5 שנים ago

אלטקוין שמזנק ב-300% ביום אחד: עונת 2019 בשיאה וביטקוין מתקשה עם $4000 – עדכון שוק שבועי 26-3-2019

Jonathan Berger מרץ 26, 2019 16:18

עונת האלטים בשיאה ונראה שחלק גדול מהמטבעות הגיעו לנקודת ההתנגדות של הניתוח הטכני, מה שמוביל לתנודתיות גדולה בשוק. בשוק הקריפטו, כמו בשוק הקריפטו, הכול קורה מהר ועליות חדות גוררות תיקונים מהירים וזו התנהגות אופיינית שחוזרת על עצמה כבר מספר שבועות כשתחילת השבוע מתחיל בתיקון שממנו אנו רואים עליות וניסיונות לפרוץ את ההתנגדות.

ההשפעה של ביטקוין על רוב השוק ברורה ובהשוואת הגרף של ביטקוין לגרפים של רוב  האלטים הבולטים ניתן לראות שמתקבלת תבנית דומה כאשר מגמת העלייה של האלטים גבוהה מזו של ביטקוין שנחשב יציב יותר ביחס לחגיגות המסחר באלטים.

ואם כבר דיברנו על חגיגות של אלטים, יש לציין את אברקס (EVX) שפורצת לארה”ב ומחיר הטוקן של מזנק ב- 300 אחוזים בימים בודדים. תשואות שאמנם ראינו בעבר בשוק, אבל אחרי שנה דובית במיוחד בהחלט ניתן לראות בעליות הללו סימן להתעוררות העניין סביב האלטים והמסחר בשוק.

האלטים עולים בקורלציה כמובן שהשוק לא נשאר שקט וההתלהבות וההייפ מתחילים לאט לאט וכמון גם המיינסטרים יושפע בקרוב במידה והטרנד ממשיך. כמו כן, ישנה התעוררות גם בגזרת האירועים סביב שוק הקריפטו והמון כנסים והכרזות צפויות לנו בחודשים הקרובים.

ניתוח חדש בחן את הדומיננטיות של ביטקוין בשוק תוך שהוא לוקח בחשבון את פקטור הנזילות והראה שבפועל לביטקוין יש דומיננטיות גדולה משמעותית ממה שנהוג לראות במדדים המקובלים והיא עולה מעל 80%.

סה”כ ניתן לומר שקיימת אופטימיות בשוק והמגמה החיובית נמשכת גם השבוע ונראה שהשוק עדין בתחתית מבחינת גודלו ושיש לאן לעלות.

Market Data

Market Cap: $137.1 B
24h Vol: $36.1 B
BTC Dominance: 50.9%
BTC: $3,908 %2.4
ETH: $134.4 %4
XRP: $0.29 %5.4
BTC Shorts (BFX): 20.2 K BTC
BTC Longs (BFX): 23.8 K BTC

דוח שוק

95% של נפח המסחר בביטקוין מזויף, בעיקר על ידי זירות לא מוסדרות –  ביטוויז (Bitwise), המנהלת נכסים קריפטוגרפים חושפת נתונים מבהילים שמעידים כביכול על האופן שבו זירות לא מפוקחות, לצד האתר CoinMarketCap שספג ביקורות קשות לאורך הזמן, מציגים נתוני מסחר מזויפים.

הפרלמנט הרוסי אישר אלטרנטיבה לסוויפט, אבל דחה את הטיפול בקריפטו לאפריל – רוסיה שומרת על עמדתה החיובית כלפי טכנולוגיית הבלוקצ’יין ואף אישרה רשת תשלומים מהירה כדי להתחמק מהסנקציות ואת הדיון על הצעת החוק בנוגע לקריפטו דחתה לחודש אפריל.

מכון מטעם ממשלת סין משחרר דירוג למטבעות: EOS ראשון ברשימה, אבל ביטקוין אפילו לא בעשייריה הפותחת – למרות התחזיות שייקח ל- EOS זמן רב כדי להתפתח ולהשיג הכרה, דו”ח מטעם הממשל הסיני מדרג אותו בראש הרשימה שבה ביטקוין דורג למקום ה- 15 בלבד.

מנכ”ל ביטמקס (BitMEX), ארתור הייס, שוב שורי על ביטקוין – מנכ”ל ביטמקס שידוע כסקפטי עבור עתידו של ביטקוין מתמחר אותו גבוהה וצופה עבורו הבזקים ירוקים לקראת סוף 2019 ואף נוקב במספר 10.000$ כתג המחיר של ביטקוין שלו לסוף השנה.

חברתSquare  מחפשת להעסיק מפתחי קריפטו ומציע תשלום בביטקוין – פלטפורמת שירותי התשלום האמריקאית מחפשת להעסיק ארבעה מהנדסי קריפטו ומעצב אינטרנט, שיכולים לעבוד מרחוק על בסיס מלא והם אפילו מוכנים לשלם בביטקוין.

הקמעונאי המקוון הגדול ביותר של שוויץ מתחיל לקבל ביטקוין, לייטקוין, איתריום ומטבעות נוספים – חברת Digitec Galaxus בשיתוף עם Datatrans ו- Coinify יאפשרו ללקוחות לשלם בכל אחת משבעת המטבעות: BTC, LTC, ETH, XRP, BNB, BCH ואפילו OMG.

יאהו תשיק פלטפורמת מסחר ביפן – Taotao, מטבע המגובה ע”י יאהו (Yahoo!) מתכננת לפתוח זירת מחסר עבור ביטקוין ומטבעות נוספים כבר במאי השנה.

גרפים

ביטקוין

טווח המסחר מצטמצם ל- $3800-$4000, שם גם נמצאת ההתנגדות. נפח המסחר ירד ומרמז על חשש בשוק. כמו כן, ה-RSI יורד וזה דווקא סימן חיובי שהשער מחזיק מעמד, אבל צריך לקחת בחשבון ששבירת התמיכה תוביל לבחינת התמיכה סביב $3700 משם אין ממש תמיכה ברורה עד לאזור ה- $3300.

אתריום

אל מול הדולר הגרף מקבל תבנית של דבל טופ התמיכה מחזיקה סביב $130, עליה של $5 משבוע שעבר. התנגדות סביב $140 במגמה חיובית.

אל מול ביטקוין לא השתנה הרבה בשבוע שחלף, ההתנגדות סביב 0.036BTC והתמיכה ב- 0.033BTC. גם פה, נראה שהנפח מסחר עבר למסיבת האלטים שעולים במאות אחוזים ולמדנו מהעבר שכשהמימושים מתחילים הכסף חוזר לביטקוין ו/או לאלטים יציבים יחסית כמו אתריום.

לייטקוין

אל מול הדולר אפשר לקחת את לייטקוין כדוגמה למה שקורה בתקופה הזו בשוק. הגרף אומר הכול ומספר שמתחילת פברואר לייטקוין היה הראשון לזהות את עונת האלטים הנוכחית ונראה שהגענו לרמת ההתנגדות שבמידה ותיפרץ הסוחרים יצביעו על שינוי מגמה אמיתי ובמובן הזה השוק מחכה לאישור מלייטקוין. תמיכה ב- $50, התנגדות ב- $60 ורמות ההתנגדות הבאות ב- $80.

אל מול ביטקוין חזרנו לנקודה שממנה התחילו העליות של יוני 2017 ומאז בתיקון מתמשך וה- RSI נמוך. תמיכה בטווח הזה ב- 0.0136BTC והתנגדות סביב 0.0156BTC.

ריפל

אל מול הדולר ירידה חדה ב- RSI וחזרה לתמיכה שסמנו סביב $0.29, נתונים שמעלים את החשש שהרצפה מדצמבר ב- $0.28 קרובה. ההתנגדות בטווח הזה סביב $0.32.

אל מול ביטקוין הגרף גם מכוון מטה, אך הרצפה עוד רחוקה ומה שנשאר לנו הוא לנסות לנתח את הגרף ולהבין מה היו רמות התמיכה הקודמות:  גם פה ה- RSI צנח והתמיכה סביב 8000SAT שהחזיקה מאז דצמבר נשברה והופכת להתנגדות, מפה הרמות הבאות של התמיכה סביב 7200.SAT.

EOS

אל מול הדולר הגרף נראה שורי יחסית ונבנות מדרגות מעלה היפוך מגמה מבחינת רמות ההתנגדות שכרגע מסומנות כביקוש גבוהה ותמיכה דיי חזקה סביב $3.5 התנגדות בטווח הזה ב- $3.9 במידה ותיפרץ ההתנגדות הזו הרמות הבאות סביב $4.5.

אל מול ביטקוין מבחינה טכנית דומה למה שקורה בדולר. התמיכה סביב 0.00088BTC  במבחן הקודם של התמיכה בטווח הזה נראה קצת שברירי זלג ל- 0.00084BTC. התנגדות ב- 0.00095BTC במידה ותיפרץ הרמות הבאות ב- 0.001BTC.

* הגרפים של מטבעות הקריפטו מהאתר TradingView.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook