5 שנים ago

ביטקוין וקריפטו בסיכום השבועי: ביטקוין במצב המתנה, ה-SEC דוחה שוב את תעודות הסל על המטבע

Jonathan Berger אוג 13, 2019 14:30

אחרי מספר חודשים סוערים ותנודתיים במיוחד, השבוע ראינו את ביטקוין מתייצב מעט ואת נפח במסחר יורד. ה- SEC שוב דוחה את הבקשות ל- ETF על ביטקוין ולמרות ירידה קטנה נראה שהשוק עדיין במגמה חיובית.

מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין נמשכת ואל מול הירידות שראינו בשוקי ההון מחיר הזהב והכסף ממשיכים לעלות. אולם, להבדיל ממשברים כלכלים גדולים בעבר הפעם גם ביטקוין בתמונה ואם נבחן משברים מקומיים בשנים האחרונות נראה שביטקוין הגיב בעליות חדות ובהחלט ייתכן שיתנהג כך גם במשבר בינלאומי משמעותי יותר.

בינתיים בארגנטינה נפח המסחר ב- LocalBitcoin.com הגיע לשיאים חדשים כשברקע קריסתו של הפסו המקומי וקריסתה של הבורסה במדינה.

Source: coindance

באלטים הירידות נבלמו מעט ואחרי שהדומיננטיות של ביטקוין כמעט הגיע ל- 70% האלטים במהלך של תיקון מעלה. אם זאת, עדיין לא ניתן לסמן את הרצפה וייתכן שנראה את הדומיננטיות של ביטקוין ממשיכה לטפס. התיקון של שוק האלטים מגיע כתוצאה מטרנד ה- ICOS שניפח את השוק. אולם אחרי שהרגולטור הבהיר את עמדתו בנושא מתכונת ה- ICO התפוגגה וטרנד ה- IEO שצבר תאוצה מאז לא הצליח להגיע לאותם ממדים. חשוב לזכור שאל מול הדולר לא כל האלטים בשפל, אך אל מול ביטקוין אבדו המון מהמחירים בהם נסחרו בשיא ונדרש דמיון מפותח לראות כיצד הם חוזרים לשם.

ברקע הדברים צריך לזכור שהשוק ממשיך בתהליך ההתבגרות שלו וכבר כבר לא מדובר בנישה קטנטנה של מתלהבים לדבר שבמערב הוירטואלי הפרוע, כשבשנים האחרונות נכנסו לשוק שחקנים גדולים ומשופשפים שבהם גם הרגולטורים השונים שעדיין מנסים להבין מה זה קריפטו.

לסיכום, שבוע רגוע יחסית בשוק ונראה שהשקט לא ישמר לעוד זמן. מחיר הביטקוין נמצא באיזור קריטי ונסיון העבר מלמד שיציבות ורגיעה בשוק היא רק השקט שלפני הסערה הבאה.

נתוני שוק

Market Cap: $293,4 B
24h Vol: $44,9 B
BTC Dominance: 68.6%
BTC: $11,250 5.4%
ETH: $209,9 9.2%
XRP: $0.29 6.8%
BTC Shorts (BFX): 8.5 K BTC

BTC Longs (BFX): 25.8 K BTC

חדשות קריפטו

אימוץ מדיה של ביטקוין – ככל הנראה, רשת התקשורת הבולטת CNBC תעקוב אחרי מחיר הביטקוין באתר האינטרנט שלה. המדד החדש החליף את זה של הדולר הקנדי (CAD), ומסמל פרסום ואימוץ רחב יותר עבור ביטקוין.

הנדירות של ביטקוין: האם בסופו של דבר ידביק זהב וכסף? האנליסט הפופולרי PlanB השתמש במודל מקיף שמסביר את הנדירות של ביטקוין שלפיו ישתווה שווי ערך השוק של ביטקוין לזה של זהב וכסף. המודל אף מציב את המחיר לביטקוין על 55,000 $ בעקבות אירוע חציית הבלוק הקרב.

ניו זילנד תאפשר לשלם שכר ומס הכנסה בביטקוין – על פי פסק דין חדש, ניו זילנד מתכוונת לאפשר שימוש בביטקוין לתשלומי שכר החל מספטמבר. בפסק הדין נקבע כי הם יחויבו במס בהתאם לתקנות הקיימות.

בינאנס ממשיכה לחקור את סאגת ה- KYC מספר גדול של תמונות KYC הודלפו דרך קבוצת טלגרם. בינאנס הצהירה כי החברה עובדת על הנושא והם גם הודיעו על פרס של עד 25 ביטקוין לכל מי שיכול לספק להם מידע חשוב בנושא.

קוינבייס מגלה כיצד זה סיכלה התקפת פריצה ‘מתוחכמת’ –  זירת המסחר קוינבייס תיארה כיצד סומנה כמטרה לפריצה מתוחכמת וממוקדת. התוקפים תיכננו לגשת למערכות שלהם בניסיון להגיע למיליארדים שיש שהיא מחזיקה עבור לקוחותיה.

גולדמן זקס שורית על ביטקוין עם מחיר יעד של 13,971 דולר – ענקית הפיננסים הבינלאומית גולדמן סאקס נתנה תחזית שורית על מחיר הביטקוין. בהערה ללקוחות הציע התאגיד יעד לטווח קצר של 13,971 דולר, שיכול להיות השלמת גל V החל מחודש יולי.

הפדרל רזרב  תשיק מערכת התשלומים? הבנק המרכזי האמריקני מתכנן לשחרר מערכת לתשלומים בזמן אמת. המטרה היא לחזק את תשתיות התשלומים במדינה. מכונה ‘FedNow’, היא נועדה למודרניזציה של תשתית התשלומים הקיימת ולאפשר תשלומים מסביב לשעון, שאפשר לעשות גם בסופי שבוע.

גרפים

ביטקוין

התנגדות סביב $12000 נבחנה מספר פעמים בשבוע האחרון, הניסיונות כשלו והחזירו את השער לבחון את הטווח סביב $11100. זוהי נקודה קריטית בטווח הזה כי התמיכה נבנית מעל ההתנגדויות הקודמות וההתנגדות נמוכה מהניסיונות הקודמים לפרוץ מעלה, כך שזה גורם להרגיש במלכוד. התמיכה סביב $10800 עדיין לא נבחנה וזה סימן טוב לבאות, אך צריך לקחת הכל בחשבון.

אתריום

אל מול הדולר מחזיק סביב התמיכה ב- $200, אך הטרנד שהתחיל בפברואר מאבד את כוחו והמחיר נמצא במגמת ירידה. עדיין לא ניתן לומר שמדובר בשינוי מגמה, אך צריך לקחת בחשבון את התמיכה וה- 200MA שבאזור ה- $190. התנגדות בטווח הזה ב- $220, במידה ותיפרץ זה יהיה הניסון החמישי לפרוץ את $240, שם ההתנגדות חזקה.

אל מול ביטקוין התייצבות לאחר שהמחיר נגע בעוד נמוכים סביב 0.017BTC, משם מתייצב מעל ההתנגדות ב- 0.02BTC. במידה ולא תיפרץ נקבל תבנית מדרגה נוספת מטה ונראה שזה בעיקר תלוי בהתנהגות של ביטקוין.

ריפל

אל מול הדולר השנה המחיר התחיל את מהרצפה של 28 סנט ומספר ניסיונות לפרוץ מעלה כשלו והחזירו את השער לתמיכה בטווח של 28-29 סנט, נתון מעניין שמראה על ביקוש בכל פעם שהשער מתקן לטווחים שציינו. במידה והרצפה תחזיק מעמד, משקיעים יקבלו ביטחון ובמידה והרצפה לא תחזיק קשה יהיה לצפות עד להיכן ירד המחיר. התנגדות בטווח הזה ב33 סנט.

אל מול ביטקוין גרף שבועי נותן תמונה יותר ברורה איפה הרצפה. הרצפה הקודמת הייתה סביב 1200SAT, לשם השער עוד יכול לתקן. התנגדות בטווח הזה ב- 2900SAT.

גולם

אל מול הדולר הרצפה סביב 5 סנט נבחנת זו רצפה שגם בפברואר קבלה אישור ומשם השער נסק עד ל- 12 סנט ותיקן חד חזרה לרצפה. ניסיונות לפרוץ את 7 סנט כשלו וההתנגדות סביב 6 סנט.

אל מול ביטקוין במגמה יורדת, המחיר בירידה ואולי זה סימן לדיפ כפי שנהוג לומר בשוק הקריפטו. במידה ו- 450SAT לא יחזיק נראה נמוכים חדשים. התנגדות בטווח הזה ב- 600SAT.

BRD

אל מול הדולר תיקון מ- 56 סנט ל- 22 סנט שם הרצפה, התמיכה נבנית סביב 24 סנט ובמידה ותחזיק זה סימן טוב שיש ביקוש גם בטווח הזה. התנגדות ב- 30 סנט.

אל מול ביטקוין הרגיש בטוח עד לא מזמן בטווח של 5700SAT, אך השער תיקן חד לנמוכים חדשים ונראה שמחפש את התמיכה. הרצפה ב- 2000SAT. התנגדות ב- 2900SAT.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook