב, המחלוקות על ליברה, אינפלציה מסורתית ואימוץ המוני, הם רק שש סיבות ש- 2020 יכולה להיות השנה הטובה ביותר בתולדות ביטקוין.

מחיר ביטקוין עולה בחזרה לאחר ש- Bakkt הודיע על ​​תאריך ההשקה של חוזים עתידיים לביטקוין – ב- 23 בספטמבר תשיק הבורסה הבין יבשתית (ICE) פלטפורמת מסחר לחוזים עתידיים בביטקוין. מאז ההודעה ביטקוין במגמת עלייה.

סמסונג מוסיפה תמיכה לביטקוין – סמסונג הודיעה לאחרונה  שתשיק תמיכה גם לביטקוין, זאת לאחר שבגרסה הקודמת תמכה רק באסימונים מבוססי ERC20 ו- ETH.

גרפים

ביטקוין

שוב יורד מתחת לקו המגמה, בפעם השלישית מאז תחילת המגמה הפרבולית באפריל.  בינתיים המחיר ממשיך להיות תנודתי ונראה שהגרף מחכה בימים הקרובים. התמיכה בטווח זה נמצאת סביב 10500$ ואינה יציבה כפי שראינו לאחרונה. התנגדות ב- 11300$ ובמידה ותיפרץ ייתכן שנראה את השוורים חוזרים לתמונה.

אתריום

אל מול הדולר התמיכה סביב $215 הייתה קריטית, ותיקון מהיר הביא את המחיר עד ל- $174, מה שהלחיץ הלחיצו את המחזיקים. אולם, חזרה מהירה אל מעל ה- 200MA נותנת תקווה, אך רמות התמיכה הפכו להתנגדות סביב $200, נתון שיש לקחת בחשבון.

אל מול ביטקוין קצת יותר יציב אך עדין בנמוכים של 2019. התמיכה מחזיקה בינתיים סביב 0.018BTC. התנגדות ב- 0.02BTC. האם זו הרצפה והפאד בשוק מסמן אותה? בעבר ראינו שפאד סביב פרויקטים יכול להשפיע על המחיר באופן משמעותי. לא במקרה הזה בינתיים.

ריפל

אל מול הדולר חשבנו שיש רצפה ב- 28 סנט, כנראה שאין כזה דבר רצפה והמחיר ירד עד 24 סנט. מאז עלה  בחזרה להתנגדות ב- 28 סנט. לא נתון חיובי למטבע שבטופ 5 של שוק הקריפטו מאז 2014.

אל מול ביטקוין השבוע השער נתמך סביב 2500SAT עדין בנמוכים ההתנגדות ב- 2800SAT. לא נראה טוב בטווח הקצר. פעם אחרונה שהמחיר נגע ב- 2000SAT היה בדצמבר 2017.

אוגור

אל מול הדולר גרף שבועי תיקון מתמשך עם ניסיון כושל לפרוץ את ה- $20, משם השער תיקן. כרגע נסחר על סביב 10$. תמיכה בטווח הזה סביב 9.5$ והתנגדות סביב 13.5$.

אל מול ביטקוין. גרף יומי. אם רואים את התמונה הגדולה השער אומנם תיקן ואיבד המון אל מול ביטקוין, אך ניתן לראות את הניסיונות לפרוץ מעלה גם בדרך למטה. בינתיים המחיר מתייצב סביב 0.0009BTC, בטווח של הרצפה. ההתנגדות סביב 50MA ב-0.0011BTC.

MTL

אל מול הדולר (חישוב של TradingView) הגיע לרצפה ב- $25 סנט שם נכנס מסחר יוצא הדופן. אולי זהו מדד לעונת אלטים שבדרך או שאולי מדובר בעובדה שהמסחר הוא אל מול ביטקוין לרוב וקשה להשפיע על הערך הדולרי במטבע הזה. בכל מקרה, תמיכה נבנית סביב 35 סנט. התנגדות ב- 200MA, סביב 42 סנט.

אל מול ביטקוין גם פה ניתן לראות את הנפח יוצא הדופן. ההתנגדות בטווח הזה סביב 50MA ב-370SAT, במידה והמגמה תישמר. תמיכה נבנית באזור  300SAT.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook