ביטקוין
4 חודשים ago

איך שורדים עם ביטקוין שאיבד 30% תוך 10 ימים?

Yuval Gov ינו 17, 2017 13:57

המחזיקים במטבע הוירטואלי המבוזר מתחלקים לשני סוגים: משקיעים וסוחרי קריפטו. כסוחרי קריפטו אנו נצמדים לערכו של הביטקוין, נכס הבסיס של האלטים. יחסית למטבע טיפוסי, שער הביטקוין נחשב כתנודתי ביותר, ויוצר תנודות בדומה למניית יתר בבורסה בארץ.

כאשר הביטקוין יציב או עולה, אנו פחות מודאגים מהמצב הכללי. אמנם עליית הביטקוין גוררת בדרך כלל ירידות באלטים, אך הפיצוי והאיזון מגיע מהעלייה בערך הביטקוין כך שלמעשה ירידת הערך מתמתנת. בכתבה זו נדון במצב הכי בעייתי בהקשר הנ”ל – ירידה  חדה בערך הביטקוין תוך זמן קצר, “דאמפ”. נזכיר כי נכון לכתיבת שורות אלה הביטקוין איבד בעשרת ימי המסחר הראשונים של 2017 כמעט שליש מערכו, כאשר ירד משיא כל הזמנים אל ערכו הנוכחי. אז מה עושים ואיך שומרים על ערך התיק בימים נוראיים כאלה?

BTC Jan.2017

טיפול מונע: מימוש בגבוה

אם נתבונן בגרף הביטקוין קל לראות כי הריצה האחרונה היתה למעשה כמעט נסיקה של חללית במצב מאוזן. אחרי החצייה של רף 800 דולר לא ראינו תיקונים משמעותיים, עד אשר נכבש היעד ברמת שיא כל הזמנים – 1160 דולרים. במסחר כמו במסחר אלימות גוררת אלימות, וכמו שנראתה הנסיקה, כך קיבלנו את הנחיתה הכואבת והמהירה. מי שהשכיל לממש כל פעם קצת לאורך הדרך – ברמת המפתח 1000$ וכן קרוב לשיא 1150$, בוודאי שפחות מודאג מאלה שלא עשו כן. זכרו, מוכרים תוך כדי עליות, וקונים דווקא בירידות! ולא הפוך. כמובן שכל עוד לא השתנו דברים מהותיים פונדומנטלית. המימוש מאפשר לנו לשמור על הרווחיות לאורך זמן.

טיפול מונע 2: החגיגות בתקשורת

דווקא כשהכתבות על העלייה בביטקוין מגיעות כפטריות אחרי הגשם, דווקא אז, אנו אמורים לחשב מסלול מחדש בנוגע לפוזיציה. הרי מי אלו המנותקים שלא ידעו שביטקוין חצתה את רמת האלף? אותם משקיעים זוטרים שבדרך כלל לא עוקבים באופן תדיר אחרי המסחר (בעולם הפיאט נקראים לפעמים “גברת כהן מחדרה”). המשקיעים הזוטרים מתרשמים מהטירוף סביב הביטקוין, קונים בגבוה ונותנים עוד קצת אוויר, עוד קצת למעלה ומהר, ורק עניין של זמן עד שיתחיל השלב של חיפוש הטריגר לתחילת המימוש: בכיבוש השיא הקודם הסיבה היתה קריסת מאונט גוקס (היתה ב- 2013 בורסת הביטקוין הגדולה בעולם), הפעם מדובר בשמועות שהגיעו מכיוון ממשלת סין לבדיקת וחקירת פעילות אתרי המסחר הסינים. בכל מקרה, כשהסיבה מספיק ראויה וכשהראשון מחליט “לאמץ” אותה מתחיל כדור השלג, ומאופטימיות מוחלטת עברנו למצב של פאניקה עולמית. המשקיעים החכמים ידעו לממש ולמכור למשקיעים הזוטרים שהם אלה שגרמו לחלק האחרון בגרף העלייה.

גידור

לפעמים לא מספיק לנו רק לממש. בדרך כלל הירידה תהיה הרבה יותר חדה מהעלייה. זאת כתוצאה מפאניקה של משקיעים לאיבוד ערך התיק ומכירה מכל הבא ליד ובכל מחיר. אחת הדרכים להקטין סיכון כאשר שורר אותו פחד גבהים בערך הביטקוין הוא לקנות אלטים. המון אלטים התרסקו בעקבות נסיקת ערך הביטקוין, ונצפה לתיקון חד למעלה באלטים ברגע שהביטקוין יאבד מערכו. בדרך כלל האלטים יעלו יותר יחסית לשיעור ירידת הביטקוין, ולהיפך. נכון להיום האלט שנחשב בעל הקורלציה ההפוכה המובהקת לערך הביטקוין הוא מטבע האיתריום. כאשר הביטקוין איבד שליש מערכו, ערך האיתריום עלה בהתאמה.

שורט איט

כיום רוב אתרי מסחר הקריפטו מאפשרים לסחור נגד הכיוון, או במילים אחרות – שורט על הביטקוין או על אלטים. חלקם מאפשרים שורט ממונף. אם קראתם את המאמר באתר על ארנקי הביטקוין, לא מומלץ להחזיק את רוב תיק הקריפטו באתר מסחר אלא בארנק (ורצוי ארנק קר כמובן). במצב בו רוב הביטקוין למעשה לא נגיש מיידית, כאשר נרצה להגן על שמירת ערך של כמות גדולה של ביטקוין, ניתן לפתוח שורט ממונף על כמות קטנה יותר, כך שלמעשה נמתן את התנודתיות. באם הביטקוין ימשיך לעלות – נרוויח פחות. ואם יתרחש דאמפ ונרד – נפסיד פחות.

תעצרו לי את המסחר

המסחר מתרחש 24 שעות 7 ימים בשבוע , העיניים שלכם, ככל הנראה, לפעמים עצומות כאשר אתם ישנים, או לא תמיד מול מסך ומתעדכנים. בתקופות בהן הביטקוין תנודתי לכיוון למעלה או למטה חשוב יותר מתמיד לפזר פקודות סטופלוס או מימוש רווח. רק כך תוכלו באמת לישון בשקט ולא לקום לנר אדום בוהק.

לקריאה נוספת מומלץ להמשיך למאמר 8 טיפים איך להשקיע ולא לשקוע

Share This Article
Yuval Gov

איש שיווק דיגיטלי, בוגר אוניברסיטת תל אביב בכלכלה וניהול, מביא איתו 15 שנים של נסיון בשוק ההון להשקעה נכונה ונבונה Contact Yuval: LinkedIn